ANUL UNIVERSITAR 2023 - 2024

Lista finală cu studenții beneficiari ai locurilor de tabără în cadrul programului "TABERE TEMATICE STUDENTEȘTI", vacanța de iarnă 2024 - descarca

Proces Verbal încheiat pe 30.01.2024 în urma întrunirii comisiei de repartizare a biletelor în cadrul programului "TABERE TEMATICE STUDENTEȘTI" - descarcă

Lista studentilor care au depus cerere pentru acordarea unui bilet de tabara pentru perioada vacanței de iarnă 2024 - descarca

 

Perioada de depunere a cererilor pentru un loc gratuit în taberele studențești este

17.01.2024-26.01.2024

          Cererile de tabere semnate olograf, cu pix albastru, se depun personal, la secretariatul Facultății de Științe, cam. D 204 etaj II, în timpul programului cu publicul (interval orar 13-15) sau prin e-mail, pe adresa facultății ,,Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.”.

Cererile vor fi însoțite de documente justificative (dacă este cazul) și de copia cărții de identitate.

Beneficiarii locurilor pentru tabere studențești sunt studenții care îndeplinesc următoarele condiții:

  • Sunt înmatriculați la forma de învățământ cu frecvență licență sau master.
  • Sunt integraliști, respectiv au promovat toate disciplinele de studiu din anii anteriori și au promovat examenele la toate disciplinele în sesiunea de iarnă, în cazul studenților din anul I.
  • Sunt studenți în vârstă de până la 35 de ani în conformitate cu art.2, alin.2, lit.a) din Legea tinerilor nr 350/2006.

În cazul studenților incluși în cazuri sociale, sau a studenților ce activează în cadrul CSS/CCSS Tei și a Federațiilor studențești, criteriul de student integralist nu se aplică, ierarhizarea făcându-se exclusiv pe baza criteriilor sociale, respectiv a criteriilor de selecție specifice.

            Facultatea dispune de un singur loc pentru tabăra de iarnă și Universitatea dispune de un singur loc pentru cazuri sociale. Solicitarea de loc de tabără pentru caz social se depune tot la secretariatul Facultății.

Calendarul de acordare a locurilor este următorul:

     Depunerea cererilor 17-26.01.2024

     Stabilirea beneficiarilor 29-30.01.2024

     Contestații 72 de ore de la afișare (30.01-01.02.2024)

     Listele finale 02.02.2024

     Întâlnirea finală cu studenții va avea loc în perioada 5-7 februarie 2024.

Documente anexe:

     - Cerere de tabara - descarca
     - Metodologie privind organizarea Taberelor studentesti - descarca

Secretar-sef,

Ing.Elena MĂRMUREANU

 


ANUL UNIVERSITAR 2022 - 2023 

 

Adresa locuri tabere studentești - descarcă

Lista finală cu studenții beneficiari ai locurilor pentru tabără în cadrul Programului Național ,,Tabere Studențești" 2023, în perioada vacanței de vară 2023 - descarcă

Proces Verbal încheiat pe 20.06.2023 în urma întrunirii comisiei de repartizare a biletelor în cadrul programului "TABERE TEMATICE STUDENTEȘTI" - descarcă

Lista studentilor care au depus cerere pentru acordarea unui bilet de tabara pentru anul universitar 2022 - 2023 - descarca

 

Perioada de depunere a cererilor pentru un loc gratuit în taberele studențești este 26.05.2023 – 14.06.2023

Cererile se semnează olograf, cu pix albastru, și se pot depune personal, la secretariatul Facultății în timpul programului cu publicul (13-15), sau se trimit scanate pe adresa de e-mail: ,,Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Cererile vor fi însoțite de documente justificative (dacă este cazul) și de copia cărții de identitate.

Documente anexe:

     - Cerere de tabara - descarca
     - ORDIN pentru aprobarea Metodologiei privind organizarea Taberelor studentesti - descarca

 


 

ANUL UNIVERSITAR 2021 - 2022 

TABERE STUDENȚEȘTI, VACANȚA DE VARĂ 2022

Adresa locații tabere studențești - perioada vacanței de vară 2022 - descarcă

Lista finală cu studenții beneficiari ai locurilor pentru tabără, in perioada vacanței de vară 2022 - descarcă

Lista finală cu studenții aflați pe lista de rezervă pentru ocuparea unui loc de tabără, in perioada vacanței de vară 2022 - descarcă

 

In urma intrunirii Comisiei de selectie pentru tabere, din 14.07.2022 ora 13 sala D206, s-au alcatuit urmatoarele liste:
     - lista beneficiari de tabere - descarca
     - lista de rezerve - descarca
     - lista studentilor neeligibili - descarca

 

Comisia de selectie pt tabere se va intruni in data de 14.07.2022 la ora 13 sala D206 pentru alegerea titularilor care vor beneficia de locuri in tabără - comisie

Lista studentilor care au depus cerere pentru acordarea unui bilet de tabara pentru anul universitar 2012 - 2022 - descarca

Perioada de inscriere 06.07-10.07.2022 fizic (etaj 2 cam D204) sau online pe adresa de email ,,Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea."

Fișiere atașate:

 


 

ANUL UNIVERSITAR 2020 - 2021 

TABERE STUDENȚEȘTI, VACANȚA DE VARĂ 2021

Numarul de locuri si seriile alocate Universitatii "Vasile Alecsandri" - descarcă

Lista studenților care beneficiaza de tabere - descarcă

Lista studenților care au depus cereri pentru tabere - descarcă

Perioada de înscriere: 6-11 iulie 2021 - Documentele se vor trimite pe adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

Fișiere atașate:

 


 

 

Ministerul Familiei, Tineretului și Egalității de Șanse va organiza, în perioada 1-30 aprilie 2024, Proiectul ”Generație fără bariere – Suntem altfel”, finanțat prin Programul Erasmus+ al Comisiei Europene.

 

Scopul proiectului este educarea tinerilor pentru conștientizarea riscurilor privind prevenirea violenței, a consumului de droguri și promovarea sănătății mintale.

Proiectul vizează activități prin care tinerii vor interacționa cu persoane cunoscute – influenceri, foști dependenți care se află într-un proces de dezvoltare personală și profesională, autorități publice și actori responsabili pentru prevenirea consumului de droguri, a violenței, traficului de persoane și bullying.

Având în vedere că aceste probleme au devenit o realitate în societatea de astăzi, cu efecte și costuri enorme pentru sănatate, economie și siguranța publică, uneori devastatoare pentru viața tinerilor și a familiilor din care fac parte, vă invităm să participați la acest eveniment - este o bună ocazie pentru a cunoaște mai bine această realitate și cum vă puteți feri de această tentație.

Având convingerea că doar împreună putem acționa pentru rezolvarea problemelor și pentru a vă oferi un mediu mai ”curat” și ”fără bariere” vă asigurăm de întreaga noastră considerație și vă așteptăm la eveniment în număr cât mai mare.

Locul de desfășurare va fi Teatru de Vară ”Radu Beligan”, Str. Vasile Alexandri 39 bis, Bacău, data de 6 aprilie, în intervalul orar 14 – 16.

 

 

Materiale de promovare a campaniei de recrutare în domeniul tehnic, derulată de Serviciul de Informații Externe

Deloitte

  Materialul video îl puteți vizualiza aici (MP4)

 

Innovation Labs Iasi 2024

Deloitte

23 - 24 Martie 2024
Ora 09:00

Descriere

Ai o idee care crezi că ar putea schimba lumea? Ești pregătit să o transformi în realitate și să creezi un startup din ea?

Atunci, alătură-ni-te la Innovation Labs Iași Hackathon, în perioada 23-24 Martie.

Ce se va întâmpla în cele 30h de Hackathon?

     - Îti vei pitchui ideea într-un minut în fața publicului

     - îți vei găsi coechipieri potriviți ideii tale și veți lucra la prototipul pentru aceasta toată noaptea. Veți avea alături de voi, mentori care vă vor ghida pentru câteva ore.

 A doua zi, vei pitchui și prezenta prototipul la care ai lucrat împreună cu coechiperii tăi, în fața juriului, format din specialiști din zona IT&C, marketing, business și nu numai

 Vom selecta echipele care ni se vor alătura în programul de mentorat

Dacă crezi că ai ce îți trebuie pentru a deveni antreprenor, există o singură modalitate prin care să o demonstrezi. Noi te așteptăm la eveniment to #makeitreal at #ilabsiasi împreună! 

Înscrierile se pot face până pe 22 Martie, ora 12:00. Nu rata biletele Early Bird! 

Early Bird până pe 3 Martie, ora 11:30 PM:

     - Înregistrare Early Bird: € 5.00

     - Regular până pe 22 Martie , 12:00 PM:

     - Înregistrare: € 10.00

Evenimentul este organizat în Iași de către Asociația Calemis, cu sprijinul Universității Tehnice “Gheorghe Asachi”, Universității "Alexandru Ioan Cuza" și Universității „Ștefan cel Mare” din Suceava.

 

 

 

Get ready for an exiting summer school programme!

Deloitte

VIA INTERNATIONAL MOBILITY
EXITING OPORTUNITIES FOR THE SUMMER OF 2024!

Slowly approaching the start of a new year, we would like to take this opportunity to look ahead to 2024 and tell you about our summer school programme for the coming year.

 

Courses summer 2024

For 2024, VIA offers 4 summer school courses:

                * UN’s 17 Sustainable Development Goals summer schools and co-creation (Aarhus)UN’s 17 Sustainable Development Goals summer schools and co-creation (Aarhus) 

                * Deep Dive into Entrepreneurship (Aarhus)

                * Toon Boom Harmony 2D Animation (Viborg)

                * Comic Creation (Viborg) 

  New this year, is our Comic Creation Summer School offered by our internationally recognised animation school The Animation Workshop in Viborg. A great opportunity for aspiring comic artists to improve their skills.

The full course list is ready and the application system is now open.

Remember you are always very welcome to contact us at Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., if you need more information.

 

 

Oportunitati de cariera - SRI - oferte de angajare pentru zona tehnică și pentru posturile de luptători antiteroriști

 SRI Cyber.jpg

In data de 07 noiembrie 2023 la ora 13:00, în aula Universității, SRI organizeaza o actiune de promovare a ofertelor de angajare pentru zona tehnică și pentru posturile de luptători antiteroriști.

 

 

Salutare!

AIESEC REVINE CU O NOUĂ OPORTUNITATE PENTRU CARIERA TA! ANUL ACESTA ARE LOC PRIMA EDIȚIE HIBRID A EVENIMENTULUI BRIGHT MINDS, CARE VA AVEA LOC FIZIC ÎN BUCUREȘTI, LA PALATUL PARLAMENTULUI ȘI ONLINE ÎN TOATĂ ȚARA!

