2017-2018

Workshop-ul „Cum să cresc inteligent în cariera mea?”, 14.06.2018, Conferința CIED Bacău 2018

   În data de 14.06. 2018, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul  Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a participat prin intermediul reprezentanților săi în cadrul Conferinței CIED Bacău 2018 Stimularea „creșterii inteligente” a tinerilor băcăuani în context european. Evenimentul, organizat de Centrul Europe Direct în colaborare cu Consiliul Județean Bacău și Primăria Municipiului Bacău și-a propus identificarea unor soluţii eficiente şi rapide pentru o creştere cu adevărat „inteligentă” a tinerilor români, în general, și a celor băcăuani, în special, ținând cont de contextul european  în care ne aflăm. 

   Prof.univ. dr. Venera-Mihaela Cojocariu, în calitate de director al departamentului a susținut în plen prezentarea „Strategii de consiliere valorificate în mediul academic” prin prezentarea direcțiilor de acțiune și de intervenție, exemplificând pentru fiecare dintre acestea proiecte și rezultate obținute de-a lungul desfășurării acestora.Un mesaj important evidențiat a fost acela că, o creștere inteligentă, presupune o dezvoltare complexă, pe toate palierele cognitiv, emoțional, caracterial, inter-relațional).

   După amiază, în Sala Senatului, a avut loc partea aplicativă gestionată de Departamentul de Consiliere Profesională în cadrul evenimentului prin intermediul workshop-ului „Cum să cresc inteligent în cariera mea?”, workshop susținut de către echipa de psihologi a departamentului.

    În deschiderea workshop-ului, psiholog Gabriel Mareș, prin intermediul unui unor aplicații dinamice a propus liceenilor participanți exerciții creative de grup care au avut ca scop identificarea nevoilor acestora pentru o creștere inteligentă. Din prezentarea nevoilor identificate a reieșit un grad de abordare complex, responsabil al preocupărilor pentru crearea unei societăți armonioase, plecând dinspre individ către comunitate.

    În continuarea workshop-ului, psiholog Doina Pascal, prin intermediul unei prezentări dinamice a evidențiat rolul comunicării asertive, atât la nivel verbal cât și nonverbal, în contextul creșterii inteligente a carierei, într-un context în care abilitățile de comunicare pot contribui decisiv la succesul profesional cât și cel general.

    În ultima parte Daniela Anton, a propus liceenilor un exercițiu de ancorare în rândul celor mai căutate profesii  din viitor, prin intermediul aplicației „Definește profesia”, exercițiu menit a sublinia rolul conturării unei imagini cât mai realiste asupra profesiei pe care o vor alege. 

    Evenimentul a fost unul dinamic, interactiv, reprezentând o ocazie de sesizare a  nevoilor liceenilor și de valorificare a acestora în spațiul academic prin proiectarea de activități ulterioare, fiind totodată unul de succes.

     Program Conferință CIED Bacău 2018 DE POSTATProgram Conferință CIED Bacău 2018 DE POSTAT 2 35360094 2005367402871454 2629362941203316736 o  35228039 2005378516203676 7452276576529416192 o

35428305 2005364086205119 1067498427610300416 o 35329384 2005374136204114 6210602506213392384 o

„ÎNTÂLNIRI CU...TÂLC”, EDIȚIA A  XIII-A „SĂNĂTATE ȘI FRUMUSEȚE”

 În data de 03.05.2018, ora 11:00, la Casa Băcăuană, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a organizat cea de-a XIII-a ediție din cadrul proiectului „Întâlniri cu…Tâlc”, ediție subintitulată „Sănătate și frumusețe”.

  Scopul întâlnirii a fost de sensibilizare și de conștientizare a rolului prevenției și a efectuării controalelor periodice, având în vedere gradul din ce în ce mai larg răspândit al unor afecțiuni specifice în rândul populației feminine.

 Întâlnirea a fost deschisă de către prof.univ.dr. Venera-Mihaela Cojocariu, în calitate de director al departamentului, salutând și introducând invitatele acestei ediții: dr. ginecolog Raluca Grigoriu, manager firma Avon, Daniela Vieriu, Lidia și Monica, două învingătoare în lupta cu cancerul la sân.

  În prima parte dr. Raluca Grigoriu,  a punctat într-o modalitate accesibilă, principalele tipuri de afecțiuni specifice femeilor, atât în rândul celor tinere cât și cu o vârstă mai înaintată, subliniind rolul etapei de prevenție, a controalelor de specialitate (testul Papanicolau și HPV)  a monitorizării periodice, trăgând un semnal de alarmă totodată în privința scăderii pragului de incidență. Partea de prezentare tehnică a dnei dr. a fost completată de asemenea, de cazuri din experiența clinică, fiind de un real interes pentru studentele participante.

  Ulterior, Lidia și Monica, două învingătoare în lupa cu cancerul de sân, au relatat pe rând, experiența cu care s-au confruntat, atitudinea pe care au avut-o în fața acestui diagnostic nemilos, frontul comun pe care l-au făcut cu medicii în privința diagnosticului, a tratamentului și a ținerii sub monitorizarea atentă. Totodată, ca și factori de „combatere” în lupta cu acest tip de afecțiune, cele două invitate au menționat sprijinul familiei, atitudinea având un rol decisiv pe tot parcursul procesului de recuperare și stabilizare.

  În ultima parte a întâlnirii, Daniela Vieriu, a prezentat o serie de recomandări cu rolul de a contribui la împletirea frumuseții interioare cu cea exterioară, recomandări care trebuie să devină un ritual zilnic, făcând mențiuni și în privința campaniei derulate de către firma Avon împotriva cancerului la sân.

  Tâlcul desprins de participanții la eveniment a fost acela că lupta cu cele două forme de  cancer, poate fi câștigată prin depistarea la timp, tratamentul de specialitate, alături de puterea gândirii pozitive.

Sanatate si frumusete 31870497 1947504501991078 1141151224041570304 o 31769778 1947505388657656 1752286205103308800 o 31899037 1947505161991012 4192804781535789056 o

WORKSHOP-UL „INTELIGENȚA EMOȚIONALĂ”, EDIȚIA A III-A, „Descoperă-ți emoțiile, descoperă-te pe tine!”

