Structura an universitar

 

Anul universitar 2023 - 2024

Departamentul de Matematică şi Informatică

     Informatica, Matematica - studii universitare de licenta

     IAST - studii universitare de master



Departamentul de Biologie, Ecologie şi Protecţia mediului

     Biologie - studii universitare de licenta

     BM, VRBPM - studii universitare de master

 


Anul universitar 2022 - 2023

Departamentul de Matematică şi Informatică

     Informatica, Matematica - studii universitare de licenta

     IAST - studii universitare de master



Departamentul de Biologie, Ecologie şi Protecţia mediului

     Biologie - studii universitare de licenta

     BM, VRBPM - studii universitare de master

 


Anul universitar 2021 - 2022

Departamentul de Matematică şi Informatică

     Informatica, Matematica - studii universitare de licenta

     IAST - studii universitare de master



Departamentul de Biologie, Ecologie şi Protecţia mediului

     Biologie - studii universitare de licenta

     BM, VRBPM - studii universitare de master


Anul universitar 2020 - 2021

Departamentul de Matematică şi Informatică

     Informatica, Matematica - studii universitare de licenta

     IAST, MD - studii universitare de master



Departamentul de Biologie, Ecologie şi Protecţia mediului

     Biologie - studii universitare de licenta

     BM, VRBPM - studii universitare de master


Departamentul pentru pregatirea personalului didactic

     Nivel I postuniversitar, Nivel II postuniversitar

     Nivel I licenta, Nivel II masteranzi


Anul universitar 2019-2020

Departamentul de Matematică şi Informatică

     Informatica, Matematica - studii universitare de licenta

     IA, IAST, MD - studii universitare de master



Departamentul de Biologie, Ecologie şi Protecţia mediului

     Biologie - studii universitare de licenta

     BM, VRBPM - studii universitare de master


Departamentul pentru pregatirea personalului didactic

     Nivel I postuniversitar, Nivel II postuniversitar

     Nivel I licenta, Nivel II masteranzi

 

 

 

ROSE_30_octombrie

30 octombrie 2019 - Prima întâlnire

Miercuri, 30 octombrie, începând cu ora 10, s-a defăşurat la sediul Bibliotecii Centrale a Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău (UBc), prima parte a activităţii Despre studenţie şi integrarea în comunitatea academică. Despre „a învăţa să înveţi” într-o universitate, în cadrul sub-proiectului ROSE al Facultăţii de Ştiinţe: Matematică, Informatică şi Biologie – educaţie şi profesii pentru viitor. Rămâi Integrat şi Total Motivat (acronim Mate-Info-Bio-RITM).  

În cadrul întâlnirii au fost prezentate: structura UBc, campusurile UBc, comunitatea academică,  Biblioteca şi alte facilităţi: sportive, de pregătire suplimentară (limbi străine, cursuri facultative, etc.). A avut loc o dezbatere privind regulile, rolurile şi responsabilităţile într-o universitate şi s-au purtat discuţii despre procesul de învăţare. Au fost prezentate şi oportunităţile de pregătire pentru cariera didactică. Studenţii din grupurile Matematică, Informatică şi Biologie s-au cunoscut între ei şi au făcut cunoştinţă cu echipa proiectului.

 

Documente

BURSE - AN UNIVERSITAR 2023-2024, Semestrul II 

 

Burse sociale - lista definitiva a studenților care beneficiaza de burse sociale - descarcă

Burse performanta si merit - lista definitiva a studenților care beneficiază de burse de performanta si merit - descarcă

 

Burse sociale - lista provizorie a studenților care pot beneficia de burse sociale - descarcă

Burse performanta si merit - lista provizorie a studenților care beneficiază de burse de performanta si merit - descarcă

*Avand in vedere ca bursele au fost afișate vineri 12.04.2024, perioada de contestații se extinde până luni 15.04.2024 la ora 12:00, fizic la cam D204, sau prin email la adesa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

 

ANUNȚ BURSE SEM. II AN UNIVERSITAR 2023-2024

Bursele se acordă doar cetățenilor români cu domiciliul în România.

PERIOADA DE DEPUNERE A DOCUMENTELOR PENTRU TOATE TIPURILE DE BURSE ESTE:

11 martie 2024 - 29 martie 2024
  • Cererile de bursă de performanță, dosarele de bursă specială, dosarele de bursă de ajutor social (în care se include și cererea), se depun NUMAI PERSONAL și DOAR la sediul facultății de Științe (la compartimentul secretariat D203-etaj II-corp D), în programul de lucru cu publicul - de luni până vineri - în intervalul orar 13,00-15,00.
  • Cererile/ declarațiile tip pentru acordarea burselor se pot ridica de la secretariatul facultății de Științe sau se pot descărca de pe site-ul facultății (https://www.ub.ro/https://www.ub.ro/stiinte/studenti/burse).
  • Studenții vor atașa la cererea de bursă copia extrasului de cont pe numele studentului (din luna martie 2024) și copia cărții de identitate.

 

Bursele de performanță se acordă doar studenţilor care SUNT INTEGRALIȘTI.

 

BURSELE SE ACORDĂ DOAR STUDENȚILOR CARE SE ÎNSCRIU LA ACEST CONCURS.

 

Secretar-sef facultate,
Ing. Mărmureanu Elena
AFIȘAT ASTĂZI, 11.03.2024

Documente
          - Cerere bursa - descarca
          - Declaratie venit bursa sociala - descarca
          - Declaratie GDPR student - descarca
          - Declaratie GDPR rude - descarca 
          - Regulament burse Sem II - descarca

  

 

 

BURSE - AN UNIVERSITAR 2023-2024, Semestrul I 

Burse sociale - lista definitivă a studenților care beneficiază de burse sociale - descarcă

Burse sociale - lista provizorie a studenților care pot beneficia de burse sociale - descarcă

Burse sociale - lista studenților care au depus dosare - descarcă

Burse performanta - lista definitiva a studenților care beneficiază de burse de performanta - descarcă

Burse performanta si merit - lista provizorie a studenților care beneficiază de burse de performanta si merit - descarcă

 

ANUNȚ BURSE SEM. I AN UNIVERSITAR 2023-2024

          Studenții care doresc să participle la concursul de acordare a burselor vor depune la Secretariatul studenți al Facultății de Științe – Corp D, etaj 2, cam D203 următoarele documente:

  • Pentru burse de performanță - cererea completată și semnată însoțită de extrasul de cont din luna octombrie 2023 (Raiffesein Bank, BCR, BRD, ING sau Banca Transilvania) și copie la buletin;
  • Pentru burse sociale - cererea completată și semnată însoțită de extrasul de cont din luna octombrie 2023 (Raiffesein Bank, BCR, BRD, ING sau Banca Transilvania), copie la buletin și documentele justificative completate și semnate conform anunțului cu actele necesare înscrierii la bursele sociale;

 

Acte necesare pentru obținerea burselor sociale pentru semestrul I al anului universitar 2023-2024 - descarca

 

TERMENUL DE DEPUNERE AL DOCUMENTELOR:

26 octombrie 2023 - 16 noiembrie 2023 în intervalul 13-15 la Secretariat studenți (D203)

          Studenții care nu au actele de studii depuse în original la dosarul personal, nu pot beneficia de bursă (pt licenta-Diploma BAC si foaia matricola, pt master-Diploma BACși foaia matricolă, Diploma licenta și anexa la diplomă/Adeverința)

  • Bursele nu se achită decât prin cont bancar, pentru toate categoriile.

BURSELE SE ACORDĂ DOAR STUDENȚILOR CARE SE ÎNSCRIU LA ACEST CONCURS.                                                                                                                                                                                                          

Documente
          - Cerere bursa - descarca
          - Declaratie venit bursa sociala - descarca
          - Declaratie venituri parinti bursa sociala - descarca
          - Declaratie GDPR student - descarca
          - Declaratie GDPR rude - descarca

     Secretar-sef facultate,

      Ing. Mărmureanu Elena

 

REGULAMENTUL DE ACORDARE A BURSELOR PENTRU STUDENŢII DE LA ÎNVĂȚĂMÂNTUL CU FRECVENȚĂ - descarca

     Perioada de depunere a cererilor pentru acordarea burselor pentru semestrul I al anului universitar 2023-2024, se amână până la aprobarea noului Regulament de către Senatul universității. Ordinul nr. 6463/02.10.2023, publicat în M.O. nr. 913/10.10.2023 impune noi criterii de acordare a burselor pentru studenți. 
 