Tema evenimentului este #FutureOfWork, astfel că vom vorbi despre noile tendințe din câmpul muncii și cum să pui bazele carierei tale dacă ești la început de drum.

Vom avea alături de noi speakeri și profesioniști din mai multe domenii, pregătiți să împărtășească cu voi unele dintre cele mai folositoare secrete pentru un business de succes. Printre subiectele abordate se vor regăsi sfaturi legate de aplicarea la job, personal branding și antreprenoriat.

Înscrie-te aici: https://bit.ly/BrightMindsU

📅 17 noiembrie, ora 12:00

📌 Fizic, Palatul Parlamentului
📌 Online în toată țara

Pentru mai multe detalii, ne puteți contacta la:
Denisa Călin: +40 740 782 401
Maria Moga: +40 733 423 730

 

Oportunitate job pentru studenti in Bucuresti, Cluj si Timisoara - Deloitte Romania

Deloitte Romania is looking for #JuniorAuditors to join the #Audit team and experience live project and client exposure from day one, as well as numerous learning opportunities.

The ideal candidate is a final year student, Master’s student or fresh graduate in Economics or STEM, proficient in English and interested in working with Deloitte Romania at Bucharest office, with a hybrid schedule.

The start date is September 4th, and the selection process is already in progress, so we are excited to get to know you soon!

https://bit.ly/3NWZimK

#DeloitteCareers #JuniorAuditor #Audit #Economics #STEM #EntryLevel

Deloitte

 

Oportunitati de cariera - Serviciul de Informatii Externe

Anunt prezentare 24.05.2023

 

 

Curs Gratuit - Formare de bază privind industria 4.0 și tehnologii digitale (imprimare 3d, VR/AR)

imprimare 3D

Durata: 32 de ore, online pe platforma Zoom
Perioada 6-21 Aprilie.
Lector: Dr. ing. Doru Cantemir
Doru Cantemir este doctor în Inginerie al Universității din Pisa (Italia) și un experimentat inginer care a lucrat pentru companii importante din România, Italia și Norvegia. Este expert în imprimarea 3D, drone, robotică și alte tehnologii digitale care revoluționează lumea în care trăim. A coordonat sau a fost partener în numeroase proiecte naționale și europene dedicate introducerii tehnologiilor digitale în educație (http://ludoreng.com/proiecte_internationale.htm).

Industria 4.0, denumită și cea de-a patra revoluție industrială, transformă lumea în care trăim și afectează domenii dintre cele mai diverse, cu un impactul puternic asupra locurilor de muncă, afacerilor și, în general, a vieții de zi cu zi.

Cursul se adresează celor care doresc să știe mai multe despre Industria 4.0, să descopere provocările și oportunitățile acesteia și să aplice tehnologiile digitale aferente în propriul domeniu de activitate, pentru eficientizarea și modernizarea proceselor, creșterea competitivității și transformarea digitală. Prin acest curs, participanții vor dobândi cunoștințe de bază despre Industria 4.0, aplicațiile acesteia în diverse sectoare (producție industrială, servicii, educație și domeniul medical) și tehnologii aferente (Internetul Lucrurilor (IoT), Imprimarea 3D, Robotica, Realitatea virtuală / Realitatea augmentată, Cloud Computing și Inteligența artificială).

Competențe profesionale
La finalizarea cursului participanții vor fi capabili:
   -Să înțeleagă ce este Industria 4.0 și care sunt caracteristicile, avantajele și limitările acesteia
   -Să știe care sunt tehnologiile cheie ale Industriei 4.0 și rolul acestora
   -Să poată aplica tehnologii cheie ale Industriei 4.0 în propriul domeniu de activitate

Structura cursului - 3 module:
     I. Ce este Industria 4.0? (principii, caracteristici, beneficii)
     II. Tehnologiile cheie ale Industriei 4.0
          ● Internetul Lucrurilor (IoT)
          ● Imprimarea 3D
          ● Robotică, drone
          ● Realitate virtuală / Realitate augmentată
          ● Cloud Computing
          ● Inteligența artificială
     III. Aplicații ale Industriei 4.0 în diverse sectoare
          ● Industria 4.0 în producția industrială
          ● Industria 4.0 în domeniul medical
          ● Industria 4.0 în domeniul educației
          ● Industria 4.0 în sectorul serviciilor

Nitro Language Processing Hackathon

hackaton

Nitro NLP revine cu o a doua ediție a hackathon-ului de 23 de ore.
Dacă nu ai apucat să participi în competiția noastră de anul trecut sau ai participat, dar îți dorești să te întorci să ne iei premiile, adună-ți echipa și înscrie-te până pe 17 martie!

Cine și cum se poate înscrie?
- Te poți înscrie fie cu o echipa de 2-4 persoane, fie individual și să-ți găsești echipă la evenimentul nostru de speed dating.
- Singurul criteriu de eligibilitate e să fii licean sau student la licență sau la master în România.

Ce va cuprinde evenimentul?
- 3 zile de workshop-uri (20-22 martie)
- O zi de conferințe academice (23 martie)
- Hackathon-ul de 23 de ore (25-26 martie)

De ce să participi?
- Premii super faine în valoare totală de 1500 de euro
- Posibilitatea de a învăța lucruri noi și de actualitate din AI, ML și NLP
- Ocazia de a cunoaște oameni cool, cu interese comune (apropo, am menționat ca anul acesta vom funcționa și în format
fizic?)

Cand? 25-26 martie
Unde? Hibrid: Online @discord / Fizic @FMI, UniBuc

Înscrierile sunt deschise până pe 17 martie, 23:59 EET așa că nu uita să te înscrii: signup.nitronlp.rocks
Urmărește-ne pe instagram instagram.com/nitro_nlp/ și pe facebook facebook.com/nitro.nlp/ pentru a fi la curent cu tot ce se întâmplă! 

 

Global Hackathon 

For all Technology students, professionals and entrepreneurs based in Egypt, India, and Romania, it's time to join our Virtual International Hackathon 2023!

This year you will create ideas to solve real-world challenges through three main tracks:

     - Inclusion For All: Offer an anti-bias solution that encourages inclusivity.
     - Our Planet: Offer a solution that can help us create a more sustainable future.
     - Digital Society: Offer digital services in various fields to help our transition into a more digital society.

Eligibility Requirements:

     - Participants must be in a team of 2 to 4 members
     - Participants in India and Romania must be 18 or above
     - Participants in Egypt must be 21 or above.

Learn more about the competition guidelines, register and submit your idea until 14 Feb: https://hackathon.tvois.vodafone.com/

 

NEXT Programme - Vodafone 

Un program prin care dorim sa oferim tinerilor talente oportunitatea de a lucra in echipe globale si cu tehnologii de ultima ora alaturi de colegii nostrii.

Le oferim training si ghidaj pentru dezvoltara lor in cariera si suntem flexibili si flexibilitate in program pentru a continua studiile.

Studentii interesati pot pur si simplu sa dea un mail la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

Oportunitatile deschise la noi in companie se gasesc pe pagina de cariere: https://uk.linkedin.com/company/vois/jobs?trk=nav_type_jobs

Detalii despre noi: https://uk.linkedin.com/company/vois?trk=public_post_feed-actor-name

 

Campania Bursele TELEKOM, editia 2022-2023 

S-a prelungit perioada de înscriere a candidaților până la data de 6 decembrie, ora 23:59!

 

Eveniment online - Oracle Academy pentru studenti - 24 Noiembrie 2022 

In data de 24 noiembrie 2022, intervalul 15:00 – 17:00, urmeaza sa aiba loc evenimentul online Oracle Academy Open Doors pentru studenti.

Ca si anul trecut vor avea loc prezentari despre programul Oracle Academy, despre cum sa-si faca un CV si cum sa se prezinte la interviu (prezentare facuta de echipa de recrutare), cum sa negocieze si discutia finala despre posibilitatea de a participa la Oracle Academy Club.

Studentii interesati, care NU sunt in anul 1 SI nu au mai parcurs acest eveniment, sunt rugati sa contacteze indrumatorul de an, pana pe data de 17.11.2022.

 

Campania Bursele TELEKOM, editia 2022-2023

BurseleTelekom KV 2022 2023 INFO

     Programul Bursele TELEKOM oferă 10 burse de excelenţă prin intermediul unui concurs naţional, care se adresează studenţilor din anul I, înscrişi într-o instituţie de învăţământ superior de stat din România, categoriile buget sau taxă, la zi, la urmatoarele specializări: automatică și calculatoare, informatică, cibernetică, matematică, inginerie electrică, electronică, telecomunicații si tehnologia informației.

     Concursul este organizat în două etape. Prima etapă, care este şi eliminatorie, presupune completarea şi trimiterea unui formular de înscriere, până la data de 24 noiembrie 2022, către Telekom România Mobile pe website-ul www.burseletelekom.ro În urma acestei etape vor fi selectați 20 finaliști care se vor califica în etapa a doua.

Această etapă presupune participarea la un interviu, organizat în perioada 12-13 decembrie 2022, în urma căruia vor fi desemnaţi câştigătorii celor 10 burse.

       Valoarea bursei acordate de către Telekom România Mobile fiecărui candidat dintre cei 10 desemnaţi câştigători reprezintă suma de aproximativ 15.300 RON, împărţită în 6 tranşe lunare, aferente lunilor ianuarie – iunie 2023 (tranșe stabilite la valoarea salariului minim pe economie).

Mai multe informații despre condiţiile de aplicare puteţi găsi pe website-ul concursului www.burseletelekom.ro, sau pe Youtube https://youtu.be/ykRY0uObW84

 

Talenting Software va invita sa va inscrieti la "Cursul de joi" care va avea loc online.

     Durata este pe parcursul semestrului I, la finalul cursului se ofera diploma celor care indeplinesc un numar minim de prezente si de teme care se aloca pe parcursul cursului.

Beneficii: diploma si posibilitatea de a continua cu cursul din semesttul II si apoi eventuale scolaship/internship.

Perioada inscriere: pana in 07 noiembrie.

Cursurile se refera la:

  1. Programming in C# for beginners

We will learn together the basics of C# and apply them in small projects.

What's the best approach to resolve some problems, tips and tricks, and how important is to have a clean code.

  1. Angular. From basic web to full projects.

We will start with web basics and apply them to creating web pages.

After the base is settled, we will start learning angular (components, services, styling, etc)

Cursul de joi Afis small

 

 

Logiscool Bacau / recrutare instructori de programare

Logiscool Bacau face parte din reteaua internationala Logiscool si oferă cursuri de Programare si Robotică pentru copii și adolescenții cu vârste între 7-18 ani.

In aceasta perioada dorim sa ne marim echipa si cautam instructori de programare, studenti la Informatica, care sa se alature echipei Logiscool!

Rugăm studentii interesati sa ne trimita un CV pe adresa de email Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. sau pe Whatsapp 0723.641.035.