  În data de 24.04.2018, ora 14:00, în Sala Senatului, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a organizat workshop-ul „Inteligența emoțională”, ediția a III-a, ediție subintitulată „Descoperă-ți emoțiile, descoperă-te pe tine!”.

   Evenimentul a fost deschis de către prof.univ.dr. Venera-Mihaela Cojocariu, în calitate de director al departamentului, care a evidențiat echilibrarea celor două tipuri de inteligență, cea intelectuală și emoțională pentru obținerea succesului.

   Prin intermediul workshop-ului organizat într-o variantă restrânsă, studenții participanți au avut ocazia de a  fi introduși în problematica emoțiilor și a inteligenței emoționale, un subiect de actualitate și de un real interes, alături de aplicațiile propuse, care au contribuit la reușita evenimentului.

   Psihologul Gabriel Mareș a propus în prima parte, prin împărțirea studenților pe grupuri de lucru, valorificarea informațiilor deja existente cu privire la cele două concepte cheie din cadrul workshop-ului, emoțiile și inteligența emoțională, pe care au trebuit să le redea într-o manieră inedită, atât într-o formă teoretică cât și artistică.

   Ulterior, Daniela Anton, a punctat cele mai importante aspecte pentru zona de emoții și cea de inteligență emoțională, precum: mecanismul de producere al emoțiilor, localizarea acestora la nivelul creierului, componentele, emoțiile de bază, conceptul de I.E, componentele acesteia, indicatori ai unei persoane cu grad ridicat I.E și importanța dezvoltării unei igiene emoționale.

   Evenimentul a fost unul interactiv, dinamic. Pe lângă seria de aplicații propuse de psihologii departamentului, studenții au avut posibilitatea de a adresa întrebări, și de a-și exprima convingerile, experiențele legate de spectrul vieții emoționale și de a privi dintr-o perspectivă funcțională  rolul emoțiilor în viața personală, fiind un exercițiu continuu.

    În partea de final, studenții au primit  o fișă de lucru, pe care să o aprofundeze ca un exercițiu individual acasă, după care a existat un schimb de impresii cu privire la percepția și utilitatea evenimentului, emoții trăite.

IE 2018006 014 

027 025

 WORKSHOP-UL „PLANIFICAREA SUCCESULUI PERSONAL PRIN AUTOANALIZA DIRIJATĂ: ASPECTE PRACTICE”

  În data de 19.04.2018, ora 15:00, în corpul D, etaj II, sala D224, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a organizat workshop-ul „Planificarea succesului personal prin autoanaliza dirijată: aspecte practice”, eveniment aflat la ediția I.

   La eveniment a participat un număr de 40 studenți, alături de echipa psihologilor din cadrul departamentului.

   Evenimentul a fost deschis de către prof.univ.dr. Venera-Mihaela Cojocariu, în calitate de director al departamentului,  salutând prezența celor doi invitați, psihoterapeut drd., coacher, Narcisa-Gianina Caranfil, Universitatea Liberă Internațională din Moldova, și lector univ.dr. Viorel Robu, Universitatea „Vasile Alecsandri" din Bacău.

    Primul invitat Viorel Robu, a pledat pentru definirea succesului ca o construcție personalizată, adaptată nevoilor și potențialului nostru, și nu una împrumutată, menționând în acest sens și noile descoperiri din domeniul neuroștiințelor care indică, creierul ca fiind una dintre structurile cele mai educabile.

    Ulterior, Narcisa-Gianina Caranfil, prin intermediul autoanalizei dirijate (metodă de lucru, care se folosește de tehnici împrumutate din psihoterapie, coaching și N.L.P.), a lansat studenților prezenți o serie de aplicații, care au avut ca scop identificarea constrângerilor limitative, a justificărilor pe care le folosesc în menținerea zonei de confort,  pași în echilibrarea stimei de sine, exemple de restructurare cognitivă. Un alt aspect esențial subliniat a fost acela că, succesul este un proces natural, firesc, care survine în urma fiecărei provocări, inclusiv din momentele de eșec înregistrate, neexistând o rețetă generală a acestuia.

    Evenimentul, este un nou proiect, creat pentru a veni în sprijinul dezvoltării studenților, fiind totodată un prilej de redefinire a resurselor personale și ale obiectivelor pe termen scurt, mediu și lung.

   Mesajul final al evenimentului a fost unul de formulare a succesului în termeni personali și nu impus, preluat, raportat la resursele și valorile fiecăruia.

Planificarea succesului personal   30167172 1930061857068676 3682056721308162709 o 30167544 1930059990402196 6298097727894243738 o  30420313 1930059787068883 9180120158803638834 o

PROIECTUL SOCIAL-UMANITAR „DĂRUIEȘTE DIN SUFLET”, EDIȚIA A XI-A

 

 În perioada 01.03 - 29.03.2018, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a desfășurat în parteneriat cu Grădinița cu Program Prelungit „Lizuca” Bacău, proiectul social - umanitar „Dăruiește din suflet”, ediția a XI-a.
  Proiectul are ca scop întrajutorarea copiilor nevoiași, sensibilizarea studenților față de problematica socio-umană a comunității băcăuane, stimularea sentimentelor de responsabilitate, și implicare civică.
 Beneficiarii acestei campanii sunt reprezentați de cei 12 copii din cadrul Centrului pentru copii defavorizați Casa „Meuli” Faraoani, județul Bacău, copii încredințați celor 5 surori din ordinul Surorilor de Caritate „Maria Bambina”. Pentru fiecare dintre aceștia a fost asigurat „Coșul pascal” și alte surprize pregătite.
  În cadrul proiectului au fost implicați studenți, studenți voluntari din cadrul departamentului, echipa de psihologi, cadre didactice atât din cadrul universității (ș.l.dr.ing. Ana-Maria Roșu, și asist.univ.dr.ing. Gabriela Muntianu, Facultatea de Inginerie), cât și din mediul preuniversitar (profesor în învățământul primar și preșcolar, Lenuța Păduraru), cu toții unindu-se sub imboldul generozității și al sentimentului de întrajutorare.
  Proiectul social-umanitar coordonat de către directorul de departament, prof.univ.dr. Venera -Mihaela Cojocariu, face parte din seria campaniilor de sensibilizare și de mobilizare a membrilor comunității cu privire la nevoile diferitelor categorii sociale aflate în dificultate.