     ORDINUL 6463/2023 POATE FI CONSULTAT PE SITE-UL UNIVERSITĂȚII, ÎN SECȚIUNEA LEGISLAȚIE:  https://www.ub.ro/storage/1697023223OME_6436_burse.pdf
 
Secretar-șef, Ing. Elena Mărmureanu

 


BURSE - AN UNIVERSITAR 2022-2023, Semestrul II

Burse performanta si merit - lista definitivă a studenților care beneficiază de burse de performanta si merit - descarcă

Burse performanta si merit - lista provizorie a studenților care beneficiază de burse de performanta si merit - descarcă

Burse sociale - lista provizorie a studenților care beneficiază de burse sociale - descarcă

Burse sociale - lista studenților care au depus dosare - descarcă

IMPORTANT - Anunt burse semestrul II - descarca        

DOCUMENTE        

  • Cerere bursă (performanță, merit, socială) - descarcă
  • Acte bursă sociala - descarcă
  • Declarație venit - bursă socială - descarcă
  • Declarație venituri părinți - bursă socială - descarcă

 

 

BURSE - AN UNIVERSITAR 2022-2023, Semestrul I

ANUNȚ - Lista studenților care beneficiaza de BURSE DE PERFORMANTA SI MERIT - descarcă

ANUNȚ - Lista studenților care beneficiaza de BURSE SOCIALE - descarcă

 

ANUNȚ - Burse performanță și merit - listă provizorie* - descarcă

              * IMPORTANT - Contestațiile se depun prin email, la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., până la data de 18.11.2022 ora 14

ANUNȚ - Burse sociale - lista studenților care au depus dosare - descarcă

REGULAMENT

         Studenții care doresc să participle la concursul de acordare a burselor vor depune la Secretariatul Facultății – Corp D, etaj 2, cam D203 următoarele documente:

  • Pentru burse de performanță sau merit - cererea completată și semnată însoțită de extrasul de cont din luna octombrie 2022 (Raiffesein Bank, BCR, BRD, ING sau Banca Transilvania) și copie la buletin;
  • Pentru burse sociale - cererea completată și semnată însoțită de extrasul de cont din luna octombrie 2022 (Raiffesein Bank, BCR, BRD, ING sau Banca Transilvania), copie la buletin, declarația de venituri, documentele justificative completate și semnate;

TERMENUL DE DEPUNERE AL DOCUMENTELOR:  14 octombrie 2022-04 noiembrie 2022        

  • Studenții care nu au actele de studii depuse în original la dosarul personal, nu pot beneficia de bursă.
  • Bursele nu se achită decât prin cont bancar, pentru toate categoriile.

DOCUMENTE        

  • Cerere bursă (performanță, merit, socială) - descarcă
  • Acte bursă sociala - descarcă
  • Declarație venit - bursă socială - descarcă
  • Declarație venituri părinți - bursă socială - descarcă

 

Oferte burse 2023-2024

   Ministerul Educației, prin Agenția de Credite și Burse de Studii (www.roburse.ro), anunță lansarea concursurilor naționale pentru acordarea burselor de studii/ cercetare/ cursuri de vară în străinătate pentru anul universitar 2023-2024.

   Bursele se adresează elevilor, studenților, medicilor rezidenți (pe perioada finanțată din bugetul Ministerului Educației), cadrelor didactice sau cercetătorilor din România care doresc să urmeze în străinătate:

          - studii universitare de licență / de masterat / de doctorat (complete sau parțiale);
          - stagii de cercetare / specializare (cu durata de 3 – 10 luni);
          - cursuri de vară de limbă, cultură și civilizație.

   Informații privind ofertele pentru anul universitar 2023-2024 (condiții de eligibilitate, termene limită de transmitere a dosarelor, numărul și tipul burselor oferite etc.) se găsesc în Comunicatele care vor fi afișate pe site-ul www.roburse.ro, la secțiunea Concursuri (pagina Burse de Studii / Bursa ”Acord bilateral”).

   Calendarul desfășurării fiecărui concurs va fi stabilit de Agenția de Credite și Burse de Studii - în funcție de termenele limită de transmitere a dosarelor de candidatură către partea externă - și va fi publicat pe site-ul www.roburse.ro

Pentru informații suplimentare, datele de contact sunt:

Site: www.roburse.ro
Adresa: Str. Caransebeș nr. 1, etaj 7, sector 1, București (clădirea Institutului Geologic al României)
Telefon:  021/310.19.05
Fax: 021/310.22.17
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.


Anul universitar 2021-2022

Semestrul II

ANUNT - Lista definitiva a studentilor care beneficiaza de BURSA SOCIALA - descarcă

ANUNT - Lista definitiva a studentilor care beneficiaza de BURSA DE PERFORMANTA/MERIT - descarcă

 

ANUNT - Lista provizorie a studentilor care beneficiaza de BURSA SOCIALA - descarcă

ANUNT - Lista provizorie a studentilor care beneficiaza de BURSA DE PERFORMANTA/MERIT - descarcă

 

ANUNT - Burse performanta, merit, sociala - descarcă

ANUNT - Acte necesare pentru burse sociale - descarcă

Documente necesare pentru acordarea burselor:

- Cerere bursa performanta, merit, sociala

- Declaratie venituri parinti (bursa sociala)

- Declaratie venituri student (bursa sociala)

 

Semestrul I

ANUNT - lista finala a studentilor care beneficiaza de BURSE SOCIALE - descarcă

ANUNT - lista finala a studentilor care beneficiaza de BURSE PERFORMANTA, MERIT - descarcă

 

ANUNT - lista provizorie a studentilor care beneficiaza de BURSE SOCIALE - descarcă

ANUNT - lista provizorie a studentilor care beneficiaza de BURSE PERFORMANTA, MERIT - descarcă

 

ANUNT - Burse sociale - lista studentilor care au depus dosare - descarcă

 

DOSARELE DE BURSĂ se depun atât on-line, pe adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., cât și prin Poșta Română.

Excepțiile se primesc cu programare la numărul de telefon 0234 542411 / int. 212 sau solicitare pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Diplomele în original se depun la sediul facultății (corp D, etaj 2) în intervalul 13:00 - 14:00, în fiecare zi.

 

ANUNT - Burse performanta, merit - descarcă

ANUNT - Burse sociale - descarcă

Documente necesare pentru acordarea burselor:

- Cerere bursa performanta, merit, sociala

- Declaratie venituri parinti (bursa sociala)

- Declaratie venituri student (bursa sociala)

 


Anul universitar 2020-2021 

Semestrul II

Lista studenților care beneficiază de bursă ocazională - descarcă

Lista studenților care au depus dosar de bursă ocazională - descarcă

În atenția tuturor studenților,

Pentru semestrul al doilea al anului universitar 2020-2021 s-a decis acordarea de burse de ajutor ocazional pentru îmbrăcăminte și încălțăminte.
Toți studenții cărora li s-au aprobat cerere de bursă de ajutor social pentru semestrul al doilea, pot depune și cerere de bursă ocazională pentru îmbrăcăminte și încălțăminte.
Studenții care nu au depus cerere de bursă de ajutor social, pot depune cerere de bursă de ajutor social ocazională pentru îmbrăcăminte și încălțăminte, cu anexarea documentelor justificative de venituri ale familiei pentru lunile anterioare începerii semestrului (noiembrie 2020, decembrie 2020 și ianuarie 2021).
Documente:
           - Cerere bursa sociala - descarca
           - Declaratie venit - bursa sociala - descarca
           - Declaratie venituri parinti - bursa sociala - descarca

Termenul de depunere a cererilor de bursă ocazională este 24 aprilie 2021.

 

Lista definitivă a studenților care beneficiază de burse de performanță-merit - descarcă

Lista definitivă a studenților care beneficiază de bursă socială - descarcă

Lista provizorie a studenților care beneficiază de burse de performanță-merit - descarcă

Lista studenților care au depus dosare bursă socială - descarcă

 

IMPORTANT! - Informatii referitoare la bursele in anul universitar 2020-2021, sem II - vizualizare anunt
 

Perioada pentru depunerea cererilor și a actelor pentru burse (performanță, merit, ajutor social, speciale) este 22 februarie - 15 martie 2021.

Bursele se virează doar în contul bancar al studentului bursier. Această prevedere este valabilă și pentru studenții din R. Moldova/ Ucraina care sunt bursieri.

Studenții care nu au la dosar actele de studii în original, vor primi bursă doar după depunerea actelor la secretariat. Actele pot fi trimise prin poștă/ curier sau prezentate personal, pe bază de programare telefonică la 0234-542411, interior 212.

Pentru studii de licență actele necesare sunt: diploma de bacalaureat și foaia matricolă de liceu.

Pentru studii de master, actele necesare sunt: diploma de licență și suplimentul la diplomă sau adeverința de licență dacă nu a fost eliberată diploma.

Documente:
           - Acte burse sociale - descarca
           - Cerere bursa performanta, merit, sociala - descarca
           - Declaratie venit - bursa sociala - descarca
           - Declaratie venituri parinti - bursa sociala - descarca

 

IMPORTANT! - În atenția studenților etnici români, cu bursă, din Republica Moldova
 

     În vederea achitării burselor restante (din anul universitar 2019-2020), trebuie să depuneți la secretariatele facultăților, prin email, un cont IBAN propriu deschis în una din variantele de mai jos:
          - Un cont in LEI (românești) deschis la una din băncile din Romania cu care Universitatea are protocol încheiat si unde nu vor avea niciun comision, respectiv: BANCA TRANSILVANIA, BCR, BRD, RAIFFEISEN, ING, UNICREDIT;
          - Un cont in LEI (românești) deschis la oricare alta banca din Romania, in afara celor menționate mai sus dar la care vor suporta comisioanele aferente;
          - Un cont in MDL (lei moldovenești) deschis la VICTORIABANK din Republica Moldova, conform ofertei.
     