Cursurile se desfășoară la sediul nostru din Bacau, Str. Vasile Alecsandri, nr.41, sau online, în grupe de 8 – 12 cursanți din aceeași categorie de vârstă. Cursurile au o durată de 90 de minute, o dată pe săptămână, pe toată durata anului scolar iar copiii avansează gradual de la un nivel la altul cu fiecare semestru parcurs.

Mai multe detalii despre cursurile Logiscool regasiti la:  https://www.logiscool.com/ro/locations/bacau

 

 

Pentalog - stagii de practica

Te interesează industria tech? Ești pasionat de tehnologii și îți place ideea de a lucra într-un domeniu creativ?

🏁 Pentalog a lansat o ocazie trăznet pentru studenții și masteranzii din ultimul an de studiu, care nu au mai beneficiat de alt program de practica in Pentalog.

Ai acces la 20+ stagii de practică tech și non-tech în care să-ți formezi abilități pe care angajatorii le vor!

În programul „PregătIT pentru mâine”, am adunat o echipă de mentori de top care îți vor explica cum funcționează industria. Vei lucra pe proiecte din viața reală, împreună cu programatori, manageri de proiect, echipe legislative, HR și financiare de top.

Programul se adreseaza studentilor din ultimul an de studii de licenta si master si pune la dispozitia studentilor 8 track-uri de practica din care poti alege ce ti se potriveste cel mai bine:

        * QA Manual
        * Product Owner
        * Metodologii moderne de dezvoltare software
        * Devops
        * Android development
        * iO development
        * PHP
        * .net

Uită-te peste gama noastră de stagii gratuite și află dacă avem în grilă ceva care se potrivește cu planurile tale de viitor: https://bit.ly/3LQiks3

 

ROSPIN Academy: Level 1

ROSPIN este un ONG pus la cale de câțiva tineri din industria ingineriei spațiale din România cu scopul de a aduce acest domeniu mai aproape de studenții și tinerii români.

Viziunea centrală pentru programul educațional ROSPIN Academy este de a face domeniul spațiului atractiv pentru studenții Universităților din România. Astfel, dorim sa oferim o înțelegere mai bună asupra complexității sectorului, profunzimii și nivelului de colaborare internațională, dar și de a pregăti studenții pentru a se alătura industriei.

          - Level 1, participanții vor avea șansa de a descoperi sectorul spațial din diferite perspective prezentate de membrii ai industriei și de a afla cum să-și construiască o carieră orientată către spațiu.: Oct-Nov 2022.

          - Level 2, unde vor fi abordate subiecte tehnice prezentate de angajați din industria spațială și vor avea ocazia sa invete mai mult despre ce înseamnă design-ul și pregătirea unui proiect din acest domeniu: Mart-Apr 2023

          - Level 3, cei mai implicați participanți vor câștiga o experiență specializată în ingineria aerospațială, printr-un atelier de proiectare a misiunilor spațiale, organizat în colaborare cu angajați din industria spațială, atât locali cât și internaționali: Aug-Sept 2023

     Nivelul 1 va avea loc în perioada 26 Octombrie - 23 Noiembrie și va fi prezentat într-un mod hibrid, cu 3 sesiuni live și 6 lecții înregistrate. Înscrierile se vor face în perioada 1 - 16 Octombrie.
Cursurile sunt gratuite și sunt predate de angajați, profesori și studenți din sectorul spațial.

Formularul de înscriere se poate găsi aici, iar brosura aferenta evenimentului se poate gasi aici

Website - https://rospin.org/

Facebook - https://www.facebook.com/rospin.org/

 

Oferte burse 2023-2024

    Ministerul Educației, prin Agenția de Credite și Burse de Studii (www.roburse.ro), anunță lansarea concursurilor naționale pentru acordarea burselor de studii/ cercetare/ cursuri de vară în străinătate pentru anul universitar 2023-2024.

   Bursele se adresează elevilor, studenților, medicilor rezidenți (pe perioada finanțată din bugetul Ministerului Educației), cadrelor didactice sau cercetătorilor din România care doresc să urmeze în străinătate:

          - studii universitare de licență / de masterat / de doctorat (complete sau parțiale);
          - stagii de cercetare / specializare (cu durata de 3 – 10 luni);
          - cursuri de vară de limbă, cultură și civilizație.

   Informații privind ofertele pentru anul universitar 2023-2024 (condiții de eligibilitate, termene limită de transmitere a dosarelor, numărul și tipul burselor oferite etc.) se găsesc în Comunicatele care vor fi afișate pe site-ul www.roburse.ro, la secțiunea Concursuri (pagina Burse de Studii / Bursa ”Acord bilateral”).

   Calendarul desfășurării fiecărui concurs va fi stabilit de Agenția de Credite și Burse de Studii - în funcție de termenele limită de transmitere a dosarelor de candidatură către partea externă - și va fi publicat pe site-ul www.roburse.ro

Pentru informații suplimentare, datele de contact sunt:

Site: www.roburse.ro
Adresa: Str. Caransebeș nr. 1, etaj 7, sector 1, București (clădirea Institutului Geologic al României)
Telefon:  021/310.19.05
Fax: 021/310.22.17
E-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

JOB PART-TIME pentru elevi sau studenti

Detalii gasiti aici - LOGISCOOL Bacau

Mult succes!

job studenti

 

System Analyst / SQL Developer in Bacau - oferta salariala deosebita, pachet de beneficii competitiv - detalii

Pentru trimiterea CV-ului sau pentru informatii suplimentare va rugam sa o contactati pe Mariana Ulisciuc - Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., 0733012393

 

DEDEMAN angajeaza Programator junior

Compania Dedeman recruteaza Programator junior pentru sediul central din Bacau.

Poti aplica accesand link-ul:
https://recrutare.dedeman.ro/detalii-post

Mult succes!

 

 

 

Invitatie la Proiectul MASTER YOUR DIGITAL FUTURE

     Sunteti invitati sa participati la Proiectul Master your digital future, cu initiative de actualizare a reglementarilor actuale privind telecomunicatiile.
     Cele mai relevante propuneri vor fi premiate cu internshipuri la companii IT de top si invitatii la Conferinta plenipotentiarilor ITU care va avea loc la Bucuresti in perioada 26.09-14.10 2022.
     Mai multe informatii la yourdigitalfuture.ro

 

HACKATHON 17-19 iunie 2022

Intre 17-19 iunie, comunitatea OSC-Hackathons si Asociatia Romana de Lingvistica Computationala organizeaza competitia "H3 - Healthcare in Hospitals Hackathon".

Competitia se adreseaza studentilor pasionati de programare, dar si tinerilor programatori care doresc sa participe la provocarea de a identifica solutii de management pentru unitatile sanitare.

Detalii despre temele din cadrul competitiei, mentori, juriu si premii, precum si formularul de inregistrare gasiti pe pagina evenimentului:
https://www.hackathons.ro/h3-healthcare-in-hospitals-hackathon/

Inscrierea este gratuita, iar echipa castigatoare va primi un premiu de 1.000 euro.

 

Apel voluntariat - Forumul EUROSFAT 2022

Europuls - Centrul de Expertiză Europeană, va invitață să aplicați în calitate de voluntari la organizarea celui mai mare Forum de afaceri europene din România - EUROSFAT 2022, care poate echivala stagiul de practică obligatoriu.

Toate detaliile pentru completarea aplicației se regăsesc în documentul atașat.

 

BRIGADA ANTITERORISTĂ - Serviciul Român de Informații

Brigada Antiteroristă selecționează candidați cu o condiție fizică bună pentru specializările Intervenție antiteroristă și Control de securitate pe aeroporturile aviației civile din România.

Un reprezentant al departamentului de resurse umane se va prezenta, miercuri,11.05.2022, ora 11, în Aula universității, pentru a vă prezenta aspectele de interes.

     - Brosura cariere - descarcă
     - Ghidul candidatului - descarcă
     - Probe luptator antiterorist - descarcă

 

TALENTING SOFTWARE - recruteaza pentru programele de scholarship / internship

Talenting software va invita la intalniri online de prezentare a activitatilor din firma, in vederea recrutarii studentilor din anul 1 sau 2 pentru programele de scholarship / internship.
Prima intalnire va avea loc pe Teams, joi 12 mai la ora 16.15.
Conectarea se va face din sediul Universitatii.
Studentii interesati sunt invitati ca pana pe 6 mai sa trimita CV-ul la adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

ASISTENT MANAGER - societate cu profil constructii civile, industriale si agricole

Societate comerciala cu profil constructii civile, industriale si agricole angajeaza asistent manager.

Atributii principale:
     - Tine evidenta corespondentei;
     - Arhiveaza si indosariaza documente;
     - Tehnoredacteaza documente;
     - Pregatirea si transmiterea datelor contabile;
     - Pregatirea documentelor necesare intocmirii cartilor tehnice;
     - Inregistrarea deconturilor si a foilor de parcurs

Cerinte
     - Cunostinte MS Office
     - Abilitati comunicative in relatia cu beneficiarii, furnizori materiale, etc

Program flexibil – 4 ore/zi

CV-ul se va trimite la adresa de email : Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

Concursul Internațional de Robotică - ROBOTICS CHAMPIONSHIP 

Competiția internaționala Robotics Championship va avea loc în perioada 28 - 30 Aprilie 2022 în Oradea!
Mai multe informatii la: www.robotics-championship.com

Sau folosind link-ul către google drive

 

AUGMENTED CITY GALLERY

AUGMENTED CITY GALLERY propune publicului noi metode de a intra în relație cu lucrări de artă digitală prin amplasarea lor sub formă de augmented reality works în spațiul public în cadrul expoziției de tip blockchain #NEW MEDIA STREET, parte a Romanian Creative Week 2022.
20 de lucrări de grafică digital și 20 de sculpturi 3D digitale ale studenților vor fi amplasate în spațiul public în puncte predefinite și vor fi expuse publicului timp de patru zile.

Formularul de înscriere se găsește aici

Acesta este deschis tuturor studenților care au astfel de lucrări și are deadline pe 10 aprilie 2022.

 

CYBERSECURITY Avansat

Sunteti invitati sa va inscrieti in programul de practica al proiectului "POCU/133334-Sa ne protejam mai bine viitorul. Cybersecurity avansat".
Mai multe detalii aici.

 

ROSPIN Academy

ROSPIN Academy este un program axat pe inginerie spatiala si are ca scop introducerea in subiect a studentilor si tinerilor romani cu interese in aceasta zona in vederea obtinerii unui loc de munca in industrie atat la nivel local, cat si european.

Academy este deja la a doua editie, prima avand loc in primavara lui 2021 in fata a peste 100 de participanti care au participat la 3 luni de cursuri livrate de profesionisti din domeniu.