  Daruieste din suflet1  29663304 1936967486355766 1773493263 n 29745237 1936967456355769 476724058 n 29745982 1937131306339384 821500592 n
  


„SUPERPROF, CARIERA MEA DIDACTICĂ”, EDIȚIA A VII-A

 

  Marți, 27.03.2018, corp D, sala D215, ora 14:00, la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, a avut loc a VII-a ediție a proiectului „Super Prof, cariera mea didactică” derulat de Departamentul de Consiliere Profesională în colaborare cu Departamentul de Pregătire a Personalului Didactic și Facultatea de Litere. La eveniment au participat peste 110 studenți din cadrul tuturor facultăților și programelor de studii la care studenții se pregătesc pentru o viitoare carieră didactică, cadre didactice din universitate.
   Evenimentul a fost deschis de către coordonatoarea proiectului, director de departament, prof.univ.dr. Venera-Mihaela Cojocariu, prin introducerea invitaților, inspector școlar general adjunct management Ida Vlad; Constantin Ciofu, director Colegiul „Grigore Antipa”, Bacău, mentor; Alina-Ramona Radu, profesor pentru învățământul primar, Colegiul Național „Ștefan cel Mare”, Bacău, mentor; Mariana Ștefan, director adjunct, Liceul Tehnologic „Petru Rareș”, Bacău, mentor; Cristina (Marian) Dobrea, masterand, absolvent, Matematică 2016, Brândușa Lazăr, educatoare, Grădinița cu Program Prelungit nr.18, Bacău, masterand, absolvent PIPP 2017.
   Partea de prezentare tehnică a debutat prin precizările doamnei inspector Ida Vlad a celor mai importante aspecte legate de startul în cariera didactică, sesiunea iulie 2018, a ocupării prin concurs național a posturilor didactice din învățământul preuniversitar. Prin accesarea în timp real a site-urilor www.isjbacau.ro și www.titularizare.edu.ro, studenții prezenți au fost direcționați către informații punctuale precum: graficul perioadei de desfășurare a concursului, cele două probe (cea practică - inspecția la clasă și cea scrisă), posibilitatea susținerii probei practice și în alte județe, programe școlare și metodologii, inclusiv elementul de noutate al acestei sesiuni, conceptul de „concurs județean” care se va derula în luna august, ca o etapă distinctă.
   Mariana Ștefan, director adjunct, Liceul Tehnologic „Petru Rareș”, Bacău, mentor, a oferit recomandări cu privire la organizarea unei secvențe educaționale din programul zilnic, importanța stabilirii clare a obiectivelor și selecției conținuturilor, a concordanței dintre acestea, aspectul tratării diferențiate a elevilor, și factori pentru crearea unei legături de comunicare armonioase cu elevii.
   Alina-Ramona Radu, profesor pentru învățământul primar, Colegiul Național „Ștefan cel Mare”, Bacău, mentor a încurajat dialogul cu profesorul metodist pentru informarea cu privire la particularitățile clasei de elevi, a manualelor, a resurselor disponibile, pentru ca proba practică, lecția susținută în urma repartizării, să fie una cu rezultate maxime.
   Constantin Ciofu, director Colegiul „Grigore Antipa”, Bacău, profesor matematică, mentor, prin abordarea punctuală a unei fișe de observare a procesului instructiv - educativ, a subliniat cele mai importante aspecte care potențează eficiența unei lecții: stilul de comunicare, transferul extern al informațiilor, adaptarea procesului de învățare la nevoile elevilor, într-o prezentare motivantă.
    În partea de final cele două absolvente, Cristina (Marian) Dobrea și Brândușa Lazăr, au împărtășit colegilor prezenți din experiențele avute la concursul național de ocupare a unei catedre didactice, importanța unei pregătiri temeinice și sistematice pentru ambele probe, emoțiile resimțite.
    Pe tot parcursul evenimentului feed-back-ul a fost asigurat de doamna director de departament prof.univ. dr. Venera-Mihaela Cojocariu, concluzionând importanța însușirii în timp util a cerințelor legale și profesionale pentru înscrierea și participarea la concursul național, sesiunea 2018.

     Evenimentul a fost reflectat și în reațeaua http://www.edumanager.ro/proiectul-superprof-cariera-mea-didactica-editia-a-vii-a-la-universitatea-vasile-alecsandri-din-bacau/

 

    SuperProf2018  29665326 1898303690244493 5674718950192191463 o 29662980 1898288546912674 4298551603868380544 o 29060206 1898288096912719 6682339576509391267 o

„JOB TRUST-TRAINING AND RECRUITMENT”, EDIȚIA A VI-A

 

  Miercuri 14.03.2018, la ora 11:00, în Corpul D, sala DP13, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a organizat cel de-al doilea workshop de prezentare a firmei „Job Trust-Training and Recruitment” din anul universitar în curs, a locurilor de muncă din Grecia și insulele conexe pentru perioada estivală 2018, eveniment aflat la a VI-a ediție.
   La prezentare au participat studenți din cadrul Facultăților de Litere, Inginerie și Științe ale Mișcării, Sănătății și Sportului.
  Prezentarea firmei face parte dintr-un tur al promovării locurilor de muncă în domeniul hotelier pentru studenții din cadrul centrelor universitare, atât din țară cât și din Europa. Evenimentul a debutat cu o prezentare generală a categoriilor de joburi disponibile pentru care studenții pot aplica, condițiile pe care aceștia trebuie să le îndeplinească, aspecte legate de program, salarizare, bonusuri, locații, nivelul limbii engleze, certificatul de practică pe care îl vor primi la sfârșitului perioadei, prezentarea  fiind realizată de către Cristina Țibuleac, reprezentant Job Trust.
   Ulterior, Victor Bulhac, student în cadrul Facultății de Litere, programul de studii Comunicare și relații publice, anul II, a relatat studenților prezenți din experiența avută în vara anului 2017, în Insula Corfu, prin intermediul firmei Job Trust, o experiență în care a avut ocazia de îmbunătățire a limbii engleze, de dezvoltare a abilităților de comunicare, făcându-și prieteni de diferite naționalități, recomandând cu entuziasm o astfel de experiență. Un alt îndemn a fost acela de a valorifica astfel de oportunități, ele contribuind la creșterea gradului de deschidere, adaptabilitate, abilități cerute pe piața muncii.
   Pentru studenții interesați dar care nu au reușit să fie prezenți la eveniment, există posibilitatea de a se aplica direct pe pagina web a firmei:www.jobtrust.gr, urmând ca interviul de selecție să fie susținut prin intermediul aplicației Skype sau la telefon.