     Studenții moldoveni care vor opta pentru primirea bursei în MDL, se vor prezenta la orice agenție a băncii VICTORIABANK de pe teritoriul Republicii Moldova si vor solicita Cardul pentru studenți moldoveni de la universitățile din România, conform ofertei. Aceștia vor preciza băncii că urmează să primească din România bursă pe acest card și vor prezenta oferta. Plata burselor în conturi deschise la alte bănci din Republica Moldova se poate comisiona cu până la 50 de Euro.
     

     Studenții moldoveni bursieri, cu bursă, din Republica Moldova din anul universitar 2020-2021 vor fi informați prin platforma TEAMS, în cel mai scurt timp, pe grupul dedicat studenților străini, de opțiunile pe care le au la dispoziție.

 

IMPORTANT! - Burse restante 2019-2020 - descarca 

Semestrul I

Lista finala burse performanță-merit Licență si Master - descarcă

Lista finala burse sociale - descarcă

Lista studenților care au depus dosare bursă socială - descarcă

Documente necesare pentru acordarea burselor:

- Perioada depunere cereri pentru bursa de performanta/merit sau sociala

- Acte bursa sociala

- Declaratie venituri parinti (bursa sociala)

- Declaratie venituri student (bursa sociala)

- Cerere acordare bursa

- Regulament acordare bursa


 

Anul universitar 2019-2020

Semestrul II

IMPORTANT
Studenții din Republica Moldova, sunt rugați să trimită pe adresa de email "Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea." scanare de pe extrasul de cont. In caz contrar, nu vor primi bursa!

 

ATENTIE!
Studenții care beneficiază de bursă și care nu au cont bancar, sunt rugați să își deschidă cont.
Numărul de cont se va trimite urgent pe adresa de email "Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.", până pe data de 24.03.2020.

Bursele nu se vor putea ridica de la casieria universității în acest semestru.

 

Lista definitivă a studenților care beneficiază de bursă de performanță/merit

 

Lista studenților care au depus cereri pentru bursă de perf./merit

Lista provizorie a studenților care beneficiază de bursă de perf./merit pe semestrul II al anului universitar 2019-2020

Lista studenților care au depus cereri pentru bursă socială

Lista provizorie a studenților care beneficiază de bursă socială pe semestrul II al anului universitar 2019-2020

 

Anunt burse semestrul II (date depuneri cereri, documente necesare)

Burse de ajutor social

Cerere acordare bursa - sem II 2019 - 2020

Regulamentul de acordare a burselor - Invatamant cu frecventa

 

Semestrul I

Documente necesare pentru acordarea burselor:

- Perioada depunere cereri pentru bursa de performanta/merit sau sociala

- Acte bursa sociala

- Declaratie venituri parinti (bursa sociala)

- Declaratie venituri student (bursa sociala)

- Cerere acordare bursa

 

 

 

Stiri si evenimente

Activitatea A.VII.2. Vizite de studiu la un angajator din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est, 6-8 martie 2023

Poza pt site Sv

     În perioada 6-8 martie 2023 s-a desfăşurat, cu grupul ţintă al sub-proiectului Mate-Info-Bio-RITM, o vizită de studii la Suceava. Această vizită a avut în vedere trei angajatori din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est: compania românească ASSIST Software din Suceava şi Observatorul Astronomic şi la Planetariul din Suceava (pentru studenţii de la Matematică şi Informatică) şi Banca de Resurse Genetice Vegetale „Mihai Cristea” Suceava (pentru studenţii de la Biologie), dar studenţii – indiferent de programul de studii pe care îl urmează – au participat la toate activităţile.

     În programul vizitei au mai fost incluse: Cetatea de Scaun a Sucevei şi Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava, unde au fost vizitate (de către studenţii de la Matematică şi Informatică) laboratoarele Facultăţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor, laboratoarele Facultăţii de Medicină şi Ştiinţe Biologice (de către studenţii de la Biologie), precum şi facilităţile de recreere, sport şi timp liber din campus (de către toţi studenţii). Dl. prof. univ. dr. Mihai DIMIAN, prorector cu activitatea ştiinţifică al Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava, a oferit studenţilor o perspectivă asupra interdisciplinarităţii şi tendinţelor globale care se manifestă în prezent, în legătură cu formarea iniţială şi cu cea continuă şi a dialogat cu studenţii despre aspiraţiile pe care aceştia le-au enunţat.

galerie media

(postat pe 9 Martie 2023, ora 10:30)

 

Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti

poza site 1 martie

Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti în domeniile Matematică, Informatică şi Biologie, organizată în cadrul sub-proiectului Mate-Info-Bio-RITM, s-a desfăşurat miercuri, 1 martie 2023, în Aula Vasile Alecsandri. Au fost prezenţi la eveniment următorii invitaţi:

  • d-na prof. de matematică Cristina BRĂNOAGĂ de la Şcoala Gimnazială nr.10 din Bacău, care a vorbit despre ce înseamnă munca cu elevii, la disciplina Matematică;
  • dl. Liviu SOCIU, informatician la o firmă multinaţională, LUXOFT, absolvent al programului de studii Informatică de la Bacău, care a vorbit despre găsirea „drumului” potrivit pentru fiecare în acest vast domeniu şi despre necesitatea pregătirii continue a specialiştilor în Informatică.
  • d-na Carla PARAGINĂ, absolventă (la Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău) a specializării Biologie-Ecologie în anul 1995, în prezent consilier la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bacău, a vorbit despre formarea specialiştilor în sfera ariilor protejate şi despre responsabilitatea acestora.

Invitaţii au prezentat parcursul lor profesional şi au răspuns întrebărilor adresate de studenţi.

În cadrul activităţii au mai avut intervenţii:

  • d-ra Ioana BOMPA, studentă la Informatică în anul al III_lea, reprezentanta Asociaţiei Liga Studenţilor din Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, care a prezentat propria experienţă în Facultatea de Ştiinţe a Universităţii Vasile Alecsandri din Bacău şi proiectele Ligii Studenţilor;
  • d-na lector univ. dr. Roxana VOICU, prodecan al Facultăţii de Ştiinţe, care vorbit despre pasiunea pentru domeniul ales, care face ca tot parcursul profesional să fie eficient şi să nu fie resimţit ca o povară;
  • d-na conf. univ. dr. Carmen POPESCU, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, a discutat cu studenţii despre formarea psihopedagogică şi despre rolul practicii pedagogice realizate pe parcursul studiilor universitare;
  • d-na prof. Roxana POPESCU, ofiţer Relaţii Internaţionale la Biroul Erasmus+, a prezentat studenţilor oportunităţile oferite de mobilităţile Erasmus.

galerie media

(postat pe 2 Martie 2023, ora 10:00)

 

 

Cursuri gratuite online: Digitalizarea economiei circulare

MOOC generare solutii inovative

    Universitatea Politehnica din Torino, partener al Universităţii “Vasile Alecsandri” din Bacău, a lansat un curs de tip MOOC (Massive Open Online Course) care cuprinde 17 module pe teme de mare interes actual. Materialele vă pot ajuta să propuneţi soluţii digitale pentru dezvoltarea economiei circulare.
Aceste cursuri sunt disponibile în mod gratuit pe platforma
https://digicirc-onlinecourses.polito.it/.

Vă încurajăm să le accesaţi!

(postat pe 20 Ianuarie 2023, ora 11:00)

 

Studenţii din grupul țintă Mate-Info-Bio-RITM – prezenţi la bradul de Crăciun al UBc

brad3

          Cu ocazia evenimentelor care celebrează Crăciunul şi semnificaţia acestuia, desfăşurate la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, studenţii din grupul țintă al sub-proiectului Mate-Info-Bio-RITM s-au integrat în comunitatea academică şi au participat la activităţile programate.

galerie media

 (postat pe 15 Decembrie 2022, ora 14:30)

 

 

Prima întâlnire a grupului țintă din anul universitar 2022-2023

p1 small

Marţi, 29 noiembrie 2022, începând cu ora 10, s-a defăşurat prima întâlnire cu studenţii din grupul ţintă al sub-proiectului ROSE al Facultăţii de Ştiinţe: Matematică, Informatică şi Biologie – educaţie şi profesii pentru viitor. Rămâi Integrat şi Total Motivat (acronim Mate-Info-Bio-RITM), în anul universitar 2022-2023. Intitulată „Despre a fi student”, întâlnirea a avut loc la sediul Bibliotecii Centrale a Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău, într-un cadru special. Biblioteca a fost prezentată studenţilor de către d-na ing. Cecilia ANGHEL, şefa serviciului Bibliotecă: au fost vizitate depozitele de carte, sălile de lectură şi a fost explicat rolul bibliotecilor în contextul actual de transformare şi modernizare, care urmăreşte îndeaproape schimbările majore ale erei informaţionale pe care o traversăm cu toţii.

În continuare, d-ra Daniela ANTON, psiholog în cadrul Departamentului de Consiliere Profesională, a prezentat studenţilor provocările etapei specifice studenţiei, din perspectiva dezvoltării personale şi a amintit despre consilierea psihologică şi orientarea în carieră, de care studenţii pot beneficia în cadrul Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău. Au fost recomandate cărţi care pot fi de un real folos studenţilor, în această perioadă.