Editia a doua este impartita in 3 niveluri de dificultate, iar primul a avut loc in perioada Octombrie - Noiembrie 2021 cu nu mai putin de 175 de participanti din intreaga tara care au trecut prin teme introductive legate de industria spatiala. 

Nivelul 2 va avea loc in perioada 15 Martie – 19 Aprilie si va acoperi design-ul unei misiuni spatiale si ingineria din spatele satelitilor. Aplicatiile se incheie la data de 4 Martie.

Formular de inscriere: descarca
Website: https://rospin.org/rospin-academy/
Facebook: https://www.facebook.com/rospin.org

 

Tremend Software Consulting - internship-uri

Tremend Software Consulting organizeaza internship-uri pentru mai multe pozitii.
Mai multe informatii, precum si pozitiile disponibile, gasiti in acest fisier - descarca


Pentru informatii suplimentare adresati-va compartimentului HR: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.

 

WalletHub - remote

WalletHub are mai multe pozitii disponibile pentru proaspeti absolventi sau studenti in anul terminal.

WalletHub este un site american dedicat gestionarii finantelor personale, apreciat de Forbes ca unul dintre cei mai buni angajatori start-up atat in 2020, cat si in 2021. Din 2012, angajeaza pe piata din Romania si in alte tari europene tineri absolventi care doresc sa-si dezvolte o cariera internationala, dar sa lucreze local, in sistem remote. Apreciaza candidati cu orice tip de studii complete de licenta (minim), atat timp cat au un bun nivel de limba engleza si abilitati de gandire analitica.

Momentan, au deschise urmatoarele oportunitati de angajare in cadrul companiei:

Online Research Analyst
Data Entry Specialist
Content Strategist
Marketing Analyst

CV-urile (exclusiv in limba engleza) se primesc la Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea. - vor raspunde tuturor aplicantilor selectati in cel mult 5 zile lucratoare.

Mai multe despre compania WalletHub gasiti pe http://www.wallethub.com/



 

Stiri si evenimente

Activitatea A.VII.2. Vizite de studiu la un angajator din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est, 6-8 martie 2023

Poza pt site Sv

     În perioada 6-8 martie 2023 s-a desfăşurat, cu grupul ţintă al sub-proiectului Mate-Info-Bio-RITM, o vizită de studii la Suceava. Această vizită a avut în vedere trei angajatori din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est: compania românească ASSIST Software din Suceava şi Observatorul Astronomic şi la Planetariul din Suceava (pentru studenţii de la Matematică şi Informatică) şi Banca de Resurse Genetice Vegetale „Mihai Cristea” Suceava (pentru studenţii de la Biologie), dar studenţii – indiferent de programul de studii pe care îl urmează – au participat la toate activităţile.

     În programul vizitei au mai fost incluse: Cetatea de Scaun a Sucevei şi Universitatea „Ştefan cel Mare” din Suceava, unde au fost vizitate (de către studenţii de la Matematică şi Informatică) laboratoarele Facultăţii de Inginerie Electrică şi Ştiinţa Calculatoarelor, laboratoarele Facultăţii de Medicină şi Ştiinţe Biologice (de către studenţii de la Biologie), precum şi facilităţile de recreere, sport şi timp liber din campus (de către toţi studenţii). Dl. prof. univ. dr. Mihai DIMIAN, prorector cu activitatea ştiinţifică al Universităţii „Ştefan cel Mare” din Suceava, a oferit studenţilor o perspectivă asupra interdisciplinarităţii şi tendinţelor globale care se manifestă în prezent, în legătură cu formarea iniţială şi cu cea continuă şi a dialogat cu studenţii despre aspiraţiile pe care aceştia le-au enunţat.

galerie media

(postat pe 9 Martie 2023, ora 10:30)

 

Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti

poza site 1 martie

Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti în domeniile Matematică, Informatică şi Biologie, organizată în cadrul sub-proiectului Mate-Info-Bio-RITM, s-a desfăşurat miercuri, 1 martie 2023, în Aula Vasile Alecsandri. Au fost prezenţi la eveniment următorii invitaţi:

  • d-na prof. de matematică Cristina BRĂNOAGĂ de la Şcoala Gimnazială nr.10 din Bacău, care a vorbit despre ce înseamnă munca cu elevii, la disciplina Matematică;
  • dl. Liviu SOCIU, informatician la o firmă multinaţională, LUXOFT, absolvent al programului de studii Informatică de la Bacău, care a vorbit despre găsirea „drumului” potrivit pentru fiecare în acest vast domeniu şi despre necesitatea pregătirii continue a specialiştilor în Informatică.
  • d-na Carla PARAGINĂ, absolventă (la Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău) a specializării Biologie-Ecologie în anul 1995, în prezent consilier la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bacău, a vorbit despre formarea specialiştilor în sfera ariilor protejate şi despre responsabilitatea acestora.

Invitaţii au prezentat parcursul lor profesional şi au răspuns întrebărilor adresate de studenţi.

În cadrul activităţii au mai avut intervenţii:

  • d-ra Ioana BOMPA, studentă la Informatică în anul al III_lea, reprezentanta Asociaţiei Liga Studenţilor din Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău, care a prezentat propria experienţă în Facultatea de Ştiinţe a Universităţii Vasile Alecsandri din Bacău şi proiectele Ligii Studenţilor;
  • d-na lector univ. dr. Roxana VOICU, prodecan al Facultăţii de Ştiinţe, care vorbit despre pasiunea pentru domeniul ales, care face ca tot parcursul profesional să fie eficient şi să nu fie resimţit ca o povară;
  • d-na conf. univ. dr. Carmen POPESCU, directorul Departamentului pentru Pregătirea Personalului Didactic, a discutat cu studenţii despre formarea psihopedagogică şi despre rolul practicii pedagogice realizate pe parcursul studiilor universitare;
  • d-na prof. Roxana POPESCU, ofiţer Relaţii Internaţionale la Biroul Erasmus+, a prezentat studenţilor oportunităţile oferite de mobilităţile Erasmus.

galerie media

(postat pe 2 Martie 2023, ora 10:00)

 

 

Cursuri gratuite online: Digitalizarea economiei circulare

MOOC generare solutii inovative

    Universitatea Politehnica din Torino, partener al Universităţii “Vasile Alecsandri” din Bacău, a lansat un curs de tip MOOC (Massive Open Online Course) care cuprinde 17 module pe teme de mare interes actual. Materialele vă pot ajuta să propuneţi soluţii digitale pentru dezvoltarea economiei circulare.
Aceste cursuri sunt disponibile în mod gratuit pe platforma
https://digicirc-onlinecourses.polito.it/.

Vă încurajăm să le accesaţi!

(postat pe 20 Ianuarie 2023, ora 11:00)

 

Studenţii din grupul țintă Mate-Info-Bio-RITM – prezenţi la bradul de Crăciun al UBc

brad3

          Cu ocazia evenimentelor care celebrează Crăciunul şi semnificaţia acestuia, desfăşurate la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, studenţii din grupul țintă al sub-proiectului Mate-Info-Bio-RITM s-au integrat în comunitatea academică şi au participat la activităţile programate.

galerie media

 (postat pe 15 Decembrie 2022, ora 14:30)

 

 

Prima întâlnire a grupului țintă din anul universitar 2022-2023

p1 small

Marţi, 29 noiembrie 2022, începând cu ora 10, s-a defăşurat prima întâlnire cu studenţii din grupul ţintă al sub-proiectului ROSE al Facultăţii de Ştiinţe: Matematică, Informatică şi Biologie – educaţie şi profesii pentru viitor. Rămâi Integrat şi Total Motivat (acronim Mate-Info-Bio-RITM), în anul universitar 2022-2023. Intitulată „Despre a fi student”, întâlnirea a avut loc la sediul Bibliotecii Centrale a Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău, într-un cadru special. Biblioteca a fost prezentată studenţilor de către d-na ing. Cecilia ANGHEL, şefa serviciului Bibliotecă: au fost vizitate depozitele de carte, sălile de lectură şi a fost explicat rolul bibliotecilor în contextul actual de transformare şi modernizare, care urmăreşte îndeaproape schimbările majore ale erei informaţionale pe care o traversăm cu toţii.

În continuare, d-ra Daniela ANTON, psiholog în cadrul Departamentului de Consiliere Profesională, a prezentat studenţilor provocările etapei specifice studenţiei, din perspectiva dezvoltării personale şi a amintit despre consilierea psihologică şi orientarea în carieră, de care studenţii pot beneficia în cadrul Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău. Au fost recomandate cărţi care pot fi de un real folos studenţilor, în această perioadă.

Aspecte legate de studiul şi aprofundarea domeniilor Matematică, Informatică şi Biologie au fost prezentate de lector univ dr. Iulian FURDU şi prof. univ. dr. Elena NECHITA de la Departamentul de Matematică - Informatică, şi de lector univ dr. Dumitra RĂDUCANU şi lector univ dr. Diana MAFTEI de la Departamentul de Biologie, Ecologie şi Protecţia Mediului.

În cadrul întâlnirii au fost prezentate: structura UBc, campusurile UBc, comunitatea academică, precum şi alte facilităţi: sportive, de pregătire suplimentară (limbi străine, cursuri facultative, etc.). A avut loc o dezbatere privind regulile, rolurile şi responsabilităţile într-o universitate şi s-au purtat discuţii despre procesul de învăţare. Au fost prezentate şi oportunităţile de pregătire pentru cariera didactică. Studenţii din grupurile Matematică, Informatică şi Biologie s-au cunoscut astfel şi între ei şi s-au propus planuri pentru viitoare activităţi comune.

galerie media

 (postat pe 30 noiembrie 2022, ora 10:00)

 


Activităţile A.VI.1. Workshop despre creativitate şi lucru în echipă şi A.VI.2. Ateliere de lucru în echipă

Creativitate img
     Dragi studenţi, vă invităm miercuri, 27 iulie 2022, ora 11, pe platforma Teams, la o activitate foarte frumoasă şi instructuivă: un workshop despre creativitate şi lucru în echipă. După întâlnire, avem pentru dumneavoastră o provocare. O veţi putea gestiona doar în echipă!
     Înainte de întâlnire, vă rugăm să parcurgeţi (măcar o parte dintre) materialele selectatede noi. Găsiţi, în colecţiile de mai jos, resurse deosebit de interesante. Spor la citit/vizionat!
Resurse referitoare la realizarea de postere
Resurse despre creativitate şi lucru în echipă
Resurse despre creativitate în cariera didactică    

 (postat pe 25 Iulie 2022, ora 10:00)

Activitatea A.VII.1. Vizite de studiu la un angajator din Bacău – Matematică şi Informatică

Foto vizibila

       Marţi, 12 iulie 2022 s-a desfăşurat, cu grupurile studenţilor de la Matematică şi Informatică din sub-proiectul Mate-Info-Bio-RITM, o vizită de studii la SCC Services Romania, filiala Bacău. Gazda întâlnirii, dl. ing. Bogdan ROTARU, Service Desk Supervisor la SCC Services Romania, a prezentat studenţilor noul sediu al firmei (aflat în vecinătatea Universităţii Vasile Alecsandri din Bacău) şi tipurile de activităţi pe care le desfăşoară angajaţii companiei.

