2018-2019

Dezbatere  „Criza forței de muncă”

 

În data de 27.11.2018, Pascal Doina – psiholog DCP, a participat la dezbaterea cu tema „Criza forței de muncă”, care a avut loc în București, la Palatul Parlamentului. La acest eveniment au participat reprezentanți ai universităților din țară, Ministrul Finanţelor Publice - Eugen Orlando Teodorovici, Ministrul Muncii - Rovana Plumb, Ministrul Educației Naționale - Ecaterina Andronescu, șefi de comisii parlamentare, parlamentari, jurnaliști precum și reprezentanți ai unor firme/companii private de renume.
Discuțiile s-au centrat pe rezultatele unui studiu recent comandat de către „Kaufland”, iar reprezentanții Academiei de Științe Economice au fost cei care au realizat studiul propriu-zis, având ca temă „Criza forței de muncă”.
Au fost prezentate, în sinteză, avantajele pentru universități, studenți dar și pentru companii/firme a sistemului dual, din care amintim: șanse crescute de angajare în domeniul de absolvire și oportunități de dezvoltare personală, capacitate de orientare în carieră și de a lua decizii raționale, îmbunătățirea infrastructurii de cercetare, credibilitate ridicată pentru universități, diversificarea ofertei de studii, formarea profesională în funcție de nevoile reale ale firmelor etc.
 Autorii studiului au solicitat Ministrului de Finanțe prezent, modificarea Codului Fiscal și elaborarea cadrului juridic corespunzător de implementare a învățământului dual și în domeniul universitar (în mediul preuniversitar existând deja).
În concluzie, reprezentanții executivului s-au arătat deschiși la nou, dornici de a susține inițiativele de soluționare a unor probleme majore cum ar fi migrația muncii, combaterea abandonul școlar, precum și corelarea învățământului universitar cu piața muncii. În viitorul apropiat, se vor avea în vedere crearea cadrului juridic care să permită desfășurarea legală a acestui sistem de învățământ dual și la nivel universitar, prin modificările ce se vor aduce Codului Fiscal și noii legi a educației ce urmează a se modifica începând cu primul trimestru din anul 2019. 

47147815 2326691784072346 2289035646838243328 n  47095311 2326688104072714 1175377719639146496 n

 

Întâlniri cu...TÂLC, ediția a XIV-a „România 100 – Vocile timpului, Trecut – Prezent – Viitor”

 

   În Aula Universității „Vasile Alecsandri din Bacău, prin Departamentul de Consiliere Profesională, s-a desfășurat cea de-a XIV-a ediție din cadrul proiectului „Întâlniri cu…tâlc, ediție subintitulată „România 100 – Vocile timpului, Trecut – Prezent – Viitor.
  Evenimentul a fost organizat cu sprijinul Grupării „Alumni Vasile Alecsandri împreună cu studenții care se pregătesc pentru cariera didactică din cadrul programelor de studii de licență „Pedagogia învățământul primar și preșcolar și de master „Strategii inovative în educație, a celor care urmează Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic (DPPD), precum și al voluntarilor Departamentului de Consiliere Profesională.
   Intenția organizatorilor a fost aceea de a reverbera linia de continuitate trecut, prezent, viitor pusă sub semnul Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918 și a multiplelor sale semnificații istorice, spirituale, socio-culturale și emoționale.
  Aula universității s-a dovedit neîncăpătoare pentru cei peste 160 de participanți. Invitații speciali ai acestei întâlniri au fost prof. emerit dr. Viorel – Mircea Nicolescu, de la Universitatea din București, președintele Asociației Academia Pedagogilor, prof.univ. dr. Emil Stan, de la Universitatea Petrol-Gaze din Ploiești, col. (rtr) Paul – Valerian Timofte, vicepreședinte Cultul Eroilor „Regina Maria Bacău și președintele Filialei Județene „Col. Corneliu Chirieș Bacău.
   În cadrul evenimentului au avut loc și trei lansări de carte: „Autoritate și educație (autor Emil Stan, prezentată de Viorel – Mircea Nicolescu), „Influența mediului familial asupra dezvoltării personalității preșcolarilor, testul Familia – după EviCrotti (autor Daniela Pușcașu, prezentată de Liliana Mâță) și „Strategii de stimulare a potențialului creativ al elevilor din învățământul primar (autor Lidia Sabău, prezentată de Venera-Mihaela Cojocariu).
    Cele peste 2 ore de atmosferă incitantă au combinat interpretări reușite și emoționante de muzică ușoară (Ștefania Alexa, clasa a VI-a, Colegiul Național de Artă „George Apostu”), muzică populară (Andreea Spulber, Facultatea de Științe economice, Marketing, anul al II-lea; Ioana Sofia Prihoanca, cls. a IV-a, Școala Gimnazială „Mihai Drăgan”; Roxana Ene și Marinela Savu, Facultatea de Litere), poezie (Vânău Cristina, cls. a X-a, Colegiul Pedagogic „Ștefan cel Mare”; Filip Damaschin, clasa a II-a, Școala Gimnazială „Miron Costin”; Cornel Cojocaru, Facultatea de Litere, Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, anul I), precum și mărturii de suflet (Cristina Furnică, Victoria Gulică, Nina Gorceag din Republica Moldova, Facultatea de Litere, anul al III-lea).
   Evenimentul s-a încheiat printr-un moment electrizant, de autentic folclor românesc, susținut de Ansamblul „Mugurașii Agăș, coordonat de profesor pentru învățământul primar Ecaterina Rață. 