Job TRust 2018 29243668 10156469941614396 6808205960880848896 n 29019941 1919066254812556 1477643626 n 29186540 10156469941379396 25009689053888512 n

 
„LEADERSHIP ȘI FEMINITATE”, EDIȚIA I

 

   Marți, 06.03.2018, ora 16:00, la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, în Sala Senat, a avut loc ediția I a evenimentului „Leadership și feminitate”, organizat de Departamentul de Consiliere Profesională.
  Evenimentul a fost deschis de către prof.univ.dr. Venera-Mihaela Cojocariu, director al departamentului, prin cuvântul de salut și introducerea celor patru invitate: Mihaela Dumitrache, director executiv al Asociației Lumina - Bacău, prof.univ.dr.Elena Nechita, prorector pentru relații naționale și internaționale din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, Daniela Țâțaru, director general DGASPC - Bacău, Daniela Vieriu, manager Avon – Bacău.
  La eveniment a participat un număr de aproximativ 60 studenți, membri ai comunității locale, cadre didactice și angajați ai universității.
  În prima parte a întâlnirii cele patru invitate prin au punctat în intervențiile lor, cele mai importante momente ale traseului educațional și profesional pe care l-au parcurs, au evidențiat etapele devenirii lor profesionale care le-au îndreptat către poziția de leader în cadrul organizațiilor pe care le conduc. De asemenea, pe durata discuțiilor din cadrul întâlnirii s-au făcut referiri la anumite calități care diferențiază (sau nu) o femeie leader de un leader bărbat.
  În urma intervențiilor, participanții au putut contura profilul unui leader autentic, au reperat calitățile care sunt necesare unui adevărat leader,calități precum: carismă, profesionalism, autenticitate, un grad ridicat al inteligenței emoționale, capacitatea de a oferi, dorința de autoperfecționare continuă. A mai fost evidențiat faptul că, rolul de leader este confirmat mai ales prin prisma rezultatelor echipei pe care acesta o conduce.
   Prof.univ.dr. Venera-Mihaela Cojocariu, în calitatea de moderator al evenimentului a contribuit la crearea unui dialog cald și natural, astfel încât studenții prezenți au avut ocazia de a adresa întrebări invitatelor și astfel să primească răspunsuri la provocările presupuse rolului de a fi o femeie leader.
   Din dorința de a oferi modele de succes tinerelor studente și nu numai, au fost prezentate patru cariere diferite care au întărit ideea că succesul în calitate de leader este urmarea parcurgerii unui traseu uneori linear, alteori sinuos, traseu care implică perseverență, asumare și dorința de a oferi.
   Evenimentul a beneficiat de sprijinul Florăriei „Red Chic”, Bacău.

 

leadesrship4 IMG 0360 IMG 0319

IMG 0336  IMG 0365

 
„IUBIREA ÎNTRE VIS ȘI REALITATE”, EDIȚIA A  V-A, Dialoguri (ne)convenționale

 

 Marți, 27.02.2018, ora 14:00, în sala D215, Corp D, la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, a avut loc workshop-ul „Iubirea între vis și realitate”, ediția a V-a, subintitulat „Dialoguri (ne)convenționale”, organizat de către Departamentul de Consiliere Profesională.
  Evenimentul a fost deschis de către prof.univ.dr. Mihaela-Venera Cojocariu, în calitate de director al departamentului, salutând prezența celor doi invitați, director Biblioteca Județeană „C. Sturdza”, Bacău, lector.univ.dr. Adrian Jicu, și preot dr. Gabriel Ichim-Radu, a cadrelor didactice din universitate: conf.univ.dr. Carmen-Violeta Popescu, director D.P.P.D, conf.univ.dr. Viorel Robu, precum și profesorul Aurel Stanciu, Daniela Vieriu, reprezentant al firmei Avon, partener al evenimentului.
  La eveniment au participat aproximativ 60 studenți de la facultăți și programe de studii diferite din cadrul universității, alături de echipa celor trei psihologi a departamentului.
  Momentul de introducere al invitaților, a fost succedat de interpretarea plină de sensibilitate a Andreei Spulber, studentă în cadrul Facultății de Științe Economice, programul de studii Administrarea Afacerilor, anul I, a piesei „Je t' aime”.
 Primul invitat Adrian Jicu, pornind de la întrebarea retorică „Ce mai înțelegem astăzi prin iubire?”, a realizat printr-o prezentare plină de dinamism și măiestrie, o trecere în rândul semnificațiilor iubirii, pornind de la nuanțe ale iubirii din ziua de astăzi, prin intermediul textului lui C. Călin, la modalitatea profundă în care era redată de scriitori precum: G. Bacovia, M. Sorescu, M. Cărtărescu.
 Ulterior Ana-Maria Găman, studentă a Facultății de Litere, programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, anul II, a punctat propria sa viziune a iubirii, incluzând și componenta iubirii materne, și cum reușește cu brio să îmbine viața de student, cu cea de mamă.
 Prezentarea a continuat cu intervenția celui de-al doilea invitat, părintele dr. Gabriel Ichim-Radu, care plecând de la redarea unui pasaj biblic semnificativ pentru tematica evenimentului, a identificat pași considerați sănătoși în construirea unor relații armonioase și durabile, care conduc la valorificarea potențialului și a împlinirii personale, precum și menționarea unor tipare nesănătoase, care pot  produce rupturi, inevitabil, pe termen lung.
  Publicul a fost încântat pe parcursul derulării evenimentului de intervențiile muzical-artistice ale studentelor: Tatiana Captaciuc, Facultatea de Științe Economice, anul II, din Republica Moldova, Bianca Țâmpu, masterand al programului de studii de master Strategii inovative în educație, și Luiza Șimon, studentă la programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, anul II.
   Prin intervenția sa, profesorul Aurel Stanciu a integrat în tematica evenimentului și dimensiunea iubirii de neam și națiune, componentă care necesită a fi cunoscută și transmisă de la o generație la alta.
   Evenimentul a fost încheiat prin acordarea unor premii surpriză pentru 8 dintre studentele participante în urma realizării unei tombole,  de către Daniela Vieriu.
  Mesajul final al evenimentului a fost unul pozitiv, transmis într-o manieră artistică și plină de sensibilitate prin intermediul piesei „Iubirea schimbă tot”, interpretare oferită de studentele Bianca Țâmpu și Luiza Șimon.