      Au fost discutate aspecte legate de practica sau de internship-urile pe care studenţii le pot desfăşura la SCC, precum şi posibilităţile de angajare. Studenţii au avut posibilitatea să primească răspunsuri la întrebările privind cunoştinţele de care au nevoie pentru a dezvolta o carieră în acest domeniu, privind certificările pe care le pot dobândi lucrând la SCC şi oportunităţile pe care le oferă domeniul IT&C în contextul actual.

galerie media

(postat pe 13 Iulie 2022, ora 12:34)

 
 
 
Activitățile A.VII.1. Vizite de studiu la un angajator din Bacău - Biologie și A.III.2. Întâlniri cu absolvenți ai Facultății de Științe - Biologie
Bio7
     Luni, 11 iulie 2022 s-a desfăşurat, cu grupul studenţilor de la Biologie din sub-proiectul Mate-Info-Bio-RITM, o vizită de studii la Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Bacău. Gazdele întâlnirii, coordonate de d-na dr. ing. Silvica AMBĂRUŞ, CS I, şefa Laboratorului de Genetică și Ameliorare, au prezentat studenţilor activitatea instituţiei şi provocările cu care se confruntă aceasta, în contextul schimbărilor climatice şi al crizei economice actuale. Au fost vizitate serele şi câmpul experimental.
     Dintre angajaţi actuali ai Stațiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Bacău, dr. Gabriel-Alin IOSOB, absolvent al facultăţii de Biologie, specializarea Biologie şi drd. Carmina BENCHEA, absolventă a specializării Ecologie, au povestit studenţilor cum au evoluat în cariera profesională, după terminarea studiilor la Universitatea Vasile Alecsandri din Bacău.

galerie media

(postat pe 12 Iulie 2022, ora 11:35)

Activitatea A.III.2. Întâlniri cu absolvenți ai Facultății de Științe - Matematică și Informatică

Int Olaru S Int lazar L 1

   Luni, 23 mai 2022, studenţii de la Matematică s-au întâlnit cu d-na profesoară Sorina Olaru. Studenţii de la Informatică s-au întâlnit cu dl. prof. Lucian Lazăr duminică, 26 iunie 2022, după ultimul examen din sesiunea de vară.

   Invitaţii sunt absolvenţi ai Facultăţii de Ştiinţe a Universităţii Vasile Alecsandri din Bacău, au în prezent cariere didactice bine consolidate şi numeroase experienţe educaţionale, pe care le-au împărtăşit cu studenţii.

   D-na profesoară Sorina Olaru lucrează cu elevii din mediul rural şi îi ajută pe aceştia să înveţe matematică, chiar dacă ei se confruntă cu numeroase provocări.

   D-nul profesor Lucian Lazăr, profesor de matematică la Colegiul Național Gh. Vrănceanu din Bacău, este un dascăl desavârșit, un profesor extraordinar, pasionat de matematică și foarte iubit de elevii săi, cu care a obţinut numeroase rezultate de talie națională și internațională.

(postat pe 29 Iunie 2022, ora 10:30)

Activitatea A.VII.2. Vizite de studiu la un angajator din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est

f1

     În perioada 27-29 aprilie 2022 s-a desfăşurat, cu grupul ţintă al sub-proiectului Mate-Info-Bio-RITM, o vizită de studii la Iaşi. Această vizită a avut în vedere doi angajatori din Regiunea de Dezvoltare Nord-Est: Grădina Botanică „Anastasie Fătu” din Iaşi (pentru studenţii de la Biologie) şi Continental Automotive Iaşi (pentru studenţii de la Matematică şi Informatică), dar studenţii – indiferent de programul de studii pe care îl urmează – au participat la toate activităţile.

     În programul vizitei au mai fost incluse: Muzeul Universităţii Alexandru Ioan Cuza şi Sala Paşilor Pierduţi, Facultatea de Biologie a Universităţii Alexandru Ioan Cuza (pentru a studia proiectul „Modele fizice ale moleculelor pentru o mai bună educație în științele viețiihttps://modelemoleculare.ro/), Biblioteca Universităţii Tehnice „Gheorghe Asachi” din Iaşi (una dintre cele mai frumoase biblioteci din lume) şi participarea la un spectacol de teatru al Teatrului Naţional Iaşi Teatru (https://www.teatrulnationaliasi.ro/stagiunea/ora-ul-cu-fete-sarace--212.html).

galerie media

(postat pe 2 Mai 2022, ora 10:30)

 

Ziua Telecomunicațiilor Globale și a Societății Informației

businessman 6123037 640

     Ziua Telecomunicațiilor Globale și a Societății Informației este celebrată de Organizația Națiunilor Unite pe data de 17 mai în fiecare an. În cadrul evenimentelor care au avut loc cu acest prilej a fost evaluat rolul critic pe care Tehnologia Informației și a Comunicațiilor l-a jucat în timpul pandemiei COVID-19 pentru a menține în derulare societățile.
     Tema din 2022 a fost inspirată de principiul în care „nimeni nu este lăsat în urmă" din Agenda 2030, astfel că a fost evidențiată nevoia de accelerare a transformării digitale și eliminarea inegalităților digitale dintre statele membre și de pe teritoriul acestora.

(postat pe 9 Mai 2022, ora 10:30)

 

Activitatea A.IV.3. Despre ce înseamnă să fii profesor

DSC 5135 small

      Această activitate se va desfăşura miercuri, 6 aprilie 2022, începând cu ora 13, în Aula „Vasile Alecsandri”.
   Pentru subgrupul Matematică sunt invitati: d-na profesoară Mihaela CÎRNU de la Colegiul Tehnic „Dumitru Mangeron” din Bacău şi d-l profesor Eugen TARASĂ de la Şcoala Gimnazială „Ion Voicu” din Bacău.
    Pentru subgrupul Informatică sunt invitate: d-na profesoară Ana Maria RADU de la Colegiul Naţional Pedagogic „Ştefan cel Mare” din Bacău şi d-na profesoară Gabriela NECULCEA de la Şcoala Gimnazială „Miron Costin” din Bacău.
     Pentru subgrupul Biologie sunt invitate: d-na profesoară Elena-Camelia ŢÂNCULESCU de la Liceul Teoretic „Ion Borcea” din Buhuşi şi d-na profesoară Constantina HULEA de la Colegiul „Mihai Eminescu” din Bacău.
     Pentru toate grupurile va vorbi despre provocările actuale ale sistemelor de învăţământ dl. profesor Daniel-Cosmin CONSTANTIN de la Şcoala Gimnazială „Ion Voicu” din Bacău.

     Va fi prezentă la activitate şi d-na conf. univ. dr. Carmen Violeta POPESCU, director la Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic al Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău.

Vă aşteptăm cu drag.

galerie media

(postat pe 5 Aprilie 2022, ora 11:30)

 

Întâlniri ale grupului țintă cu specialiștii - domeniul Matematică

ROSE Matematica 21Martie2022

Luni, 21 martie 2022, a avut loc Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti, pentru domeniul Matematică.

Invitaţii au fost d-na Mihaela VRÎNCEANU, matematician care lucrează în prezent la
SOS Satele Copiilor România, o organizație neguvernamentală cu misiunea de a oferi o familie copiilor care au rămas fără sprijinul parental și de a-i susține și proteja pe cei care riscă să-l piardă, şi Alexandra CIUCHE, matematician care face parte din echipa Observatorului „Victor Anestin” din Bacău.


Invitatele au descris etapele evoluţiei lor personale şi profesionale, ambele fiind absolvente ale programului de studii Matematică-Fizică la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău. Studenţii au avut ocazia să adreseze întrebări şi să primească informaţii despre munca unui matematician, adaptată domeniului în care lucrează.

(postat pe 25 Martie 2022, ora 10:30) 

 

Luna elevilor și studenților ROSE

Proiectul ROSE lansează „LUNA ELEVILOR ȘI STUDENȚILOR ROSE", parte din campania de conștientizare cu privire la importanța educației pentru reușita educațională și personală a tinerilor.

Vă invităm să participaţi la evenimentele anunţate în imaginea de mai jos.

Calendar Luna elevilor si stidentilor ROSE

Miercuri, 9 martie, va avea loc un masterclass de motivare.

Afis 9 martie Masterclass Motivare

Urmăriţi noutaţile şi pe site-ul https://www.rose-edu.ro/

(postat pe 04 Martie 2022, ora 12:00) 

 

Întâlniri ale grupului țintă cu specialiștii - domeniul Informatică

6.resized

Joi, 27 ianuarie 2022, a avut loc Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti, pentru domeniul Informatică.

Invitaţii au fost dl. Liviu SOCIU, informatician, cu experienţă în dezvoltarea de aplicaţii complexe la AEROSTAR SA Bacău şi dl. Cezar PAPARĂ, informatician la DEDEMAN Bacău.


Invitaţii au descris parcursul lor profesional şi personal de-a lungul ultimilor ani, pornind de la modul în care s-au pregătit în facultate, de la participarea în proiecte extracurriculare, la experienţele de informatician în diferite firme şi colective, până la modul în care au reuşit sa îşi adapteze activitatea în perioada pandemiei. Studenţii au avut ocazia să participe la un dialog deschis şi să afle unele „secrete” ale muncii şi „creşteri” în acest domeniu provocator şi atât de complex, care este Informatica.

(postat pe 28 Ianuarie 2022, ora 10:00) 

 

Întâlniri ale grupului țintă cu specialiștii - domeniul Biologie

foto 2

Luni, 13 decembrie 2021, a avut loc Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti, pentru domeniul Biologie.

Invitaţii au fost: dr. Alin Gabriel IOSUB, biolog la Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Bacău, Ioana-Mădălina SION şi Ionuţ Alexandru CHELARU - biologi în laboratoare de analize medicale din Bacău.

Au fost prezentate proiectele derulate la Staţiunea de Cercetare-Dezvoltare pentru Legumicultură Bacău, blogul „Despre animale şi natură”, precum şi aspecte din munca realizată într-un laborator de analize medicale. Mai multe imagini, care surprind câteva aspecte din timpul activităţii, gasiti in galeria media.

(postat pe 14 Decembrie 2021, ora 09:00) 

Consiliere de grup

Counseling

În cadrul activităţii A.IV.1. Activităţi de consiliere profesională se vor desfăşura şedinţele de consiliere de grup, după cum urmează:

Subgrupul Informatică: marți, 23.11.2021: 16.00-17.00

Subgrupul Biologie: miercuri, 24.11.2021: 17.00-18.00

Subgrupul Matematică: vineri, 26.11.2021: 15.00-16.00

Vă aşteptăm cu drag!