Aspecte legate de studiul şi aprofundarea domeniilor Matematică, Informatică şi Biologie au fost prezentate de lector univ dr. Iulian FURDU şi prof. univ. dr. Elena NECHITA de la Departamentul de Matematică - Informatică, şi de lector univ dr. Dumitra RĂDUCANU şi lector univ dr. Diana MAFTEI de la Departamentul de Biologie, Ecologie şi Protecţia Mediului.

În cadrul întâlnirii au fost prezentate: structura UBc, campusurile UBc, comunitatea academică, precum şi alte facilităţi: sportive, de pregătire suplimentară (limbi străine, cursuri facultative, etc.). A avut loc o dezbatere privind regulile, rolurile şi responsabilităţile într-o universitate şi s-au purtat discuţii despre procesul de învăţare. Au fost prezentate şi oportunităţile de pregătire pentru cariera didactică. Studenţii din grupurile Matematică, Informatică şi Biologie s-au cunoscut astfel şi între ei şi s-au propus planuri pentru viitoare activităţi comune.

galerie media

 (postat pe 30 noiembrie 2022, ora 10:00)

 


Activităţile A.VI.1. Workshop despre creativitate şi lucru în echipă şi A.VI.2. Ateliere de lucru în echipă

Creativitate img
     Dragi studenţi, vă invităm miercuri, 27 iulie 2022, ora 11, pe platforma Teams, la o activitate foarte frumoasă şi instructuivă: un workshop despre creativitate şi lucru în echipă. După întâlnire, avem pentru dumneavoastră o provocare. O veţi putea gestiona doar în echipă!
     Înainte de întâlnire, vă rugăm să parcurgeţi (măcar o parte dintre) materialele selectatede noi. Găsiţi, în colecţiile de mai jos, resurse deosebit de interesante. Spor la citit/vizionat!
Resurse referitoare la realizarea de postere
Resurse despre creativitate şi lucru în echipă
Resurse despre creativitate în cariera didactică    

 (postat pe 25 Iulie 2022, ora 10:00)

Activitatea A.VII.1. Vizite de studiu la un angajator din Bacău – Matematică şi Informatică

Foto vizibila

       Marţi, 12 iulie 2022 s-a desfăşurat, cu grupurile studenţilor de la Matematică şi Informatică din sub-proiectul Mate-Info-Bio-RITM, o vizită de studii la SCC Services Romania, filiala Bacău. Gazda întâlnirii, dl. ing. Bogdan ROTARU, Service Desk Supervisor la SCC Services Romania, a prezentat studenţilor noul sediu al firmei (aflat în vecinătatea Universităţii Vasile Alecsandri din Bacău) şi tipurile de activităţi pe care le desfăşoară angajaţii companiei.

      Au fost discutate aspecte legate de practica sau de internship-urile pe care studenţii le pot desfăşura la SCC, precum şi posibilităţile de angajare. Studenţii au avut posibilitatea să primească răspunsuri la întrebările privind cunoştinţele de care au nevoie pentru a dezvolta o carieră în acest domeniu, privind certificările pe care le pot dobândi lucrând la SCC şi oportunităţile pe care le oferă domeniul IT&C în contextul actual.

galerie media

(postat pe 13 Iulie 2022, ora 12:34)

 
 
 
Activitățile A.VII.1. Vizite de studiu la un angajator din Bacău - Biologie și A.III.2. Întâlniri cu absolvenți ai Facultății de Științe - Biologie
Bio7
     Luni, 11 iulie 2022 s-a desfăşurat, cu grupul studenţilor de la Biologie din sub-proiectul Mate-Info-Bio-RITM, o vizită de studii la Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Bacău. Gazdele întâlnirii, coordonate de d-na dr. ing. Silvica AMBĂRUŞ, CS I, şefa Laboratorului de Genetică și Ameliorare, au prezentat studenţilor activitatea instituţiei şi provocările cu care se confruntă aceasta, în contextul schimbărilor climatice şi al crizei economice actuale. Au fost vizitate serele şi câmpul experimental.
     Dintre angajaţi actuali ai Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Bacău, dr. Gabriel-Alin IOSOB, absolvent al facultăţii de Biologie, specializarea Biologie şi drd. Carmina BENCHEA, absolventă a specializării Ecologie, au povestit studenţilor cum au evoluat în cariera profesională, după terminarea studiilor la Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău.

galerie media

(postat pe 12 Iulie 2022, ora 11:35)

Activitatea A.III.2. Întâlniri cu absolvenți ai Facultății de Științe - Matematică și Informatică

Int Olaru S Int lazar L 1

   Luni, 23 mai 2022, studenţii de la Matematică s-au întâlnit cu d-na profesoară Sorina Olaru. Studenţii de la Informatică s-au întâlnit cu dl. prof. Lucian Lazăr duminică, 26 iunie 2022, după ultimul examen din sesiunea de vară.

   Invitaţii sunt absolvenţi ai Facultăţii de Ştiinţe a Universităţii Vasile Alecsandri din Bacău, au în prezent cariere didactice bine consolidate şi numeroase experienţe educaţionale, pe care le-au împărtăşit cu studenţii.

   D-na profesoară Sorina Olaru lucrează cu elevii din mediul rural şi îi ajută pe aceştia să înveţe matematică, chiar dacă ei se confruntă cu numeroase provocări.

   D-nul profesor Lucian Lazăr, profesor de matematică la Colegiul Național Gh. Vrănceanu din Bacău, este un dascăl desavârșit, un profesor extraordinar, pasionat de matematică și foarte iubit de elevii săi, cu care a obţinut numeroase rezultate de talie națională și internațională.

(postat pe 29 Iunie 2022, ora 10:30)

Activitatea A.VII.2. Vizite de studiu la un angajator din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est

f1

     În perioada 27-29 aprilie 2022 s-a desfăşurat, cu grupul ţintă al sub-proiectului Mate-Info-Bio-RITM, o vizită de studii la Iaşi. Această vizită a avut în vedere doi angajatori din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est: Grădina Botanică „Anastasie Fătu” din Iaşi (pentru studenţii de la Biologie) şi Continental Automotive Iaşi (pentru studenţii de la Matematică şi Informatică), dar studenţii – indiferent de programul de studii pe care îl urmează – au participat la toate activităţile.

     În programul vizitei au mai fost incluse: Muzeul Universităţii Alexandru Ioan Cuza şi Sala Paşilor Pierduţi, Facultatea de Biologie a Universităţii Alexandru Ioan Cuza (pentru a studia proiectul „Modele fizice ale moleculelor pentru o mai bună educație în științele viețiihttps://modelemoleculare.ro/), Biblioteca Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi (una dintre cele mai frumoase biblioteci din lume) şi participarea la un spectacol de teatru al Teatrului Naţional Iaşi Teatru (https://www.teatrulnationaliasi.ro/stagiunea/ora-ul-cu-fete-sarace--212.html).

galerie media

(postat pe 2 Mai 2022, ora 10:30)

 

Ziua Telecomunicațiilor Globale și a Societății Informației

businessman 6123037 640

     Ziua Telecomunicațiilor Globale și a Societății Informației este celebrată de Organizația Națiunilor Unite pe data de 17 mai în fiecare an. În cadrul evenimentelor care au avut loc cu acest prilej a fost evaluat rolul critic pe care Tehnologia Informației și a Comunicațiilor l-a jucat în timpul pandemiei COVID-19 pentru a menține în derulare societățile.
     Tema din 2022 a fost inspirată de principiul în care „nimeni nu este lăsat în urmă" din Agenda 2030, astfel că a fost evidențiată nevoia de accelerare a transformării digitale și eliminarea inegalităților digitale dintre statele membre și de pe teritoriul acestora.

(postat pe 9 Mai 2022, ora 10:30)

 

Activitatea A.IV.3. Despre ce înseamnă să fii profesor

DSC 5135 small

      Această activitate se va desfăşura miercuri, 6 aprilie 2022, începând cu ora 13, în Aula „Vasile Alecsandri”.
   Pentru subgrupul Matematică sunt invitati: d-na profesoară Mihaela CÎRNU de la Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron” din Bacău şi d-l profesor Eugen TARASĂ de la Şcoala Gimnazială „Ion Voicu” din Bacău.
    Pentru subgrupul Informatică sunt invitate: d-na profesoară Ana Maria RADU de la Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare” din Bacău şi d-na profesoară Gabriela NECULCEA de la Şcoala Gimnazială „Miron Costin” din Bacău.
     Pentru subgrupul Biologie sunt invitate: d-na profesoară Elena-Camelia ŢÂNCULESCU de la Liceul Teoretic „Ion Borcea” din Buhuşi şi d-na profesoară Constantina HULEA de la Colegiul „Mihai Eminescu” din Bacău.
     Pentru toate grupurile va vorbi despre provocările actuale ale sistemelor de învăţământ dl. profesor Daniel-Cosmin CONSTANTIN de la Şcoala Gimnazială „Ion Voicu” din Bacău.

     Va fi prezentă la activitate şi d-na conf. univ. dr. Carmen Violeta POPESCU, director la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău.