   Afis Iubirea 28239008 1857343017673894 2168242220418476452 o 28336963 1857342804340582 1979855238247301369 o

28337210 1857345701006959 7303853757631753687 o  28423055 1857342641007265 5618757721051352531 o

„ÎMPREUNĂ ÎN BUCURIA DĂRUIRII”, EDIȚIA A XI-A 

 

   În perioada 4 - 20.12.2017, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri”, din Bacău, în colaborare cu partenerii săi Fundația de Sprijin Comunitar și Grădinița cu program prelungit „Lizuca”, Bacău și prin implicarea generoasă a studenților, absolvenților, cadrelor didactice, a „Dechatlon” Bacău a desfășurat proiectul social – umanitar „Împreună în bucuria dăruirii”, ediția a XI-a, subintitulat „Fii și tu Moș Crăciun!”. (foto poster proiect).
   Proiectul a avut ca scop întrajutorarea copiilor nevoiași, sensibilizarea studenților față de problematica socio - umană a comunității băcăuane, stimularea sentimentelor de responsabilitate și implicare civică, a dăruirii necondiționate față de copiii defavorizați.
    Pachetele lui Moș Crăciun care au fost pregătite conform scrisorilor pregătite de copii prin intermediul celor 52 de studenți voluntari ai departamentului, psihologi, absolvenți, și cadre didactice au ajuns pe rând la beneficiari. Astfel s-au desfășurat cele două întâlniri cu beneficiarii:
1. 19.12.20017, Centrul de Zi „Clubul cu lipici”, Corbasca, județul Bacău, un număr de 52 copii cu vârste cuprinse între 4 și 14 ani, au beneficiat de pachete substanțiale cu haine, jucării, rechizite, obiecte igienico-sanitare, dulciuri (foto activitate 1.1, 1.2, 1.3), întâlnire intermediată de psihologii departamentului alături de 9 studenți voluntari; 2. 20.12.2017; Centrul pentru copii defavorizați „Casa Meuli”, Faraoani, județul Bacău, a primit prin intermediul reprezentanții Departamentului de Consiliere Profesională, un număr de 12 pachete pentru copiii din grupul țintă (foto activitate 2.1, 2.2, 2.3), la care s-a adăugat și ajutorul acordat pentru 4 familii de la Răchitiș, județul Bacău, care au între 5 și 8 copii.
    La finalul proiectului 85 de copii au trăit bucuria și spiritul de sărbătoare. Bucuria dăruirii și bucuria Crăciunului au fost resimțite de către toți cei care au fost parte în acest proiect.

 

Campanie Craciun 2 1.1 1.2

 1.3 2.2 2.1

 
„ÎNTÂLNIRI CU...TÂLC”, EDIȚIA A XII-A, OAMENI ȘI CĂRȚI

 

   Marți, 28.11.2017, în sala D215, corp D, la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, a avut loc ediția a XII-a a proiectului – eveniment „Întâlniri cu…TÂLC”, subintitulat „Oameni și cărți”, coordonat de către prof.univ.dr. Venera - Mihaela Cojocariu.
    Evenimentul este organizat de Departamentul de Consiliere Profesională, în colaborare cu Departamentul pentru Pregătirea Personalului Didactic și prin implicarea studenților de la programele de studii de licență Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar și de studii masterale Strategii inovative în educație. Lor li s-au alăturat invitați din mediul preuniversitar, absolvenți, cadre didactice, reprezentanți ai școlilor din județ, reuniți în preajma zilei naționale.
  La eveniment au luat parte cadre didactice din cadrul universității: conf.univ.dr. Carmen-Violeta Popescu, director D.P.P.D, conf.univ.dr. Liliana Mâță, coautor volum Jocuri, asist.univ.dr. Ioana Boghian, coautor volum Jocuri, psiholog Doina Pascal și Daniela Anton.
   Invitatele acestei ediții în cadrul căreia a avut loc dubla lansare de carte, au fost Gabi-Mariana Lavric, profesor itinerant de sprijin în cadrul C.S.E.I „Aurora " Vaslui, autoarea lucrării „Cuvintele din spatele tăcerii, Strategii de intervenție educațională utilizate în recuperarea copilului autist integrat în învățământul de masă”, și Carmen Nedelcu, profesor pentru învățământ primar și preșcolar, expert Aracip, director Școala Gimnazială „G. Bacovia”, Bacău, una dintre (co)autoarele lucrării „Jocuri didactice minunate din diferite izvoare adunate”, coordonat de către prof.univ.dr. Venera - Mihaela Cojocariu.
   Întâlnirea a fost deschisă de către Bianca Țâmpu, masterand al programului de studii de master Strategii inovative în educație, anul II, care a încântat publicul prezent prin interpretarea plină de originalitate a două piese.
    Ulterior, Gabi - Mariana Lavric, autor „Cuvintele din spatele tăcerii, Strategii de intervenție educațională utilizate în recuperarea copilului autist integrat în învățământul de masă” a introdus auditoriul într-o problematică din ce în ce mai întâlnită în mediul educațional formal, și anume cea a copiilor cu cerințe educaționale speciale, în particular, autismul. Autoarea a realizat o prezentare generală a cărții, a capitolelor, oferind un instrument util viitoarelor cadre didactice, un set educațional de lucru pe domenii de intervenție specifice, întemeiat, deopotrivă pe studiul literaturii de specialitate, dar, mai ales, pe valorificarea experienței sale profesionale.
    Prin momentul muzical-artistic oferit de Luiza Șimon, studentă la programul de studii Pedagogia Învățământului Primar și Preșcolar, anul II, s-a făcut trecerea spre introducerea în minunata lume a copilăriei, și a jocului, respectiv la volumul „Jocuri didactice minunate din diferite izvoare adunate”.
    Profesor Carmen Nedelcu a relatat, într-o notă originală și expresivă, aspecte ale experienței sale de profesor, de formator de caractere și suflete, exprimând convingeri profesionale solide, cu impact formativ pentru studenți, care au determinat și contribuția sa la apariția volumului, rodul muncii unui colectiv inimos și talentat, format din cadre didactice cu experiență și studenți, aflați în curs de formare profesională.
    Evenimentul a fost încheiat printr-un moment muzical–artistic premergător zilei de 1 Decembrie, după care a urmat o sesiune de autografe și întrebări între participanți și autorii volumelor.