(postat pe 18 Noiembrie 2021, ora 16:00) 

Prima întâlnire a grupului țintă din anul universitar 2021-2022 cu experții din proiect

Prima intalnire Mate Info Bio RITM 2021 2022

 

Miercuri, 17 noiembrie 2021, începând cu ora 13:00, a avut loc, pe platforma Teams a Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău, prima întâlnire a sub-grupurilor Matematică, Informatică, Biologie cu experţii din proiect, în anul universitar 2021-2022.

Au fost prezentate scopul şi obiectivele proiectului şi s-a discutat conceptul de „comunitate academică”. Au fost prezentate realizările din anul anterior (întâlniri cu specialişti, cu absolvenţi, posterele realizate de studenţi), precum şi materialele realizate pentru activităţile remediale.

Au participat la activitate şi studenţii care au făcut parte din grupul ţintă în anul universitar precedent. Aceştia au relatat experienţele lor, ca membri în proiect, şi au arătat cum i-a ajutat proiectul în primul lor an de studenţie.

(postat pe 18 Noiembrie 2021, ora 10:30) 

Al treilea an de implementare al proiectului Mate-Info-Bio-RITM

     PM7

Începem anul al treilea de proiect!

Anul universitar 2021-2022 a început online, dar fiind contextul sanitar în care ne aflăm. Cu toate acestea, suntem optimişti şi încrezători şi dorim să venim în întămpinarea studenţilor de anul I, pentru ca ei să se adapteze cât mai uşor la activitătile şi la cerinţele din universitate.

Studenţii din anul I s-au familiarizat deja cu câteva din activităţi – în special cu cele didactice, în versiunea online.

Dragi studenţi boboci, vă invităm să descoperiţi mult mai multe aspecte ale vieţii de student. Vă propunem să vă alăturaţi grupului ţintă al proiectului şi să parcurgeţi împreună cu noi un demers de (auto)perfecţionare în plan personal şi profesional, pe toată durata anului I de studii universitare.
Completaţi acest formular şi urmăriţi site-ul pentru a vă alătura proiectului.

Vă aşteptăm cu drag!

IMPORTANT! Formularul este deschis până Vineri, 12.11.2021, ora 15:00.

(postat pe 14 Octombrie 2021, ora 12:44) 

Apel la voluntariat în cadrul proiectului ROSE!

Puteţi sprijini studenţii din anul I, de la programele de studii Matematică, Informatică şi Biologie, participând la programul de voluntariat al Facultăţii de Ştiinţe, în anul universitar 2021-2022.

Prin completarea formularului

https://forms.office.com/r/upk46tD37S

vă înscrieţi în echipa voluntarilor ROSE.

Veţi fi apoi contactaţi de echipa de implementare a proiectului. Vă mulţumim pentru implicare!

 (postat pe 10 Octombrie 2021, ora 10:30



23 aprilie – Ziua internațională a cărții și a dreptului de autor. Ziua bibliotecarului din România

     AfisAcest eveniment se sărbătoreşte anual pe 23 aprilie, începând cu anul 1995. Este organizat de UNESCO în scopul promovării lecturii, publicării şi drepturilor de autor.

(postat pe 22 Aprilie 2021, ora 09:30) 

Workshop despre creativitate şi lucru în echipă. Creativitate în cariera didactică

Joi, 22 aprilie 2021, începând cu ora 11, vă invităm să participaţi (pe platforma Teams) la o activitate plină de originalitate. Vom discuta despre creativitate, având alături de noi următorii invitaţi:
      • dl. Claudiu Cioloca, de la Departamentul de Design al Softescu SRL şi
      • d-na profesoară Marlena Muraru.

Vă invităm sa vizionaţi, în prealabil, filmul Math is the hidden secret to understanding the world.

Vă aşteptăm cu drag!

(postat pe 19 Aprilie 2021, ora 14:30)

22 Martie 2021 - Ziua Mondială a Apei (World Water Day)

     Celebrată anual, ziua de 22 martie a devenit ,,Ziua Mondială a Apei (World Water Day), prin rezoluția 47/193, adoptată în cadrul Conferinţei Naţiunilor Unite asupra Mediului Înconjurător de la Rio de Janeiro din 22 decembrie 1992. Acestă resursă, bun universal și gratuit, rămâne elementul esențial al dezvoltării civilizației umane și al evoluției ecosistemelor. Scopul esențial al celebrării acestei zile este sensibilizarea populației și a guvernelor lumii asupra problematicii complexe a managementului resurselor de apă.
     Tematica acestui an este reprezentată de evaluarea și valorizarea apei. Organizații non-guvernamentale, instituții, persoane fizice au generat pe rețelele de socializare discuții în scopul exprimării opiniile oamenilor față de această resursă inestimabilă APA. Rezultatele acestui demers, vor modela ,,Ziua Mondială A Apei din 22 martie 2021(World Water Day).
       Apa înseamnă lucruri diferite pentru oameni diferiți! Vă invităm așadar, să ne alaturăm campaniei din acest an #water2me! (https://www.waternewseurope.com/theme-of-world-water-day-2021-is-water2me/)

(postat pe 18 Martie 2021, ora 09:30) 

Ziua Internațională a Matematicii

Vă invităm să vizitaţi site-ul dedicat, în anul 2021, Zilei Internaţionale a Matematicii.

Imagine Ziua Matematicii small

 (Poster realizat de Enric Cosme, València, Spain)

(postat pe 12 Martie 2021, ora 08:30)

Activitatea A.VI.3. Despre ce înseamnă să fii profesor

Această activitate se va desfăşura online, pe platforma Teams, după următorul grafic:
Subgrupul Matematică: luni, 15 martie 2021, ora 11:00
     Invitaţi: profesorii Dumitru Gabriela, Vieriu Gabriela, Grigoroaia Cornel
Subgrupul Informatică: marti, 16 martie 2021, ora 15:00
     Invitați: doamna profesoară Radu Ana-Maria
Subgrupul Biologie:
     Invitaţi: doamnele profesoare Bocu Mirela, Neaga Nicoleta și biolog Rusu Corina

(postat pe 11 Martie 2021, ora 14:00)

22-23 Aprilie 2021 - Sesiune de comunicări științifice studențești

Universitatea de Stat din Moldova (USM), Institutul de Cercetare și Inovare organizează, în perioada 22-23 aprilie 2021, Sesiunea națională de comunicări științifice studențești, cu participare internațională, ediția a XXV-a, dedicată aniversării a 75-a a USM.

Atelierele de lucru, care vor avea loc on-line, includ o secţiune dedicată domeniului Ştiinţe ale naturii, exacte și inginerești (Biologie şi Științe ale Solului; Chimie şi Tehnologie Chimică; Fizică şi Inginerie; Matematică şi Informatică).

Studenţii care doresc să participe la acestă manifestare ştiinţifică sunt rugaţi să o contacteze pe d-na prof. univ. dr. Elena Nechita la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..

(postat pe 10 Februarie 2021, ora 14:15)

 

Ziua mondială a zonelor umede (World Wetlands Day), 2 februarie 2021  WWD2021 banner 1 500x242 

 

    Anual, pe 2 februarie este sărbătorită Ziua Mondială a Zonelor Umede (Wetlands Day), dată la care a fost adoptată si semnată Convenția Ramsar (2.02.1971). România a aderat la acest tratat internațional în 1991, avand 1.156.448 ha, situri de importanţă internatională, dintre care enumerăm: Rezervația Biosferei Delta Dunării, Complexul Piscicol Dumbrăvița, Parcul Natural Porţile de Fier, Lacul Techirghiol, Lunca Mureşului, Insula Mică a Brăilei, etc.
     Evenimentele organizate cu acest prilej, subliniază importanța zonelor umede pentru păstrarea biodiversitații și pentru regenerarea ecosistemelor.
    Sloganul zilei de astăzi, 2.02.2021, este Wetlands and Water şi semnalează rolul acestor zone pentru conservarea resurselor de apă dulce la nivel planetar.
     Puteţi afla mai multe informaţii la adresa https://www.worldwetlandsday.org/

(postat pe 02 Februarie 2021, ora 09:00)

Întâlniri ale grupului țintă cu specialiști

Activitatea A.IV.2. Întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti în domeniile Matematică, Informatică sau Biologie, organizate de către experţii Mate-Info-Bio-RITM, s-a desfăşurat astfel:
     - Miercuri, 6 ianuarie 2021, ora 15, pentru subgrupul Matematică. Invitată: d-na prof. univ. dr. Ana-Maria Acu, de la Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu.
    - Vineri, 8 ianuarie 2021, ora 15, pentru subgrupul Informatică. Invitaţi: Sergiu-Mădălin Obreja şi Robert-Vasile Spătaru, informaticieni.
     - Miercuri, 20 ianuarie 2021, ora 17, pentru subgrupul Biologie. Invitat: dl. prof. univ. dr. ing. Raţi Ioan Viorel, administrator la S.C. FRUCTEX Bacau S.R.L.

(postat pe 21 Ianuarie 2021, ora 11:45)

Activităţi de consiliere de grup: Adaptabilitatea şi rezilienţa – resurse psihologice cheie în gestionarea unor noi etape

Dragi studenţi, sunteţi invitaţi să participaţi la şedinţele de consiliere de grup. Aveţi astfel ocazia să vă cunoaşteţi mai bine, pe voi şi pe colegii voştri, într-un context în care cu adevărat avem nevoie de resurse importante pentru a ne adapta.
Şedinţele de consiliere de grup se desfăşoară după următorul program:
     - Miercuri, 25 noiembrie 2020, 10-11: Consiliere de grup pentru subgrupul Matematică
     - Miercuri, 25 noiembrie 2020, 17-18: Consiliere de grup pentru subgrupul Informatică
     - Vineri, 27 noiembrie 2020, 10-11: Consiliere de grup pentru subgrupul Biologie.
Vă aşteptăm cu drag!

(postat pe 24 Noiembrie 2020, ora 11:10)

Prima întilnire în cadrul proiectului ROSE, în anul universitar 2020-2021

Vineri, 13 noiembrie 2020, la ora 13, va avea loc pe platforma Teams, prima întâlnire în cadrul proiectului ROSE, în anul universitar 2020-2021!
Sunt aşteptaţi la această întâlnire, unde vom vorbi în mod informal despre studenţie, comunitate academică şi despre ce însemană „să înveţi” într-o universitate, toţi studenţii din anul I, de la programele de studii Matematică, Informatică şi Biologie.

(postat pe 11 Noiembrie 2020, ora 12:10)

Vreau să ajut, vreau să fiu voluntar ROSE!