Vă aşteptăm cu drag.

galerie media

(postat pe 5 Aprilie 2022, ora 11:30)

 

Întâlniri ale grupului țintă cu specialiștii - domeniul Matematică

ROSE Matematica 21Martie2022

Luni, 21 martie 2022, a avut loc Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti, pentru domeniul Matematică.

Invitaţii au fost d-na Mihaela VRÎNCEANU, matematician care lucrează în prezent la
SOS Satele Copiilor România, o organizație neguvernamentală cu misiunea de a oferi o familie copiilor care au rămas fără sprijinul parental și de a-i susține și proteja pe cei care riscă să-l piardă, şi Alexandra CIUCHE, matematician care face parte din echipa Observatorului „Victor Anestin” din Bacău.


Invitatele au descris etapele evoluţiei lor personale şi profesionale, ambele fiind absolvente ale programului de studii Matematică-Fizică la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău. Studenţii au avut ocazia să adreseze întrebări şi să primească informaţii despre munca unui matematician, adaptată domeniului în care lucrează.

(postat pe 25 Martie 2022, ora 10:30) 

 

Luna elevilor și studenților ROSE

Proiectul ROSE lansează „LUNA ELEVILOR ȘI STUDENȚILOR ROSE", parte din campania de conștientizare cu privire la importanța educației pentru reușita educațională și personală a tinerilor.

Vă invităm să participaţi la evenimentele anunţate în imaginea de mai jos.

Calendar Luna elevilor si stidentilor ROSE

Miercuri, 9 martie, va avea loc un masterclass de motivare.

Afis 9 martie Masterclass Motivare

Urmăriţi noutaţile şi pe site-ul https://www.rose-edu.ro/

(postat pe 04 Martie 2022, ora 12:00) 

 

Întâlniri ale grupului țintă cu specialiștii - domeniul Informatică

6.resized

Joi, 27 ianuarie 2022, a avut loc Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti, pentru domeniul Informatică.

Invitaţii au fost dl. Liviu SOCIU, informatician, cu experienţă în dezvoltarea de aplicaţii complexe la AEROSTAR SA Bacău şi dl. Cezar PAPARĂ, informatician la DEDEMAN Bacău.


Invitaţii au descris parcursul lor profesional şi personal de-a lungul ultimilor ani, pornind de la modul în care s-au pregătit în facultate, de la participarea în proiecte extracurriculare, la experienţele de informatician în diferite firme şi colective, până la modul în care au reuşit sa îşi adapteze activitatea în perioada pandemiei. Studenţii au avut ocazia să participe la un dialog deschis şi să afle unele „secrete” ale muncii şi „creşteri” în acest domeniu provocator şi atât de complex, care este Informatica.

(postat pe 28 Ianuarie 2022, ora 10:00) 

 

Întâlniri ale grupului țintă cu specialiștii - domeniul Biologie

foto 2

Luni, 13 decembrie 2021, a avut loc Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti, pentru domeniul Biologie.

Invitaţii au fost: dr. Alin Gabriel IOSUB, biolog la Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Bacău, Ioana-Mădălina SION şi Ionuţ Alexandru CHELARU - biologi în laboratoare de analize medicale din Bacău.

Au fost prezentate proiectele derulate la Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Bacău, blogul „Despre animale şi natură”, precum şi aspecte din munca realizată într-un laborator de analize medicale. Mai multe imagini, care surprind câteva aspecte din timpul activităţii, gasiti in galeria media.

(postat pe 14 Decembrie 2021, ora 09:00) 

Consiliere de grup

Counseling

În cadrul activităţii A.IV.1. Activităţi de consiliere profesională se vor desfăşura şedinţele de consiliere de grup, după cum urmează:

Subgrupul Informatică: marți, 23.11.2021: 16.00-17.00

Subgrupul Biologie: miercuri, 24.11.2021: 17.00-18.00

Subgrupul Matematică: vineri, 26.11.2021: 15.00-16.00

Vă aşteptăm cu drag!

(postat pe 18 Noiembrie 2021, ora 16:00) 

Prima întâlnire a grupului țintă din anul universitar 2021-2022 cu experții din proiect

Prima intalnire Mate Info Bio RITM 2021 2022

 

Miercuri, 17 noiembrie 2021, începând cu ora 13:00, a avut loc, pe platforma Teams a Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău, prima întâlnire a sub-grupurilor Matematică, Informatică, Biologie cu experţii din proiect, în anul universitar 2021-2022.

Au fost prezentate scopul şi obiectivele proiectului şi s-a discutat conceptul de „comunitate academică”. Au fost prezentate realizările din anul anterior (întâlniri cu specialişti, cu absolvenţi, posterele realizate de studenţi), precum şi materialele realizate pentru activităţile remediale.

Au participat la activitate şi studenţii care au făcut parte din grupul ţintă în anul universitar precedent. Aceştia au relatat experienţele lor, ca membri în proiect, şi au arătat cum i-a ajutat proiectul în primul lor an de studenţie.

(postat pe 18 Noiembrie 2021, ora 10:30) 

Al treilea an de implementare al proiectului Mate-Info-Bio-RITM

     PM7

Începem anul al treilea de proiect!

Anul universitar 2021-2022 a început online, dar fiind contextul sanitar în care ne aflăm. Cu toate acestea, suntem optimişti şi încrezători şi dorim să venim în întămpinarea studenţilor de anul I, pentru ca ei să se adapteze cât mai uşor la activitătile şi la cerinţele din universitate.

Studenţii din anul I s-au familiarizat deja cu câteva din activităţi – în special cu cele didactice, în versiunea online.

Dragi studenţi boboci, vă invităm să descoperiţi mult mai multe aspecte ale vieţii de student. Vă propunem să vă alăturaţi grupului ţintă al proiectului şi să parcurgeţi împreună cu noi un demers de (auto)perfecţionare în plan personal şi profesional, pe toată durata anului I de studii universitare.
Completaţi acest formular şi urmăriţi site-ul pentru a vă alătura proiectului.

Vă aşteptăm cu drag!

IMPORTANT! Formularul este deschis până Vineri, 12.11.2021, ora 15:00.

(postat pe 14 Octombrie 2021, ora 12:44) 

Apel la voluntariat în cadrul proiectului ROSE!

Puteţi sprijini studenţii din anul I, de la programele de studii Matematică, Informatică şi Biologie, participând la programul de voluntariat al Facultăţii de Ştiinţe, în anul universitar 2021-2022.

Prin completarea formularului

https://forms.office.com/r/upk46tD37S

vă înscrieţi în echipa voluntarilor ROSE.

Veţi fi apoi contactaţi de echipa de implementare a proiectului. Vă mulţumim pentru implicare!

 (postat pe 10 Octombrie 2021, ora 10:30



23 aprilie – Ziua internațională a cărții și a dreptului de autor. Ziua bibliotecarului din România

     AfisAcest eveniment se sărbătoreşte anual pe 23 aprilie, începând cu anul 1995. Este organizat de UNESCO în scopul promovării lecturii, publicării şi drepturilor de autor.

(postat pe 22 Aprilie 2021, ora 09:30) 

Workshop despre creativitate şi lucru în echipă. Creativitate în cariera didactică

Joi, 22 aprilie 2021, începând cu ora 11, vă invităm să participaţi (pe platforma Teams) la o activitate plină de originalitate. Vom discuta despre creativitate, având alături de noi următorii invitaţi:
      • dl. Claudiu Cioloca, de la Departamentul de Design al Softescu SRL şi
      • d-na profesoară Marlena Muraru.

Vă invităm sa vizionaţi, în prealabil, filmul Math is the hidden secret to understanding the world.

Vă aşteptăm cu drag!

(postat pe 19 Aprilie 2021, ora 14:30)

22 Martie 2021 - Ziua Mondială a Apei (World Water Day)

     Celebrată anual, ziua de 22 martie a devenit ,,Ziua Mondială a Apei (World Water Day), prin rezoluția 47/193, adoptată în cadrul Conferinţei Naţiunilor Unite asupra Mediului Înconjurător de la Rio de Janeiro din 22 decembrie 1992. Acestă resursă, bun universal și gratuit, rămâne elementul esențial al dezvoltării civilizației umane și al evoluției ecosistemelor. Scopul esențial al celebrării acestei zile este sensibilizarea populației și a guvernelor lumii asupra problematicii complexe a managementului resurselor de apă.
     Tematica acestui an este reprezentată de evaluarea și valorizarea apei. Organizații non-guvernamentale, instituții, persoane fizice au generat pe rețelele de socializare discuții în scopul exprimării opiniile oamenilor față de această resursă inestimabilă APA. Rezultatele acestui demers, vor modela ,,Ziua Mondială A Apei din 22 martie 2021(World Water Day).
       Apa înseamnă lucruri diferite pentru oameni diferiți! Vă invităm așadar, să ne alaturăm campaniei din acest an #water2me! (https://www.waternewseurope.com/theme-of-world-water-day-2021-is-water2me/)

(postat pe 18 Martie 2021, ora 09:30) 

Ziua Internațională a Matematicii

Vă invităm să vizitaţi site-ul dedicat, în anul 2021, Zilei Internaţionale a Matematicii.