     INtalniri cu Talc 3  24135429 1798501860202330 1042929578 n 24129870 1053793054762283 3573370699568641832 n 24171944 1798501836868999 73700016 n 24203629 927463107412577 1546296392 n

IMPLICAȚII ALE ORIENTĂRII ȘI SUCCESULUI ÎN CARIERĂ

 

  În data de  23.11.2017, într-un cadru intim și plăcut, a avut loc o activitate organizată de către Grupul de inițiativă a tinerilor băsărăbeni din Bacău, la  care a participat, în calitate de invitat special, dna psiholog Doina Pascal (Departamentul de ConsiliereProfesională).
  Tema abordată cu această ocazie a făcut referire la cariera profesională a tinerilor.
  Evenimentul a debutat cu o prezentare interesantă a studentei Tatiana Captaciuc (Fac. Științe Economice, anul II, AA), în care s-a pus problema factorilor care stau la baza alegerii profesiei, necesității elaborării unui plan de carieră și a managerierii carierei.
  Ulterior, împreună cu participanții, dna psiholog Doina Pascal a dezbătut aspecte legate de succesul profesional, de modalitatea de construire a viziunii profesionale, a obiectivelor de carieră și de necesitatea implicării în direcția autocunoașterii, iar la final s-a aplicat un test de interese profesionale (testul Holland).
   Esența succesului stă în fiecare, însă nu toți știm să-l provocăm, să-l fructificăm și, mai ales, să îl menținem. Să ai succes profesional nu presupune  să respecți o rețetă, nu înseamnă să deții anumite trăsături speciale, calități, competente, atuuri, abilități sau atitudinea corespunzătoare, ci să ai pachetul optim cu toate acestea îmbinate, personalizat nevoii tale în atingerea țelului dorit. Amintesc exemplificativ de calități precum: să te adaptezi ușor și rapid la orice mediu social, să fii încrezător in tine și în ceea ce reprezinți, să gândești în perspectivă, să ai o gândire concentrată pe rezultate și strategii, să știi să „te vinzi” și să te promovezi etc. Nimeni nu se naște cu toate aceste atuuri, acestea se cultiva în timp, prin dezvoltare personala, profesionala și/sau coaching, ținând seama mai întâi de obiectivele, interesele, valorile, vocația și personalitateafiecăruia.
   În urma acestei întâlniri, participanții au câștigat o viziune mai clară asupra viitoarei cariere profesionale, asupra rolului în comunitatea din care fac parte și a necesitații educației și pregătirii lor pentru viitor.

 

23760252 1746375582333365 1968684843 o 23874203 1747766018860988 1947908160 o

 23897307 1747765992194324 1128273186 o  23949557 1747766035527653 691970547 o

JOB TRUST- TRAINING AND RECRUITMENT, EDIȚIA A V-A 

 

   Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a organizat joi, 23.11.2017, corp D, sala DP13, ora 12:00, primul workshop din anul universitar în curs, de prezentare a firmei „Job Trust-Traning and Recruitment” a locurilor de muncă din Grecia și insulele conexe pentru perioada estivală 2018, eveniment aflat la a V-a ediție.
  Prezentarea firmei face parte dintr-un tur al promovării locurilor de muncă în domeniul hotelier pentru studenții din cadrul centrelor universitare, atât din țară cât și din Europa.Evenimentul a debutat cu o prezentare generală a categoriilor de joburi disponibile pentru care studenții pot opta, condițiile pe care aceștia trebuie să le îndeplinească, detalii legate de program, salarizare, bonusuri, locații, nivelul limbii engleze, certificatul de practică pe care îl vor primi la sfârșitului perioadei, prezentarea  fiind realizată de către Cristina Țibuleac, reprezentant Job Trust.
  În a doua parte a prezentării mai mulți participanți la stagiul din vară, studenți din cadrul Facultății de Științe Economice, programul de studii Administrarea Afacerilor și Facultatea de Științe ale Mișcării, Sănătății și Sportului, programul de studii Kinetoterapie și motricitate specială, au împărtășit studenților prezenți din experiențele avute în vara 2017, în insula Corfu, relatând cu entuziasm despre îmbinarea într-o manieră plăcută secvențe din programul zilnic, sarcinile curente, prieteniile formate, munca în echipă cu persoane de alte naționalități, exersarea și îmbunătățirea abilităților de comunicare în limba engleză, gestionarea cu brio a unor noi situații de viață.
   Mesajul acestora a fost recomandarea pentru colegii lor de a se implica în aceste acțiuni, de a participa pentru oportunitățile de dezvoltare personală și profesională pe care le oferă,  responsabilizare, deschidere către multiculturalism, pentru oportunitatea de a avea  experiențe de muncă pe parcursul anilor de studii, extrem de importante la primele interviuri de angajare.
   În partea de final reprezentantul firmei a oferit studenților prezenți, certificatul de practică Job Trust, certificat care atestă domeniul și perioada de muncă efectuată.
   Pentru studenții interesați dar care nu au reușit să fie prezenți la eveniment, există posibilitatea de a se aplica direct pe pagina web a firmei:www.jobtrust.gr, urmând ca interviul de selecție să fie susținut prin intermediul aplicației Skype.