Puteţi sprijini studenţii din anul I, de la programele de studii Matematică, Informatică şi Biologie, participând la programul de voluntariat al Facultăţii de Ştiinţe.
Prin completarea formularului
 
https://forms.office.com/Pages/ResponsePage.aspx?id=6IqSaV0mTEyw_KbVCnkXeSg2nAeqI9xFh5idN_o_DvBURDkyWkk2UThSTEQ3VzEwN0JETlI1UVEzRS4u

vă înscrieţi în echipa voluntarilor ROSE.
 
Veţi fi apoi contactaţi de echipa de implementare a proiectului. Vă mulţumim pentru implicare!

(postat pe 3 Noiembrie 2020, ora 14:30)

2020 - Anul Internațional al Sănătății Plantelor

international year of plant health 800x400
     Anul 2020 a fost declarat de către Organizaţia Naţiunilor Unite (ONU) Anul Internaţional al Sănătăţii Plantelor (International Year of Plant Health), prin intermediul Rezoluţiei 73/252, adoptate în 20 decembrie 2018 şi publicate pe site-ul organizaţiei (www.un.org).
      Evenimentele organizate la nivel mondial în acest sens au fost numeroase și au avut drept scop conștientizarea oamenilor cu privire la necesitatea protejării plantelor. Dintre cele mai sonore evenimente dedicate acestui demers amintim întrunirea celei de-a XV-a sesiuni a Comisiei pentru Măsuri Fitosanitare la Roma, în perioada 30 martie - 3 aprilie 2020 şi Conferinţa Internaţională pentru Sănătatea Plantelor , care a avut loc în perioada 5-8 octombrie 2020 la Helsinki.
     Într-o lume din ce în ce mai mult globalizată, cu o biodiversitate zdruncinată și cu schimbări climatice rapide, omenirea se află în fața pericolului de a-și pierde hrana și sănătatea! Cunoscându-se faptul ca prevenția este mult mai eficientă în apariția unor boli și dăunători ce pot distruge culturile agricole și nu numai, sănatatea plantelor depinde în foarte mare măsură de acțiunile întreprinse la nivel local și regional. Aceste acțiuni fac referire la transportul transfrontalier şi la utilizarea pesticidelor în cantitați mari, cu efecte devastatoare, pe termen îndelungat, asupra insectelelor polenizatoare și a microfaunei solului.
      Problemele legate de sănătatea plantelor își au rezolvarea într-o bună colaborare între societatea civilă, sectorul privat și forurile legislative.
     „În ciuda impactului tot mai mare al dăunătorilor asupra plantelor, resursele de care dispunem pentru a rezolva problema sunt limitate. Sperăm că acest nou an internațional al sănătății plantelor va contribui la o colaborare globală, pentru a sprijini politicile fitosanitare la toate nivelurile.” (Jingyuan Xia, Secretarul Convenției Internaționale pentru Protecția Plantelor).

(postat pe 2 Noiembrie 2020, ora 12:00)

 

Al doilea an de implementare al proiectului Mate-Info-Bio-RITM

Screenshot 20201027 144205

Începem anul al doilea de proiect!

Studenţii din anul I au avut timp să se familiarizeze cu câteva din activităţile care se derulează în universitate – în special cu cele didactice, în versiunea online.
Dragi studenţi boboci, vă invităm să descoperiţi mult mai multe aspecte ale vieţii de student. Vă propunem să vă alăturaţi grupului ţintă al proiectului şi să parcurgeţi împreună cu noi un demers de (auto)perfecţionare în plan personal şi profesional, pe toată durata anului I de studii universitare.
Completaţi acest formular şi urmăriţi site-ul pentru a vă alătura proiectului.

Vă aşteptăm cu drag!

 

 

IMPORTANT! Formularul este deschis până Vineri, 30.10.2020, ora 12:00

            (postat pe 23 Octombrie 2020, ora 14:00)


 

Ziua Internațională a Matematicii

Invităm studenţii să urmărească site-ul
https://www.idm314.org/launch-2020.html
pentru a vedea cum a fost sărbătorită, în lume, Ziua Internaţională a Matematicii.              (postat pe 18 Iunie 2020, ora 14:00)

 

Activitatea A.VI.2. Despre creativitate în știință și în cariera didactică. Ateliere de lucru în echipă

Această activitate se va desfășura tot online, pe platforma Teams, după următorul grafic:

  • Subgrupul Matematică: Joi, 11 Iunie 2020, ora 12:00
  • Subgrupul Biologie: Vineri, 12 Iunie 2020, ora 09:30
  • Subgrupul Informatică: Luni, 15 Iunie 2020, ora 12:00                                                 (postat pe 10 Iunie 2020, ora 10:00)

 

22 Mai - Feedback în urma testării inițiale a studenților din grupul țintă, înaintea sesiunii de examene din semestrul II, an univ. 2019-2020

În perioada 18-20 mai 2020 a avut loc testarea studenţilor din grupul ţintă, premergător sesiunii de examene. În urma analizei testelor au fost formulate câteva concluzii, care pot fi citite aici.                              (postat pe 22 Mai 2020, ora 10:10)

 

Activităţi remediale

Având în vedere contextul în care ne pregătim pentru sesiunea de vară din acest an, cadrele didactice titulare au pregătit pentru dumneavoastră materiale ajutătoare

Vă rugăm să le studiaţi şi să adresaţi întrebări prin e-mail sau în cadrul şedinţelor online desfăşurate pe platformele educaţionale.
Materialele tipărite sunt disponibile la universitate şi le veţi putea ridica atunci când campusul se va redeschide.


MATEMATICĂ
Analiză matematică II : suport remedial
Algebră II : suport remedial
Structuri de date : suport remedial
Teoria numerelor : suport remedial
Geometrie sintetică : suport remedial

INFORMATICĂ
Arhitectura sistemelor de calcul : suport remedial
Fundamentele algebrice ale informaticii : suport remedial
Geometrie computaţională : suport remedial
POO : suport remedial
Structuri de date : suport remedial
Alte resurse online

BIOLOGIE
Histologie şi embriologie animală : suport remedial - prezentari
Antropologie : suport remedial - prezentari
Biologia nevertrebratelor : suport remedial
Biochimie : suport remedialCurs 5, Curs 6, Curs 7, Curs 8+9, Curs 10, Curs 13
Biofizică : suport remedial, prezentare, resurse
Alte resurse online

(postat pe 14 Mai 2020, ora 10:08)

 

Astăzi, 29 aprilie, lansăm activitatea „Întâlniri cu absolvenţi ai Facultăţii de Ştiinţe”

În contextul actual, activitatea va fi virtuală...
Vă prezentăm o serie de absolvenţi ai facultăţii noastre. Lista lor se va lungi pe măsură ce primim relatările lor. Vă puteţi inspira din experienţele lor şi îi puteţi contacta, prin intermediul nostru, dacă doriţi să aflaţi mai multe despre realizările lor.

 

Math poster small Info poster small Biologie poster
Matematică Informatică Biologie

(postat pe 30 Aprilie 2020, ora 13:38)

 

Astăzi, 22 aprilie, celebrăm Ziua Pămîntului / Earth Day

Astăzi este o zi specială: Ziua Pământului. În anul 2009, Organizația Națiunilor Unite (ONU) a declarat ziua de 22 aprilie ca sărbătoare oficială a planetei Pământ și expresie comună a dorinței tuturor de a construi o societate stabilă, pentru un viitor mai curat și mai verde.

Vă invităm să vizualizaţi aici câteva materiale dedicate acestui eveniment.                               (postat pe 22 Aprilie 2020, ora 10:40)

 

Activitatea A.VI.1. Workshop despre creativitate şi lucru în echipă se desfăşoară online !

Dragi studenţi, în condiţiile actuale, generate de pandemia Covid-19, vă invităm să desfăşurăm online activitatea A.VI.1, care este o activitate pregătitoare pentru A.VI.2. Ateliere de lucru în echipă.

Ce aveţi de făcut este să studiaţi materialele prezentate mai jos, urmând să realizăm tot online (la o dată pe care o vom conveni ulterior) o sesiune de întrebări şi răspunsuri. Aşadar, notaţi toate nelamuririle pe care le aveţi, pentru a le putea clarifica atunci când ne discutam.

Găsiţi mai jos resursele de studiat. Spor la citit !                                                                         

Resurse referitoare la realizarea de postere
Resurse despre creativitate şi lucru în echipă
Resurse despre creativitate în cariera didactică                                                                          (postat pe 13 Aprilie 2020, ora 10:55)

 

Consiliere online

Studenţii care doresc să beneficieze de consiliere, în această perioadă în care activităţile faţă-în faţă sunt suspendate, o pot face online.
Datele de contact ale d-rei consilier Daniela Anton sunt: tel: 0741334639, email: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea..
Vă dorim să rămâneţi sănătoşi şi să ne revedem curând la universitate!                                   (postat pe 02 Aprilie 2020, ora 12:40)


Ce înseamnă să fii profesor de Biologie?

Astăzi, 26 februarie, în cadrul proiectului ROSE, studenţii din subgrupul Biologie au avut ocazia să afle dacă „a fi profesor... înseamnă să practici o meserie ca oricare alta?”
Fiind părtaşi, în cadrul Liceului „Mihai Eminescu” din Bacău, la activităţile desfăşurate de doamna profesoară Daniela Hulea la ora de biologie, toţi cei prezenţ au concluzionat că „a fi profesor...înseamnă mai mult decât să practici o meserie... înseamnă vocaţie, dăruire, pasiune.” După cum spunea Albert Einstein, „Arta supremă a profesorului este de a trezi bucuria exprimării creatoare şi bucuria cunoaşterii...”

galerie media

Întălniri cu specialiști din domeniile Matematică, Informatică, Biologie

Miercuri, 19 februarie 2020, în Aula „Vasile Alecsandri” a avut loc activitatea IV.2: întâlniri ale grupului ţintă cu specialişti din domeniile Matematică, Informatică, Biologie.

La eveniment au luat parte: d-na Daniela Măgirescu, matematician la Direcţia Judeţeană de Statistică Bacău, d-na Maria Ionos, consilier la Agenţia pentru Protecţia Mediului Bacău şi un colectivul de tinere informaticiene de la Softescu, o companie de servicii IT din Bacău, specializată în produse web.

Studenţii au avut ocazia să adreseze întrebări invitatelor, care au povestit evoluţia lor în domeniul pe care şi l-au ales, provocările şi satisfacţiile pe care le au în muncă, interacţiunea cu colegii şi cu beneficiarii, în contextul actual.

galerie media

 

Conferință studențească la Sibiu, 7 - 9 Mai 2020

Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu organizează o nouă ediţie a conferinţei ICDD: Imaginaţie, Creativitate, Design, Dezvoltare.
Mai multe informaţii puteţi citi aici.
Afişul conferinţei este disponibil aici.
Studenţii care doresc să participe se pot adresa coordonatorilor de grup ţintă, îndrumătorilor de an sau d-nei lector univ. dr. Roxana Ardeleanu.