Imagine Ziua Matematicii small

 (Poster realizat de Enric Cosme, València, Spain)

(postat pe 12 Martie 2021, ora 08:30)

Activitatea A.VI.3. Despre ce înseamnă să fii profesor

Această activitate se va desfăşura online, pe platforma Teams, după următorul grafic:
Subgrupul Matematică: luni, 15 martie 2021, ora 11:00
     Invitaţi: profesorii Dumitru Gabriela, Vieriu Gabriela, Grigoroaia Cornel
Subgrupul Informatică: marti, 16 martie 2021, ora 15:00
     Invitați: doamna profesoară Radu Ana-Maria
Subgrupul Biologie:
     Invitaţi: doamnele profesoare Bocu Mirela, Neaga Nicoleta și biolog Rusu Corina

(postat pe 11 Martie 2021, ora 14:00)

22-23 Aprilie 2021 - Sesiune de comunicări științifice studențești

Universitatea de Stat din Moldova (USM), Institutul de Cercetare și Inovare organizează, în perioada 22-23 aprilie 2021, Sesiunea națională de comunicări științifice studențești, cu participare internațională, ediția a XXV-a, dedicată aniversării a 75-a a USM.

Atelierele de lucru, care vor avea loc on-line, includ o secţiune dedicată domeniului Ştiinţe ale naturii, exacte și inginerești (Biologie şi Științe ale Solului; Chimie şi Tehnologie Chimică; Fizică şi Inginerie; Matematică şi Informatică).

Studenţii care doresc să participe la acestă manifestare ştiinţifică sunt rugaţi să o contacteze pe d-na prof. univ. dr. Elena Nechita la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

(postat pe 10 Februarie 2021, ora 14:15)

 

Ziua mondială a zonelor umede (World Wetlands Day), 2 februarie 2021  WWD2021 banner 1 500x242 

 

    Anual, pe 2 februarie este sărbătorită Ziua Mondială a Zonelor Umede (Wetlands Day), dată la care a fost adoptată si semnată Convenția Ramsar (2.02.1971). România a aderat la acest tratat internațional în 1991, avand 1.156.448 ha, situri de importanţă internatională, dintre care enumerăm: Rezervația Biosferei Delta Dunării, Complexul Piscicol Dumbrăvița, Parcul Natural Porţile de Fier, Lacul Techirghiol, Lunca Mureşului, Insula Mică a Brăilei, etc.
     Evenimentele organizate cu acest prilej, subliniază importanța zonelor umede pentru păstrarea biodiversitații și pentru regenerarea ecosistemelor.
    Sloganul zilei de astăzi, 2.02.2021, este Wetlands and Water şi semnalează rolul acestor zone pentru conservarea resurselor de apă dulce la nivel planetar.
     Puteţi afla mai multe informaţii la adresa https://www.worldwetlandsday.org/

(postat pe 02 Februarie 2021, ora 09:00)

Întâlniri ale grupului țintă cu specialiști

Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti în domeniile Matematică, Informatică sau Biologie, organizate de către experţii Mate-Info-Bio-RITM, s-a desfăşurat astfel:
     - Miercuri, 6 ianuarie 2021, ora 15, pentru subgrupul Matematică. Invitată: d-na prof. univ. dr. Ana-Maria Acu, de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu.
    - Vineri, 8 ianuarie 2021, ora 15, pentru subgrupul Informatică. Invitaţi: Sergiu-Mădălin Obreja şi Robert-Vasile Spătaru, informaticieni.
     - Miercuri, 20 ianuarie 2021, ora 17, pentru subgrupul Biologie. Invitat: dl. prof. univ. dr. ing. Raţi Ioan Viorel, administrator la S.C. FRUCTEX Bacau S.R.L.

(postat pe 21 Ianuarie 2021, ora 11:45)

Activităţi de consiliere de grup: Adaptabilitatea şi rezilienţa – resurse psihologice cheie în gestionarea unor noi etape

Dragi studenţi, sunteţi invitaţi să participaţi la şedinţele de consiliere de grup. Aveţi astfel ocazia să vă cunoaşteţi mai bine, pe voi şi pe colegii voştri, într-un context în care cu adevărat avem nevoie de resurse importante pentru a ne adapta.
Şedinţele de consiliere de grup se desfăşoară după următorul program:
     - Miercuri, 25 noiembrie 2020, 10-11: Consiliere de grup pentru subgrupul Matematică
     - Miercuri, 25 noiembrie 2020, 17-18: Consiliere de grup pentru subgrupul Informatică
     - Vineri, 27 noiembrie 2020, 10-11: Consiliere de grup pentru subgrupul Biologie.
Vă aşteptăm cu drag!

(postat pe 24 Noiembrie 2020, ora 11:10)

Prima întilnire în cadrul proiectului ROSE, în anul universitar 2020-2021

Vineri, 13 noiembrie 2020, la ora 13, va avea loc pe platforma Teams, prima întâlnire în cadrul proiectului ROSE, în anul universitar 2020-2021!
Sunt aşteptaţi la această întâlnire, unde vom vorbi în mod informal despre studenţie, comunitate academică şi despre ce însemană „să înveţi” într-o universitate, toţi studenţii din anul I, de la programele de studii Matematică, Informatică şi Biologie.

(postat pe 11 Noiembrie 2020, ora 12:10)

Vreau să ajut, vreau să fiu voluntar ROSE!

Puteţi sprijini studenţii din anul I, de la programele de studii Matematică, Informatică şi Biologie, participând la programul de voluntariat al Facultăţii de Ştiinţe.
Prin completarea formularului
 
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6IqSaV0mTEyw_KbVCnkXeSg2nAeqI9xFh5idN_o_DvBURDkyWkk2UThSTEQ3VzEwN0JETlI1UVEzRS4u

vă înscrieţi în echipa voluntarilor ROSE.
 
Veţi fi apoi contactaţi de echipa de implementare a proiectului. Vă mulţumim pentru implicare!

(postat pe 3 Noiembrie 2020, ora 14:30)

2020 - Anul Internațional al Sănătății Plantelor

international year of plant health 800x400
     Anul 2020 a fost declarat de către Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU) Anul Internaţional al Sănătăţii Plantelor (International Year of Plant Health), prin intermediul Rezoluţiei 73/252, adoptate în 20 decembrie 2018 şi publicate pe site-ul organizaţiei (www.un.org).
      Evenimentele organizate la nivel mondial în acest sens au fost numeroase și au avut drept scop conștientizarea oamenilor cu privire la necesitatea protejării plantelor. Dintre cele mai sonore evenimente dedicate acestui demers amintim întrunirea celei de-a XV-a sesiuni a Comisiei pentru Măsuri Fitosanitare la Roma, în perioada 30 martie - 3 aprilie 2020 şi Conferinţa Internaţională pentru Sănătatea Plantelor , care a avut loc în perioada 5-8 octombrie 2020 la Helsinki.
     Într-o lume din ce în ce mai mult globalizată, cu o biodiversitate zdruncinată și cu schimbări climatice rapide, omenirea se află în fața pericolului de a-și pierde hrana și sănătatea! Cunoscându-se faptul ca prevenția este mult mai eficientă în apariția unor boli și dăunători ce pot distruge culturile agricole și nu numai, sănatatea plantelor depinde în foarte mare măsură de acțiunile întreprinse la nivel local și regional. Aceste acțiuni fac referire la transportul transfrontalier şi la utilizarea pesticidelor în cantitați mari, cu efecte devastatoare, pe termen îndelungat, asupra insectelelor polenizatoare și a microfaunei solului.
      Problemele legate de sănătatea plantelor își au rezolvarea într-o bună colaborare între societatea civilă, sectorul privat și forurile legislative.
     „În ciuda impactului tot mai mare al dăunătorilor asupra plantelor, resursele de care dispunem pentru a rezolva problema sunt limitate. Sperăm că acest nou an internațional al sănătății plantelor va contribui la o colaborare globală, pentru a sprijini politicile fitosanitare la toate nivelurile.” (Jingyuan Xia, Secretarul Convenției Internaționale pentru Protecția Plantelor).

(postat pe 2 Noiembrie 2020, ora 12:00)

 

Al doilea an de implementare al proiectului Mate-Info-Bio-RITM

Screenshot 20201027 144205

Începem anul al doilea de proiect!

Studenţii din anul I au avut timp să se familiarizeze cu câteva din activităţile care se derulează în universitate – în special cu cele didactice, în versiunea online.
Dragi studenţi boboci, vă invităm să descoperiţi mult mai multe aspecte ale vieţii de student. Vă propunem să vă alăturaţi grupului ţintă al proiectului şi să parcurgeţi împreună cu noi un demers de (auto)perfecţionare în plan personal şi profesional, pe toată durata anului I de studii universitare.
Completaţi acest formular şi urmăriţi site-ul pentru a vă alătura proiectului.

Vă aşteptăm cu drag!