Job Trust  23897330 924814281010793 2050910116 o 

23846314 1791984317520751 1825688525 n 23846487 1791896240862892 241177592 n

 

 

CARIERA ÎN SECOLUL XXI. CENTRELE DE CONSILIERE ÎN CARIERĂ LA NIVEL UNIVERSITAR ȘI PIAȚA MUNCII

 

   Doamna psiholog Pascal Doina, a participat, în calitate de reprezentant al Departamentului de Consiliere Profesională, la activitățile desfășurate în cadrul Conferinței Naționale de la Sinaia: „Cariera în secolul XXI. Centrele de consiliere de carieră la nivel universitar și piața muncii”, din 05 – 09.11.2017, aflată la a III-a ediție.
   La acest eveniment au participat 26 de centre de carieră din toată țara, precum și reprezentanți ai centrelor CJRAE din 10 județe, studenți de la ANASOR precum și elevi de la Consiliului Național al Elevilor. Dezbaterile s- au desfășurat pe parcursul a 4 zile consecutive, iar scopul a fost identificarea problemelor specifice centrelor de consiliere atât din mediul preuniversitar cât și a celor din mediul universitar, precum și schițarea unor puncte comune în care am putea colabora pe viitor.

23414621 1757556104257169 1129073929 n  23361019 10154912474886714 1846257203 n

WORKSHOP-UL „PLANUL DE CARIERĂ”, EDIȚIA A VI - A   

  Miercuri, 25 octombrie 2017, în corpul D, Sala Senatului, ora 14:00 la Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău, a avut loc workshop-ul „Planul de carieră” aflat la a VI-a ediție, organizat de către Departamentul de Consiliere Profesională și susținut de către echipa de psihologi din cadrul departamentului. La eveniment au participat peste 60 de studenţi din cadrul UVAB, studenți-voluntari din cadrul departamentului, conf. univ. dr. Viorel Robu.
   Workshop-ul a fost deschis de către prof.univ.dr. Venera-Mihaela Cojocariu, în calitate de director al departamentului, motivând importanţa actului de a da un sens şi o direcţie pragmatică anilor de studiu şi în perspectiva îndeplinirii cerinţelor regăsite pe piaţa muncii din partea angajatorilor din ce în ce mai exigenţi.
   În prima parte psiholog Doina Pascal, a conturat structura planului de carieră ca un intrument real de lucru, etapă cu etapă, având la bază următoarele ancore: viziunea, obiectivele pe termen scurt, mediu şi lung, valorile care se află la baza alegerii unor direcţii profesionale, proces facilitat prin intermediul unor metode de lucru şi tehnici specifice (analiza Swot, testele de personalitate, chestionarele de interese profesionale). Mihaela Ouatu, studentă a Facultății de Litere, programul de studii Comunicare și relații publice, anul II, a prezentat structura unei analize Swot şi care este utilitatea acestui instrument în elaborarea planului de carieră.
   Ulterior, psiholog Daniela Anton a identificat cele mai importante „soft skills”, concept regăsit din ce în ce mai frecvent pe piaţa muncii, conturând principalele surse de informaţii utile pe care studenţii le pot adăuga în conturarea unei imagini realiste despre traseul profesional ales, atât din zona  educației formale cât și non-formală.
   Ultima parte a workshop-ului a fost destinată unor exerciţii creative, dinamice, prin care psihologul Gabriel Mareş a propus identificarea unor profesii din trecut care în zilele noastre se află pe punctul de a nu se mai regăsi, noi domenii și joburi conexe care se vor regăsi în viitorul apropiat, schimbări datorate ritmului accelerat în care tehnologia avansează, acțiune care a presupus formarea unor grupuri de lucru.
   În încheiere a fost adresată invitația atât studenților prezenți cât și celorlați, de a apela la echipa de psihologi din cadrul departamentului pentru personalizarea planului de carieră, obținerea de sfaturi, recomandări, testări în sfera intereselor profesionale, fiind anunţate şi o serie din următoarele proiecte şi activităţi pe care departamentul le desfăşoară.

22729017 1383342221791882 1282498679878420190 n     22730342 1383340791792025 8314631719706361328 n 22815136 1383342011791903 4741771879538004059 n  Plan cariera anul I                                      

 

   DEZBATEREA DIN CADRUL PROIECTULUI „DEZVOLTAREA CAPACITĂȚII MINISTERULUI EDUCAȚIEI NAȚIONALE DE MONITORIZARE ȘI PROGNOZĂ A EVOLUȚIEI ÎNVĂȚĂMÂNTULUI SUPERIOR ÎN RAPORT CU PIAȚA MUNCII”