     Evenimentul a fost reflectat și în rețeaua edumanager

 

IntalniriCuTalcFinal

46506120 2317192751688916 2368003503953018880 o 46696191 2317198578355000 3486399896771100672 o 

 

„Job Trust –Training and recruitment”, ediția a VII-a, 15.11.2018

  Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a organizat joi, 15.11.2018, corp D, sala DP13, ora 10:00, primul workshop din anul universitar în curs, de prezentare a firmei „Job Trust - Training and Recruitment” a locurilor de muncă din Grecia și insulele conexe pentru perioada estivală 2019, eveniment aflat la a VII-a ediție.
   Prezentarea firmei face parte dintr-un tur al promovării locurilor de muncă în domeniul hotelier pentru studenții din cadrul centrelor universitare, atât din țară cât și din Europa. Evenimentul a debutat cu o prezentare generală a categoriilor de joburi disponibile pentru care studenții pot opta, condițiile pe care aceștia trebuie să le îndeplinească, detalii legate de program, salarizare, bonusuri, locații, nivelul limbii engleze, certificatul de practică pe care îl vor primi la sfârșitului perioadei, prezentarea  fiind realizată de către Ștefania Erneanu, reprezentant Job Trust.
  În a doua parte a prezentării Adina Gabor, masterandă în cadrul Facultății de Științe Economice, programul: Contabilitate, audit și informatică de gestiune, a împărtășit studenților prezenți din experiența consecutivă avută în vara 2018, în insula Kos. Aceasta a relatat cu entuziasm despre îmbinarea într-o manieră plăcută secvențe din programul zilnic, sarcinile curente, prieteniile formate, munca în echipă cu persoane de alte naționalități, exersarea și îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba engleză, vizitarea unor obiective turistice.
  Mesajul transmis a fost recomandarea de a se implica în aceste acțiuni, de a participa pentru oportunitățile de dezvoltare personală și profesională pe care le oferă,  responsabilizare, deschidere către multiculturalism, pentru oportunitatea de a avea  experiențe de muncă pe parcursul anilor de studii, extrem de importante la primele interviuri de angajare.
  
Pentru studenții interesați dar care nu au reușit să fie prezenți la eveniment, există posibilitatea de a se aplica direct pe pagina web a firmei:www.jobtrust.gr, urmând ca interviul de selecție să fie susținut prin intermediul aplicației Skype.
  La eveniment au participat studenți din cadrul Facultății de Litere, Științe Economice și Științe ale Mișcării, Sportului și Sănătății.

 45819855 2239374856115026 4601293520420995072 n 46316336 2221907824722064 3503762323540017152 n  

 Workshop-ul Planul de carieră II. Pregătirea în vederea participării la interviul de angajare

  În intervalul 16 - 23. 10 echipa de psihologi din cadrul Departamentului de Consiliere Profesională a desfășurat workshop-ul „În căutarea unui loc de muncă”, adresat studenților din anii terminali din cadrul celor cinci facultăți.

   În cadrul workshop-urilor au fost evidențiate următoarele elemente de bază:

serie de profesii de bază, specifice domeniilor/programelor de studii de la fiecare facultate;

- sursele instituționale și site-urile de specialitate, ce pot fi accesate în vederea obținerii unor informații utile cu privire la locurile de muncă vacante de pe piața muncii;

- documentele necesare întocmirii mapei de angajare;

- aspectele importante legate de forma, conținutul CV-ului și al scrisorii de intenție, categoriile de informații obligatorii ce trebuie cuprinse în aceste instrumente de promovare personală pe piața muncii.

  44699234 2255630041178521 4164669623305764864 o 44247674 2243914835683375 5504481016275795968 o

43607083 2255628644511994 6346223537467949056 o 44085496 2240450486029810 5564449531505934336 o

WORKSHOP-UL „ORIENTAREA ÎN CARIERĂ” EDIȚIA A VIII-A 

 În perioada 04.10 – 12.10. 2018, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a organizat o serie de workshop-uri cu tema „Consilierea în carieră”, ediția a VIII- a, care a fost adresată studenților de anul I, în vederea acomodării la sistemul exigențelor universitare, precum și la promovarea serviciilor pe care departamentul le oferă: consiliere psihologică, profesională și educațională. Totodată a fost prezentată studenților boboci, oportunitatea de a efectua voluntariat în cadrul departamentului,experiență care se concretizează cu obținerea certificatului de voluntar la sfârșitul anilor de studiu, o experiență valoroasă  în ochii angajatorilor.

43112857 2219156894825836 5076117432192466944 o 

43162261 2219157641492428 27936537467420672 o 43204208 2219159144825611 1102151726992982016 o

pozConform notificărilor 10275/17.11.2008 și 31548/07.08.2014, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal, respectiv imaginea prin mijloace automatizate, în vederea monitorizării accesului persoanelor şi asigurării securităţii acestora şi a spaţiilor şi bunurilor operatorului. Datele personale înregistrate sunt comunicate următorilor destinatari: persoanelor responsabile din conducerea universității sau Poliției.Conform Legii nr. 677/2001, beneficiaţi de dreptul de acces, de intervenţie asupra datelor, dreptul de opoziţie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale şi dreptul de a vă adresa justiţiei. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată la Registratura Universității.