 

 

IMPORTANT! Formularul este deschis până Vineri, 30.10.2020, ora 12:00

            (postat pe 23 Octombrie 2020, ora 14:00)


 

Ziua Internațională a Matematicii

Invităm studenţii să urmărească site-ul
https://www.idm314.org/launch-2020.html
pentru a vedea cum a fost sărbătorită, în lume, Ziua Internaţională a Matematicii.              (postat pe 18 Iunie 2020, ora 14:00)

 

Activitatea A.VI.2. Despre creativitate în știință și în cariera didactică. Ateliere de lucru în echipă

Această activitate se va desfășura tot online, pe platforma Teams, după următorul grafic:

  • Subgrupul Matematică: Joi, 11 Iunie 2020, ora 12:00
  • Subgrupul Biologie: Vineri, 12 Iunie 2020, ora 09:30
  • Subgrupul Informatică: Luni, 15 Iunie 2020, ora 12:00                                                 (postat pe 10 Iunie 2020, ora 10:00)

 

22 Mai - Feedback în urma testării inițiale a studenților din grupul țintă, înaintea sesiunii de examene din semestrul II, an univ. 2019-2020

În perioada 18-20 mai 2020 a avut loc testarea studenţilor din grupul ţintă, premergător sesiunii de examene. În urma analizei testelor au fost formulate câteva concluzii, care pot fi citite aici.                              (postat pe 22 Mai 2020, ora 10:10)

 

Activităţi remediale

Având în vedere contextul în care ne pregătim pentru sesiunea de vară din acest an, cadrele didactice titulare au pregătit pentru dumneavoastră materiale ajutătoare

Vă rugăm să le studiaţi şi să adresaţi întrebări prin e-mail sau în cadrul şedinţelor online desfăşurate pe platformele educaţionale.
Materialele tipărite sunt disponibile la universitate şi le veţi putea ridica atunci când campusul se va redeschide.


MATEMATICĂ
Analiză matematică II : suport remedial
Algebră II : suport remedial
Structuri de date : suport remedial
Teoria numerelor : suport remedial
Geometrie sintetică : suport remedial

INFORMATICĂ
Arhitectura sistemelor de calcul : suport remedial
Fundamentele algebrice ale informaticii : suport remedial
Geometrie computaţională : suport remedial
POO : suport remedial
Structuri de date : suport remedial
Alte resurse online

BIOLOGIE
Histologie şi embriologie animală : suport remedial - prezentari
Antropologie : suport remedial - prezentari
Biologia nevertrebratelor : suport remedial
Biochimie : suport remedialCurs 5, Curs 6, Curs 7, Curs 8+9, Curs 10, Curs 13
Biofizică : suport remedial, prezentare, resurse
Alte resurse online

(postat pe 14 Mai 2020, ora 10:08)

 

Astăzi, 29 aprilie, lansăm activitatea „Întâlniri cu absolvenţi ai Facultăţii de Ştiinţe”

În contextul actual, activitatea va fi virtuală...
Vă prezentăm o serie de absolvenţi ai facultăţii noastre. Lista lor se va lungi pe măsură ce primim relatările lor. Vă puteţi inspira din experienţele lor şi îi puteţi contacta, prin intermediul nostru, dacă doriţi să aflaţi mai multe despre realizările lor.

 

Math poster small Info poster small Biologie poster
Matematică Informatică Biologie

(postat pe 30 Aprilie 2020, ora 13:38)

 

Astăzi, 22 aprilie, celebrăm Ziua Pămîntului / Earth Day

Astăzi este o zi specială: Ziua Pământului. În anul 2009, Organizația Națiunilor Unite (ONU) a declarat ziua de 22 aprilie ca sărbătoare oficială a planetei Pământ și expresie comună a dorinței tuturor de a construi o societate stabilă, pentru un viitor mai curat și mai verde.

Vă invităm să vizualizaţi aici câteva materiale dedicate acestui eveniment.                               (postat pe 22 Aprilie 2020, ora 10:40)

 

Activitatea A.VI.1. Workshop despre creativitate şi lucru în echipă se desfăşoară online !

Dragi studenţi, în condiţiile actuale, generate de pandemia Covid-19, vă invităm să desfăşurăm online activitatea A.VI.1, care este o activitate pregătitoare pentru A.VI.2. Ateliere de lucru în echipă.

Ce aveţi de făcut este să studiaţi materialele prezentate mai jos, urmând să realizăm tot online (la o dată pe care o vom conveni ulterior) o sesiune de întrebări şi răspunsuri. Aşadar, notaţi toate nelamuririle pe care le aveţi, pentru a le putea clarifica atunci când ne discutam.

Găsiţi mai jos resursele de studiat. Spor la citit !                                                                         

Resurse referitoare la realizarea de postere
Resurse despre creativitate şi lucru în echipă
Resurse despre creativitate în cariera didactică                                                                          (postat pe 13 Aprilie 2020, ora 10:55)

 

Consiliere online

Studenţii care doresc să beneficieze de consiliere, în această perioadă în care activităţile faţă-în faţă sunt suspendate, o pot face online.
Datele de contact ale d-rei consilier Daniela Anton sunt: tel: 0741334639, email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Vă dorim să rămâneţi sănătoşi şi să ne revedem curând la universitate!                                   (postat pe 02 Aprilie 2020, ora 12:40)


Ce înseamnă să fii profesor de Biologie?

Astăzi, 26 februarie, în cadrul proiectului ROSE, studenţii din subgrupul Biologie au avut ocazia să afle dacă „a fi profesor... înseamnă să practici o meserie ca oricare alta?”
Fiind părtaşi, în cadrul Liceului „Mihai Eminescu” din Bacău, la activităţile desfăşurate de doamna profesoară Daniela Hulea la ora de biologie, toţi cei prezenţ au concluzionat că „a fi profesor...înseamnă mai mult decât să practici o meserie... înseamnă vocaţie, dăruire, pasiune.” După cum spunea Albert Einstein, „Arta supremă a profesorului este de a trezi bucuria exprimării creatoare şi bucuria cunoaşterii...”

galerie media

Întălniri cu specialiști din domeniile Matematică, Informatică, Biologie

Miercuri, 19 februarie 2020, în Aula „Vasile Alecsandri” a avut loc activitatea IV.2: întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti din domeniile Matematică, Informatică, Biologie.

La eveniment au luat parte: d-na Daniela Măgirescu, matematician la Direcţia Judeţeană de Statistică Bacău, d-na Maria Ionos, consilier la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bacău şi un colectivul de tinere informaticiene de la Softescu, o companie de servicii IT din Bacău, specializată în produse web.

Studenţii au avut ocazia să adreseze întrebări invitatelor, care au povestit evoluţia lor în domeniul pe care şi l-au ales, provocările şi satisfacţiile pe care le au în muncă, interacţiunea cu colegii şi cu beneficiarii, în contextul actual.

galerie media

 

Conferință studențească la Sibiu, 7 - 9 Mai 2020

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu organizează o nouă ediţie a conferinţei ICDD: Imaginaţie, Creativitate, Design, Dezvoltare.
Mai multe informaţii puteţi citi aici.
Afişul conferinţei este disponibil aici.
Studenţii care doresc să participe se pot adresa coordonatorilor de grup ţintă, îndrumătorilor de an sau d-nei lector univ. dr. Roxana Ardeleanu.

 

18 decembrie 2019 – Vizită de studii a sub-grupului Biologie la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Ion Borcea” Bacău

Miercuri, 18 decembrie 2019, în cadrul vizitei desfăşurate la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Ion Borcea” Bacău, studenţii biologi au vizionat expoziţiile destinate publicului, dar nu numai atât… Dr. Mihaela Ariton, şefa Serviciului Ştiinţific al Complexului Muzeal, le-a dezvaluit aspecte legate de provocările şi mirajul meseriei de muzeograf... 
Pasiunea şi dăruirea sunt atributele muzeografilor şi ale artiştilor iubitori de natură (fotografi, pictori). Aceştia reuşesc, cu multă migală şi străduinţă, să surprindă aspecte variate din natură şi să le prezinte publicului larg.

„Natura nu minte niciodată!”
(Mihai Eminescu)

galerie media

 6 decembrie 2019 – Activitate într-o unitate de învăţământ şi vizită de studii – sub-grupurile Matematică şi Informatică

Vineri, 6 decembrie 2019, sub-grupurile Matematică şi Informatică au participat la două activităţi prevăzute în cadrul sub-proiectului ROSE Mate-Info-Bio-RITM:
Activitatea AIV.3. Despre ce înseamnă să fii profesor şi
Activitatea AVII.1.Vizită de studii.
În cadrul primei activităţi, studenţii au vizitat Colegiul Naţional „Dimitrie Cantemir” din Oneşti, unde au stat de vorbă cu d-na director, prof. Aliana-Maria Ifrim şi au participat la secvenţe didactice în laboratoarele de chimie, fizică, biologie şi informatică. A doua parte a activităţii a constat în participarea la Simpozionul Internaţional „Click pe informaţie!”, ediţia a II-a, unde a participat şi studentul voluntar ROSE Alexandru Filip (Informatică anul II), cu un proiect personal.
A doua activitate (vizita de studii) a reprezentat o ocazie pentru studenţii ambelor sub-grupuri de a dialoga cu specialişti de la Biblioteca Municipală „Radu Rosetti” din Oneşti şi de la SC LOGIC FOR din Oneşti. La SC LOGIC FOR, dl. director Bogdan Burgă, absolvent al Universitaţii „Vasile Alecsandri” din Bacău, a vorbit cu studenţii despre provocările cu care se confruntă informaticienii în prezent şi a răspuns tuturor întrebărilor studenţilor.

galerie media

28 noiembrie 2019 – Consiliere de grup: sub-grupul Matematică

Joi, 28 noiembrie 2019, va avea loc prima şedinţă de consiliere de grup, pentru sub-grupul Matematică. Ora 14:30, sala D225

 

25 noiembrie 2019 – Consiliere de grup: sub-grupul Biologie

Luni, 25 noiembrie, s-a desfăşurat prima şedinţă de consiliere de grup, pentru sub-grupul Biologie. Au fost discutate aspecte relative la învăţarea eficientă şi la stilurile de învăţare.

galerie media

23 noiembrie – Feedback în urma testării iniţiale a studenţilor din grupul ţintă

În perioada 13-20 noiembrie 2019 a avut loc testarea iniţială a studenţilor din grupul ţintă. În urma analizei testelor au fost formulate câteva recomandări, pe care studenţii le pot citi aici.