   Vineri, 20.10.2017, ora 10:00, la Hotelul Decebal din Bacău, a avut loc prin intermediul conducerii Universităţii „Vasile Alecsandri” din Bacău şi al facultăţilor, precum şi Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității, întâlnirea în cadrul proiectului „Dezvoltarea capacității Ministerului Educației Naționale de monitorizare și prognoză a evoluției învățământului superior în raport cu piața muncii”, proiect inițiat de Academia Română, în colaborare cu Ministerul Educației Naționale.
   În cadrul întâlnirii au participat peste 120 persoane, reprezentanți ai conducerii universității, cadre didactice, coordonatori ai anilor de studii, echipa D.C.P., studenți de la toate facultățile,  absolvenți, angajatori şi 18 studenți-voluntari din cadrul departamentului, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău fiind inclusă în eşantionul grupului-ţintă.
   Dezbaterea a avut ca obiectiv îmbunătățirea comunicării dintre studenți – absolvenți – universități și angajatori, cu scopul unei mai bune inserții pe piața muncii a absolvenților. Întâlnirea a avut două momente distincte,  prima parte a constat în completarea unui chestionar vizând evaluarea și îmbunătățirea comunicării interinstituționale și a unei mai bune inserții pe piața muncii a absolvenților, iar în a doua parte a avut loc dezbaterea efectivă. Dezbaterea a fost moderată de către Prof.univ.dr. Nicu Gavriluță, de la Facultatea de Științe Social Politice şi Filosofie, din cadrul Universității „Alexandru Ioan Cuza” Iași. Departamentul de Consiliere Profesională, prin doamna Director Prof.univ.dr. Venera-Mihaela Cojocariu a răspuns unui ghid de întrebări, completând, din prima experienţelor acumulate de-a lungul timpului, câteva sugestii şi recomandări menite să îmbunătăţească comunicarea între actorii implicaţi: studenţi – absolvenţi – angajatori.
    În cadrul unei dezbateri pline de dinamism, animată de dorința resimțită de a spune lucruri și de a găsi soluții, rând pe rând, actorii direct implicați și beneficiarii  actului educațional au exprimat puncte de vedere, din care au reieșit noi tendințe și nevoi de dezvoltare, în strânsă legătură cu cerințele pieței muncii, conturarea unui profil al angajatorului și al angajatului, puncte tari și puncte slabe, identificarea unor competențe transversale, precum și propunerea unui ghid de bune practici pentru viitorii absolvenți, în cadrul primelor experiențe în câmpul muncii. Rezultatele dezbaterii cu studenții, absolvenții, profesorii și expertul instituției vor fi prezentate Academiei Române și Guvernului României într-un studiu pentru regiunea Nord-Est a României.
   Concluziile dezbaterii au fost constructive, interpretate de către moderator ca fiind premise ale unei mentalități deschise din partea actorilor și beneficiarilor educației implicați la nivelul regiunii Nord-Est, o abordare benefică și utilă pentru o piață a muncii într-o continuă schimbare.

 

     22552344 1380754992050605 7108512170970502496 n 22686735 1526741557392795 1328554559 n

 

                                                22687830 1380755102050594 3006513107347480324 n

 

                                                               PROIECT „VOLUNTARIAT 2017 - 2018”

  Marți, 17.10.2017, ora 12:00,  corp D, sala DP 13, Departamentul de Consiliere Profesională(D.C.P.) din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău a organizat prima întâlnire a voluntarilor D.C.P.din acest an universitar. La aceasta au participat atât studenți ce au activat ca voluntari în anii precedenți, cât și noii studenți-voluntari. Obiectivele întâlnirii au fost de a prezenta programul proiectelor și activităților derulate de către D.C.P. cât și de a facilita inter-cunoașterea studenților voluntari ce provin de la toate facultățile din cadrul UVAB.Întâlnirea a fost deschisă de către prof.univ.dr. Mihaela-Venera Cojocariu, în calitate de director al departamentului, a salutat inițiativa  studenților boboci de a deveni voluntari, a subliniat importanța voluntariatului în formarea umană, a oferit detalii despre obţinerea certificatului de voluntariat în urma implicării în activitățile D.C.P. pe parcursul anilor de studiu, a vorbit despre importanța experienței de voluntariat din prisma angajatorilor.
   Ulterior, psiholog Doina Pascal a prezentat proiectele care vor avea loc în următorul interval, menționând, și proiectele pe care departamentul le organizează cu regularitate. Au fost prezentate voluntarilor și celelalte servicii oferite de D.C.P., respectiv: consiliere psihologică, profesională şi educaţională.
   Psiholog Daniela Anton a relatat din experiența profesională acumulată în cadrul departamentului prin prisma participării la campaniile social-umanitare subliniind importanța sensibilizării și a implicării în acțiuni  de această natură pentru studenții voluntari.
   În continuarea întâlnirii au fost prezentate câteva din  proiectele și activitățile care au fost derulate în anul universitar trecut cu ajutorul unor ONG-uri. S-a vorbit despre importanța implicării voluntarilor noștri în sprijinirea persoanelor defavorizate. În ultima parte a întâlnirii s-a desfășurat o sesiune de lucru prin care s-a urmărit identificarea unor activități, tematici și arii de interes, pentru dezvoltarea personală a studenţilor voluntari ai D.C.P.
    La finalul întâlnirii studenţii voluntari și-au manifestat dorința de a forma un grup și în mediul on-line pentru a putea comunica rapid și pentru a putea împărtăși mai ușor inițiativele. Studenții și-au manifestat entuziasmul și nerăbdarea de a se implica în următoarele proiecte şi activități ale D.C.P.


Voluntariat 2017 2018 22656445 10209890778373900 1633213117 n 22554581 10209890778293898 813063794 n 22499062 1376906872435417 8266906570495897984 o

 

WORKSHOP-UL „ORIENTAREA ÎN CARIERĂ” EDIȚIA A VII-A 

 În perioada 04.10 – 13.10. 2017, Departamentul de Consiliere Profesională din cadrul Universității „Vasile Alecsandri” din Bacău, a organizat o serie de workshop-uri cu tema „Consilierea în carieră”, ediția a VII- a, care a fost adresată studenților de anul I, în vederea acomodării la sistemul exigențelor universitare, precum și la promovarea serviciilor pe care departamentul le oferă: consiliere psihologică, profesională și educațională. Totodată a fost prezentată studenților boboci, oportunitatea de a efectua voluntariat în cadrul departamentului,experiență care se concretizează cu obținerea certificatului de voluntar la sfârșitul anilor de studiu, o experiență valoroasă  în ochii angajatorilor.

                                                         Consilierea in cariera  22196350 1365487406910697 7855550924414241670 n

                                                                                             

 

pozConform notificărilor 10275/17.11.2008 și 31548/07.08.2014, Universitatea „Vasile Alecsandri” din Bacău prelucrează datele dumneavoastră cu caracter personal, respectiv imaginea prin mijloace automatizate, în vederea monitorizării accesului persoanelor şi asigurării securităţii acestora şi a spaţiilor şi bunurilor operatorului. Datele personale înregistrate sunt comunicate următorilor destinatari: persoanelor responsabile din conducerea universității sau Poliției.Conform Legii nr. 677/2001, beneficiaţi de dreptul de acces, de intervenţie asupra datelor, dreptul de opoziţie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale şi dreptul de a vă adresa justiţiei. Pentru exercitarea acestor drepturi, vă puteţi adresa cu o cerere scrisă, datată şi semnată la Registratura Universității.