 

18 decembrie 2019 – Vizită de studii a sub-grupului Biologie la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Ion Borcea” Bacău

Miercuri, 18 decembrie 2019, în cadrul vizitei desfăşurate la Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii „Ion Borcea” Bacău, studenţii biologi au vizionat expoziţiile destinate publicului, dar nu numai atât… Dr. Mihaela Ariton, şefa Serviciului Ştiinţific al Complexului Muzeal, le-a dezvaluit aspecte legate de provocările şi mirajul meseriei de muzeograf... 
Pasiunea şi dăruirea sunt atributele muzeografilor şi ale artiştilor iubitori de natură (fotografi, pictori). Aceştia reuşesc, cu multă migală şi străduinţă, să surprindă aspecte variate din natură şi să le prezinte publicului larg.

„Natura nu minte niciodată!”
(Mihai Eminescu)

galerie media

 6 decembrie 2019 – Activitate într-o unitate de învăţământ şi vizită de studii – sub-grupurile Matematică şi Informatică

Vineri, 6 decembrie 2019, sub-grupurile Matematică şi Informatică au participat la două activităţi prevăzute în cadrul sub-proiectului ROSE Mate-Info-Bio-RITM:
Activitatea AIV.3. Despre ce înseamnă să fii profesor şi
Activitatea AVII.1.Vizită de studii.
În cadrul primei activităţi, studenţii au vizitat Colegiul Naţional „Dimitrie Cantemir” din Oneşti, unde au stat de vorbă cu d-na director, prof. Aliana-Maria Ifrim şi au participat la secvenţe didactice în laboratoarele de chimie, fizică, biologie şi informatică. A doua parte a activităţii a constat în participarea la Simpozionul Internaţional „Click pe informaţie!”, ediţia a II-a, unde a participat şi studentul voluntar ROSE Alexandru Filip (Informatică anul II), cu un proiect personal.
A doua activitate (vizita de studii) a reprezentat o ocazie pentru studenţii ambelor sub-grupuri de a dialoga cu specialişti de la Biblioteca Municipală „Radu Rosetti” din Oneşti şi de la SC LOGIC FOR din Oneşti. La SC LOGIC FOR, dl. director Bogdan Burgă, absolvent al Universitaţii „Vasile Alecsandri” din Bacău, a vorbit cu studenţii despre provocările cu care se confruntă informaticienii în prezent şi a răspuns tuturor întrebărilor studenţilor.

galerie media

28 noiembrie 2019 – Consiliere de grup: sub-grupul Matematică

Joi, 28 noiembrie 2019, va avea loc prima şedinţă de consiliere de grup, pentru sub-grupul Matematică. Ora 14:30, sala D225

 

25 noiembrie 2019 – Consiliere de grup: sub-grupul Biologie

Luni, 25 noiembrie, s-a desfăşurat prima şedinţă de consiliere de grup, pentru sub-grupul Biologie. Au fost discutate aspecte relative la învăţarea eficientă şi la stilurile de învăţare.

galerie media

23 noiembrie – Feedback în urma testării iniţiale a studenţilor din grupul ţintă

În perioada 13-20 noiembrie 2019 a avut loc testarea iniţială a studenţilor din grupul ţintă. În urma analizei testelor au fost formulate câteva recomandări, pe care studenţii le pot citi aici.

 

13-16 noiembrie – Expoziție în cadrul Congresului Național de Chirurgie Pediatrică

În perioada 13-16 noiembrie 2019, orașul Bacău a găzduit Congresul Național de Chirurgie Pediatrică, Ediția a X a. Cu acest prilej, studenții biologi ai Universității Vasile Alecsandri din Bacău, coordonați de domnul prof. univ.dr. ing. Rați Ioan Viorel și de doamna lector univ.dr. Răducanu Dora, au subliniat legătura dintre Biologie – Natură – Viață – Sănătate prin organizarea unei expoziții de mere. Totodată a avut loc și un concurs de degustare a merelor provenite de la producătorii din județ.

galerie media

14 noiembrie 2019 – Vizită la Observatorul Astronomic „Victor Anestin” din Bacău

Vor fi vizitate expoziţia temporară „Astronomia în antichitate” şi expoziţia permanentă „De la Pământ la stele”. Studenţii vor participa la un spectacol de planetariu.
Întâlnirea: la ora 14 la intrarea în corpul D (la barieră). 

galerie media 

14 noiembrie 2019 - Încep ședințele de consiliere individuală

Studenții din grupul ţintă al sub-proiectului ROSE Mate-Info-Bio-RITM beneficiază de consiliere individuală, realizată de către Daniela Anton, expert consiliere psihopedagogică și dezvoltarea competențelor socio-emoționale în cadrul proiectului. Programul de consiliere se va stabili individual, prin programare telefonică. Locaţia în care se realizează consilierea este biroul BP08, corp B, parter.

 

11 noiembrie 2019 – Consiliere de grup: sub-grupul Informatică

Luni, 11 noiembrie, s-a desfăşurat prima şedinţă de consiliere de grup, pentru sub-grupul Informatică. Evenimentul face parte din grupul de activităţi AIV.1. Activităţi de consiliere profesională, în cadrul activităţii AIV. De ce să studiem matematică, Informatică sau Biologie? Perspective profesionale, conexiuni între aceste ştiinţe şi întâlniri cu specialişti în aceste domenii ale cunoaşterii. Despre cariera didactică.

 

5 şi  6 noiembrie 2019 - Exerciţii de dezvoltare personală şi a capacităţilor socio-emoţionale

În cadrul activităţii AIII.1. au avut loc noi întâlniri cu grupul ţintă: “Exerciţii de dezvoltare personală şi a capacităţilor socio-emoţionale”.
Intâlnirile au avut loc pe 5 noiembrie (cu sub-grupurile Matematică şi Informatică) şi pe 6 noiembrie 2019 cu sub-grupul Biologie.

 galerie media

30 octombrie 2019 - Prima întâlnire

Miercuri, 30 octombrie, începând cu ora 10, s-a defăşurat la sediul Bibliotecii Centrale a Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău (UBc), prima parte a activităţii Despre studenţie şi integrarea în comunitatea academică. Despre „a învăţa să înveţi” într-o universitate, în cadrul sub-proiectului ROSE al Facultăţii de Ştiinţe: Matematică, Informatică şi Biologie – educaţie şi profesii pentru viitor. Rămâi Integrat şi Total Motivat (acronim Mate-Info-Bio-RITM).

galerie media    informatii suplimentare  

 

 

 

ROSE_30_octombrie

30 octombrie 2019 - Prima întâlnire

Miercuri, 30 octombrie, începând cu ora 10, s-a defăşurat la sediul Bibliotecii Centrale a Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău (UBc), prima parte a activităţii Despre studenţie şi integrarea în comunitatea academică. Despre „a învăţa să înveţi” într-o universitate, în cadrul sub-proiectului ROSE al Facultăţii de Ştiinţe: Matematică, Informatică şi Biologie – educaţie şi profesii pentru viitor. Rămâi Integrat şi Total Motivat (acronim Mate-Info-Bio-RITM).  

În cadrul întâlnirii au fost prezentate: structura UBc, campusurile UBc, comunitatea academică,  Biblioteca şi alte facilităţi: sportive, de pregătire suplimentară (limbi străine, cursuri facultative, etc.). A avut loc o dezbatere privind regulile, rolurile şi responsabilităţile într-o universitate şi s-au purtat discuţii despre procesul de învăţare. Au fost prezentate şi oportunităţile de pregătire pentru cariera didactică. Studenţii din grupurile Matematică, Informatică şi Biologie s-au cunoscut între ei şi au făcut cunoştinţă cu echipa proiectului.

 

Orar activităţi remediale

 

Orar activităţi remediale pentru semestrul I, an. univ. 2022-2023

 

Suporturi remediale sem I 

     - Matematică - descarcă
     - Informatică - descarcă
     - Biologie - descarcă

 


Orar activităţi remediale pentru semestrul II, an. univ. 2021-2022

 

Orar activităţi remediale pentru semestrul I, an. univ. 2021-2022


Orar activităţi remediale pentru semestrul II, an. univ. 2020-2021

 

Orar activităţi remediale pentru semestrul I, an. univ. 2020-2021


Orar activităţi remediale pentru semestrul II, an. univ. 2019-2020

 

 Orar activităţi remediale pentru semestrul I, an. univ. 2019-2020

Subcategorii

  • Stiinte - Anunturi
  • Biologie
    bio 1

    bio 1
    bio 1
  • Informatica
    info 1
    info 2
    info 3
  • Master IASTE
    ia 1
    ia 2
  • Matematica
    mate 1
    mate 2
    mate 3
  • Ecologie
    Calificare/Titlu de absolvire          EPM/Licențiat în știința mediului
    Nivel de studiu:          Licenţă
    Domeniu de studiu:          Știința mediului
    Program de studiu:          Ecologie și protecția mediului
    Numărul total de credite:          180
    Durată de studiu:          3 ani

     

    1 ·Identificarea şi utilizarea principalelor legităţi, noţiuni şi concepte specifice Ecologiei şi protecţiei mediului.
    · Utilizarea conexiunilor logice cu alte domenii ştiinţifice fundamentale conexe.
    ·Utilizarea metodelor, instrumentelor, aparaturii şi tehnologiilor pentru activități de măsurare şi monitorizare.
    ·Identificarea alternativelor optime în vederea caracterizării ecologice corespunzătoare a factorilor de mediu şi elaborarea de măsuri privind protejarea acestora.
    ·Utilizarea aplicaţiilor specifice pentru prelucrarea, reprezentarea şi stocarea datelor de mediu.
    ·Analiza şi comunicarea informaţiilor cu caracter ştiinţific.
    Ocupaţii posibile: Agent ecolog; Analist de mediu; Asistent de cercetare în ecologie și protecția mediului; Auditor de mediu; Consilier administrația publică; Consilier ecolog; Custode pentru arii protejate; Ecolog; Evaluator si auditor de mediu; Inspector de specialitate ecolog; Inspector pentru conformare ecologică; Inspector protecția mediului; Monitor mediul înconjurător; Muzeograf; Profesor în învățământul gimnazial; Ranger; Raportor ecolog; Referent de specialitate ecolog; Responsabil de mediu; Specialist documentație studii; Specialist în managementul deșeurilor;

    eco-1

    Absolvenţii programului de studii  pot continua studiile prin masterat în Valorificarea Resurselor Biologice si Protectia Mediului în cadrul Facultăţii de Ştiinţe a Universităţii “Vasile Alecsandri” din Bacău.
    Pentru detalii și informații cu privire la disciplinele și planurile de învățământ, accesați link-urile de mai jos.