 

13-16 noiembrie – Expoziție în cadrul Congresului Național de Chirurgie Pediatrică

În perioada 13-16 noiembrie 2019, orașul Bacău a găzduit Congresul Național de Chirurgie Pediatrică, Ediția a X a. Cu acest prilej, studenții biologi ai Universității Vasile Alecsandri din Bacău, coordonați de domnul prof. univ.dr. ing. Rați Ioan Viorel și de doamna lector univ.dr. Răducanu Dora, au subliniat legătura dintre Biologie – Natură – Viață – Sănătate prin organizarea unei expoziții de mere. Totodată a avut loc și un concurs de degustare a merelor provenite de la producătorii din județ.

galerie media

14 noiembrie 2019 – Vizită la Observatorul Astronomic „Victor Anestin” din Bacău

Vor fi vizitate expoziţia temporară „Astronomia în antichitate” şi expoziţia permanentă „De la Pământ la stele”. Studenţii vor participa la un spectacol de planetariu.
Întâlnirea: la ora 14 la intrarea în corpul D (la barieră). 

galerie media 

14 noiembrie 2019 - Încep ședințele de consiliere individuală

Studenții din grupul ţintă al sub-proiectului ROSE Mate-Info-Bio-RITM beneficiază de consiliere individuală, realizată de către Daniela Anton, expert consiliere psihopedagogică și dezvoltarea competențelor socio-emoționale în cadrul proiectului. Programul de consiliere se va stabili individual, prin programare telefonică. Locaţia în care se realizează consilierea este biroul BP08, corp B, parter.

 

11 noiembrie 2019 – Consiliere de grup: sub-grupul Informatică

Luni, 11 noiembrie, s-a desfăşurat prima şedinţă de consiliere de grup, pentru sub-grupul Informatică. Evenimentul face parte din grupul de activităţi AIV.1. Activităţi de consiliere profesională, în cadrul activităţii AIV. De ce să studiem matematică, Informatică sau Biologie? Perspective profesionale, conexiuni între aceste ştiinţe şi întâlniri cu specialişti în aceste domenii ale cunoaşterii. Despre cariera didactică.

 

5 şi  6 noiembrie 2019 - Exerciţii de dezvoltare personală şi a capacităţilor socio-emoţionale

În cadrul activităţii AIII.1. au avut loc noi întâlniri cu grupul ţintă: “Exerciţii de dezvoltare personală şi a capacităţilor socio-emoţionale”.
Intâlnirile au avut loc pe 5 noiembrie (cu sub-grupurile Matematică şi Informatică) şi pe 6 noiembrie 2019 cu sub-grupul Biologie.

 galerie media

30 octombrie 2019 - Prima întâlnire

Miercuri, 30 octombrie, începând cu ora 10, s-a defăşurat la sediul Bibliotecii Centrale a Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău (UBc), prima parte a activităţii Despre studenţie şi integrarea în comunitatea academică. Despre „a învăţa să înveţi” într-o universitate, în cadrul sub-proiectului ROSE al Facultăţii de Ştiinţe: Matematică, Informatică şi Biologie – educaţie şi profesii pentru viitor. Rămâi Integrat şi Total Motivat (acronim Mate-Info-Bio-RITM).

galerie media    informatii suplimentare  

 

 

 

Proiect ROSE Mate-Info-BIO-RITM

Proiectul privind Învățământul Secundar (ROSE)

Schema de Granturi  SGU-NC (Schema Granturi NECOMPETITIVE pentru Universități)

Beneficiar  Facultatea de Științe, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău

Titlul subproiectului  Matematică, Informatică și Biologie – educație și profesii pentru viitor. Rămâi Integrat și Total Motivat (Mate-Info-Bio-RITM)

Acord de grant nr. 191/SGU/NC/II

Sub-proiectul Mate-Info-Bio-RITM”, parte componentă a proiectului ROSE, are ca principal obiectiv sprijinirea studenților înmatriculați la Facultatea de Științe a Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău care sunt expuși riscului de abandon în primul an de studii al ciclului de licență și care aparțin, cu precădere, grupurilor dezavantajate.

Obiective specifice

Obiectivul 1. Facilitarea tranziției de la liceu la învățământul terțiar universitar, prin implementarea unor programe și activități specific, cu efecte în planul pregătirii profesionale, a studenților aflați în primul an de studii universitare de licență, la Facultatea de Științe.

Obiectivul 2. Facilitarea integrării studenților aflați în primul an de studii universitare de licenţă, la Facultatea de Științe, în viața comunității academice băcăuane și în comunitatea locală, prin implementarea unor programe și activități specifice, cu efecte în planul dezvoltării personale. Creșterea gradului de retenție după primul an de studiu, la programele de Matematică, Informatică și Biologie, precum și la D.P.P.D.  

Obiectivul 3. Motivarea și conștientizarea studenților, în special a celor care aparțin unor grupuri dezavantajate din punct de vedere socio-economic, cu privire la frumusețea, necesitatea și oportunitatea accesului la educație terțiară de calitate în domeniile Matematică, Informatică și Biologie.

Sub-proiectul „Mate-Info-Bio-RITM”, parte componentă a proiectului ROSE, vizează studenții anului întâi la studii de licență, aflați în situație de risc de abandon al studiilor universitare. Grupul țintă propus pentru derularea acestui sub-proiect este constituit din cel puțin 50 de studenți ce se încadrează întru-una din situațiile enumerate: studenți care au obținut la bacalaureat o medie mai mică de 7, studenți care aparțin grupurilor socio-economice defavorizate (provin din familii cu venituri mici, provin din mediul rural, sunt încadrate în categoria persoanelor cu dizabilități sau boli cronice, sunt orfani de unul sau de ambii părinți, provin din unități de plasament, sunt declarați de etnie romă).

Subcategorii

  • Stiinte - Anunturi
  • Biologie
    bio 1

    bio 1
    bio 1
  • Informatica
    info 1
    info 2
    info 3
  • Master IASTE
    ia 1
    ia 2
  • Matematica
    mate 1
    mate 2
    mate 3
  • Ecologie
    Calificare/Titlu de absolvire          EPM/Licențiat în știința mediului
    Nivel de studiu:          Licenţă
    Domeniu de studiu:          Știința mediului
    Program de studiu:          Ecologie și protecția mediului
    Numărul total de credite:          180
    Durată de studiu:          3 ani

     

    1 ·Identificarea şi utilizarea principalelor legităţi, noţiuni şi concepte specifice Ecologiei şi protecţiei mediului.
    · Utilizarea conexiunilor logice cu alte domenii ştiinţifice fundamentale conexe.
    ·Utilizarea metodelor, instrumentelor, aparaturii şi tehnologiilor pentru activități de măsurare şi monitorizare.
    ·Identificarea alternativelor optime în vederea caracterizării ecologice corespunzătoare a factorilor de mediu şi elaborarea de măsuri privind protejarea acestora.
    ·Utilizarea aplicaţiilor specifice pentru prelucrarea, reprezentarea şi stocarea datelor de mediu.
    ·Analiza şi comunicarea informaţiilor cu caracter ştiinţific.
    Ocupaţii posibile: Agent ecolog; Analist de mediu; Asistent de cercetare în ecologie și protecția mediului; Auditor de mediu; Consilier administrația publică; Consilier ecolog; Custode pentru arii protejate; Ecolog; Evaluator si auditor de mediu; Inspector de specialitate ecolog; Inspector pentru conformare ecologică; Inspector protecția mediului; Monitor mediul înconjurător; Muzeograf; Profesor în învățământul gimnazial; Ranger; Raportor ecolog; Referent de specialitate ecolog; Responsabil de mediu; Specialist documentație studii; Specialist în managementul deșeurilor;

    eco-1

    Absolvenţii programului de studii  pot continua studiile prin masterat în Valorificarea Resurselor Biologice si Protectia Mediului în cadrul Facultăţii de Ştiinţe a Universităţii “Vasile Alecsandri” din Bacău.
    Pentru detalii și informații cu privire la disciplinele și planurile de învățământ, accesați link-urile de mai jos.